Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exacte vebruik accu meten

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb sinds een week een nieuwe laptop, en hij lijkt heel zuinig, als ik het "remaining time" aanduidinkje van Windows mag geloven. Het gaat om een Toshiba Portege R830 met Windows 7 x64. Lekker ding :P

Ik vindt het wel interessant om te zien hoeveel de accu precies gebruikt wordt. Dat geeft een beetje een idee hoe zuinig het ding eigenlijk is. Een beter idee dan simpelweg capaciteit delen door verstreken tijd en dan een "schatting" maken en die in de systray dumpen (dat is wat Windows doet).

Vroegah, toen ik nog XP draai om m'n vorige laptop, had ik daar altijd MobileMeter* voor. Maar sinds Vista en Windows 7 werkt ie niet meer. Nergens, bij niemand. Ligt dus niet aan mij. De tool is ook al sinds 2004 niet meer geupdate :X

Google helpt me er iig niet veel verder mee. Enige dat je tegenkomt zijn de 13-in-een-dozijn accumeters die precies doen wat Windows ook al voor je doet: een klokje weergeven, waar sommigen nog een grafiekje maken (nou jeeuj), en natuurlijk artikelen die gaan over kapotte accu die recalibrated moeten worden. Maar dat wil ik dus allemaal niet.

Ik vroeg me af of iemand een tooltje wist dat een goed alternatief voor MobileMeter is. Een tool waarmee je, net als in MobileMeter, op de milliwatt nauwkeurig kan zien hoeveel stroom er uit de accu getrokken wordt.

* hopelijk kent iemand het nog :)

日本!🎌

Verwijderd

Windows doet het prima. Je moet het alleen weten te vinden.

Performance monitor -> add counter -> Batterystatus -> discharge rate.
Let op: eenheden in mAh, niet in watt.