Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Active kill disk running time

Pagina: 1
Acties:

• Guillaume312
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-02-2020
Beste tweakers,

Ik wilde vanmiddag mijn computer herinstalleren, een vriend van me attendeerde mij op het programma active kill disk waarmee je je hele harde helemaal mee kunt wissen.
Ik heb dit programma 7 uur laten lopen en de teller staat net op 7 procent. ik heb een harde schijf van 1TB en het zou tussen de 10 en 14 uur moeten duren om hem helemaal te wissen.
Heeft iemand een verklaring/oplossing voor de lange tijd die het mij kost?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Waarom wil je dit ?

Abort, Retry, Quake ???

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lijkt me ook wat overdreven om active kill disk te gebruiken als je gewoon je OS opnieuw gaat installeren. Gewoon een format doen lijkt me verstandiger. Active kill disk is meer om ervoor te zorgen dat er geen bestanden meer teruggehaald kunnen worden.

• Guillaume312
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-02-2020
Dj-sannieboy schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:54:
Lijkt me ook wat overdreven om active kill disk te gebruiken als je gewoon je OS opnieuw gaat installeren. Gewoon een format doen lijkt me verstandiger. Active kill disk is meer om ervoor te zorgen dat er geen bestanden meer teruggehaald kunnen worden.
ty

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 12:40

HaX0r

n00b

Als je dat nog steeds wil doen na je OS instalatie, raad ik je aan om CCleaner te downloaden. Is free-ware en hier te downloaden.

Check: "Wipe free space" aan. Dit creeért vervolgens een bestand zo groot als jou lege schijf is waardoor verwijderde bestanden niet meer terug gevonden kunnen worden.

Duurt bijna nooit meer als een uurtje.

[ Voor 5% gewijzigd door HaX0r op 13-07-2011 01:37 ]

Niet geschoten is altijd mis.

Verwijderd

heb met active kill disk al eens 38 uur gezien, reden genoeg het NIET meer te gebruiken!

genoeg alternatieven :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 03:08:
heb met active kill disk al eens 38 uur gezien, reden genoeg het NIET meer te gebruiken!

genoeg alternatieven :)
Fatsoenlijk een disk wipen (volschrijven met random data) kost gewoon tijd. 38 uur is niet ongewoon :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:13

Wildfire

Joy to the world!

Hangt er vanaf wat voor wipe-routine je kiest. Als je voor een Peter Guttman wipe gaat, heb je 38 passes en ja dan ben je helemaal lang zoet. Dat kan zelfs richting een week ofzo gaan, als het al niet meer is bij grote schijven :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1