Hallo,
Ik zat al op het forum te zoeken naar topics over servers voor thuisgebruik.
Echter is hier vrij weinig over te vinden.
Ik ben nu bijna zover dat ik het toch echt nodig heb.
De probleemstelling is ik een bedrijf ben begonnen in het repareren van mobiele telefoons en het leveren van onderdelen.
Hierbij komt kijken dat ik de boekhouding graag zelf wil doen samen met mijn collega.
Wij kwamen in de eerste instantie uit op het programma LogMeIn omdat dit te bereiken is via iPhones en Android toestellen en gewoon via de browser (zeer belangrijk wanneer klantgegevens dienen worden opgevraagd)
Echter wanneer met dit programma wordt ingelogd op de host computer kan niet meer op de hostcomputer worden gewerkt. Dat is echter niet de bedoeling.
Toen dacht ik dus aan een server, hier dacht ik al eerder aan want ik wil graag mijn websites zelf hosten.
Maar wat is nou voldoende voor dit gebruik?
- 3 websites met webshopfunctionaliteit
- boekhoudprogramma wordt gebruikt op afstand (snelstart)
Ik kwam hierop uit: pricewatch: HP Proliant Microserver N36L
200 euro is ook het maximale budget.
Heb ik hier genoeg aan?
Ik zat al op het forum te zoeken naar topics over servers voor thuisgebruik.
Echter is hier vrij weinig over te vinden.
Ik ben nu bijna zover dat ik het toch echt nodig heb.
De probleemstelling is ik een bedrijf ben begonnen in het repareren van mobiele telefoons en het leveren van onderdelen.
Hierbij komt kijken dat ik de boekhouding graag zelf wil doen samen met mijn collega.
Wij kwamen in de eerste instantie uit op het programma LogMeIn omdat dit te bereiken is via iPhones en Android toestellen en gewoon via de browser (zeer belangrijk wanneer klantgegevens dienen worden opgevraagd)
Echter wanneer met dit programma wordt ingelogd op de host computer kan niet meer op de hostcomputer worden gewerkt. Dat is echter niet de bedoeling.
Toen dacht ik dus aan een server, hier dacht ik al eerder aan want ik wil graag mijn websites zelf hosten.
Maar wat is nou voldoende voor dit gebruik?
- 3 websites met webshopfunctionaliteit
- boekhoudprogramma wordt gebruikt op afstand (snelstart)
Ik kwam hierop uit: pricewatch: HP Proliant Microserver N36L
200 euro is ook het maximale budget.
Heb ik hier genoeg aan?