http://www.alternate.nl/h...1=Monitoren&l2=Toebehoren
Er zijn vast wel 'thuis' middelen die goed werken, maar die ken ik niet.
Verwijderd
Gewoon met een normale (sorbo) keuken vaatdoekje?Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:45:
Daar dacht ik ook meteen aan. Huismiddelen? Pak gewoon een vochtige doek. Daar maak ik mijn glossy scherm al 2 jaar mee schoon.
Ik zou het niet direct met een gewone katoenen vs ander stoffen vaatdoek doen. Deze kunnen soms nogal hard worden na een tijdje in huis te hebben gebruikt. Dan kan je toch onbewust misschien ergens teveel kracht op zetten (meer dan op andere vlakken van de vaatdoek zelf) met de gevolgen van dien.
Wat echt goed werkt is zacht keukenpapier + blanke glassex vervolgens het glassex op het keukenpapier spuiten (niet te nat) dan over het beeldscherm vrijven (niet te hard natuurlijk) EN NU KOMT DE TRUUK, net zolang doorvrijven tot het opdroogt.
Dan krijg je een geweldig "streeploos" schoon beeldscherm. Dit heb ik al 100x gedaan zonder een enkel probleem.
Dit doe ik in principe ook. Gebruik iets wat (vrij) snel vervliegt, bijv glassex.RoaDHouse schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:01:
Wat echt goed werkt is zacht keukenpapier + blanke glassex vervolgens het glassex op het keukenpapier spuiten (niet te nat) dan over het beeldscherm vrijven (niet te hard natuurlijk) EN NU KOMT DE TRUUK, net zolang doorvrijven tot het opdroogt.
Dan krijg je een geweldig "streeploos" schoon beeldscherm. Dit heb ik al 100x gedaan zonder een enkel probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2011 01:03 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Nee. Met een microvezel doekje wat ooit bij een TV zat... Een vaatdoek zou ik niet doen, en een keukenrol krast volgens mij erg snel.Snowwie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:49:
[...]
Gewoon met een normale (sorbo) keuken vaatdoekje?
Je kan ook een brillendoekje gebruiken.
Edit: titelfix, een beeld kan je niet schoonmaken.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 01:06 ]
Wat wordt er altijd afgeraden (tenzij het echt niet anders kan natuurlijk):
- T-shirt
- Gewone vaatdoeken
- Papierachtige doeken
- Chemische middeltjes
Wat wordt aangeraden:
- Liefst niets doen
- Brillendoekje (is soort microvezel)
- Lenspen met actief kool (onmogelijk voor een scherm, hahaha
- Blaasbalgjes met kwastje (gaat niet werken voor spetters, kan je blazen tot je een ons weegt)
Die heb ik wel, niet van die vochtige verpaktje exemplaren, maar van die losse doekjes die je vaak in de winkel (met je bril) meekrijgt.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:05:
Je kan ook een brillendoekje gebruiken.
Ah geweldig, een beetje super ontvetter en een brilledoekje doen echt wonderen..
[ Voor 38% gewijzigd door Oyster op 13-07-2011 03:38 ]
Verwijderd
Yep, dit is wat ik ook doe. Zelf gebruik ik de blauwe glassex. Nog geen krassen kunnen ontdekken, ook niet op m'n U2410.[b]RoaDHouse schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:01:[/bWat echt goed werkt is zacht keukenpapier + blanke glassex vervolgens het glassex op het keukenpapier spuiten (niet te nat) dan over het beeldscherm vrijven (niet te hard natuurlijk) EN NU KOMT DE TRUUK, net zolang doorvrijven tot het opdroogt.
Ik doe het met een speciale doek die ik ooit eens bij mijn laptop kreeg, in feite is het een brillenpoets doekje, maar dan in een 15 inch formaat.
Als chemicus ben ik enorm fan van schoonmaken met ethanol of IPA (isopropyl alcohol), maar ik weet ook heel goed wat het met kwetsbare kunststoffen doet. En ik ben bang dat het je scherm net iets TE goed schoonmaakt