• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Hoi,

Ik draai op een i5-2400 processor met de standaard bijgeleverde cooler.
Op idle is de temperatuur 35-40 graden C. Waneer ik een game zoals Battlefield Bad company 2 op (bijna) max draai, is de temperatuur 65-70 graden C (volgens RealTemp).

Verder heb ik een socket 1155 moederbord, 4 GB ram (1333 hz) en een GTX 550 Ti.

Ik vraag me af of het wel normaal is, dat deze zó heet(?) wordt.

Bedankt alvast,

Fabien

PC Specs

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:28
Valt volgens mij nog wel mee die temperatuur. Koeler zit er verder goed op en je hebt ook voldoende airflow in de kast?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:47

D4NG3R

kiwi

:)

Niet heel bijzonder nee, zekers de idle temps zijn 100% normaal. Onder load wil je je CPU eigenlijk niet boven de 65c hebben, maar heel veel kwaad zal 70c niet doen bij een CPU van de huidige generatie(s).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Montu
Ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties,

@Nielson, de cooler zit er volgens mij goed op.. Ik heb hem er zelf op gedaan, en het ging naar mijn weten goed. Verder heb ik nog nooit eerder een cooler op een CPU gemonteerd. Ook zit er voldoende airflow in de kast,

@Danger, bedankt, misschien een manier om deze niet meer boven de 65 C te krijgen?

PC Specs

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009

D4NG3R

kiwi

:)

Zorgen voor een betere airflow.
Dit kan je verkrijgen door bijv. een betere behuizing of meer fans aan te schaffen.

Wat is je huidige behuizing?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Montu

PC Specs

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
Houdt er overigens ook rekening mee dat softwarematige programma's binnen het besturingssysteem qua temperatuur kunnen afwijken van de echte temperaturen welke je in de BIOS kunt zien. Daarnaast is 70 graden niet echt schokkend te noemen. Niets om je zorgen over te maken dus!
En welke koeler(s) heb je momenteel erin zitten?

• Montu
Gelukkig :)

@Alex, zoals ik in mijn eerste bericht vermeld heb; de standaard bijgeleverde cooler.

EDIT: Hoe kan ik de temp via de bios zien, tijdens het gamen?

EDIT: Ik weet niet of ik op de goede manier de temp meet.
Als ik BFBC2 speel, doe ik na 10 minuten alt tab, en kijk ik snel op RealTemp. Op deze manier gaf deze bovenstaande (in mijn eerste bericht) temperaturen weer.

[ Voor 64% gewijzigd door Montu op 13-07-2011 10:56 ]

PC Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fabienvg schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:30:
EDIT: Hoe kan ik de temp via de bios zien, tijdens het gamen?
In principe niet, want je kunt niet in de bios kijken terwijl je aan het gamen bent. Maar je kunt gewoon progjes gebruiken om de temperatuur uit te lezen.

Verder is 70 graden niet absurd. De stockkoeler stelt ook niet al teveel voor natuurlijk, wil je echt lagere temps dan zul je een betere koeler erop moeten zetten.

• Montu
Bedankt, nóg een vraag, bij welke temperatuur moet ik me zorgen maken tijdens het gamen?

PC Specs

Verwijderd

Pas als-ie uitvalt of automatisch lager gaat klokken (throttelen).

• Montu
Oke, gister viel bad company één keer wél plots uit en kwam ik op het bureaublad terrecht. Bedoel je hiermee dát?

PC Specs

Verwijderd

Nee. Ik bedoel dat de hele computer spontaan uitvalt. Maar dan zit je wel dicht bij de 100°, of erboven.

• Montu
Ok, kan één keer uitvallen van een spel nog te overzien zijn, of heeft dit weer met een (ander) (ernstiger) probleem te maken?

PC Specs

Verwijderd

Ja. Namelijk een softwarematige issue in het spel. Daar kan je niets aan doen. (behalve misschien de drivers updaten).

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

hey fabien.. ik ben het rick.. dat is een probleem van battlefield zelf dat probleem heeft iedereen..

en ik had al gezegd dat de temperaturen gewooon kloppen toch? :P

[ Voor 25% gewijzigd door SupremeRick op 13-07-2011 11:05 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Montu
Ok, bedankt voor jullie hulp!

PC Specs

Pagina: 1