[Macbook] Optisch geluid stopt ermee. Na reboot weer werkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi y'all,

Ik heb mijn Macbook aangesloten op mijn receiver middels een toslink-kabel. Afgezien dat het in het begin helemaal perfect werkte, loop ik sinds enkele weken tegen een vervelend probleem aan...

Tijdens het film kijken in PLEX werkt het geluid gewoon goed, maar als de film is afgelopen stopt ook het geluid er compleet mee. Dus zeg maar na de aftiteling. In het begin dacht ik dat het gewoon aan PLEX lag, maar uiteindelijk bleek ik ook buiten PLEX helemaal geen geluid meer uit mijn laptop te krijgen via optisch signaal. Niet via mijn browser, iTunes, system audio preferences, VLC.... kortom geen enkele source kan na het afspelen van een film in PLEX nog audio doorsturen via de digitale output.

Zelf uitgeplozen:
Als ik een liedje aanzet in iTunes en ik trek de toslink kabel eruit, dan begint hij gewoon met spelen over de laptopspeakers. Ook geeft hij het audiosignaal door aan een normale minijack aangesloten op een speakersetje/oordopjes.
Zodra ik mijn toslink kabel erin steek, switcht hij in de instellingen netjes naar de digitale output en zie ik dat het rode lampje gaat branden achter mijn kabel. Ook mijn receiver geeft aan dat hij aangesloten is op een optische bron. Hier blijft het echter bij....

Het volumeschuifje staat helemaal open, nergens mute aangevinkt, hij geeft digitale output aan, het rode lampje in mijn optische slot gaat branden en zelfs mijn receiver geeft aan dat hij ergens op is aangesloten.....
Ik snap er compleet niks van. :(

Specs:
Model Identifier: MacBook5,1 unibody
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2,4 GHz
System Version: Mac OS X 10.6.8 (10K540)

Het probleem is alleen op te lossen door mijn laptop even in slaapstand te zetten en hem weer te ontwaken.
maar aangezien ik dat niet na elke film wil doen, ben ik benieuwd of dat iemand dit probleem herkend en hier een oplossing voor heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enkele reports gelezen hierover sinds de update naar 10.6.8. Ik denk dat Apple wel met een oplossing zal komen binnenkort(al dan niet Lion).

Verder kan ik je eigenlijk niet veel helpen. Overal bleek dat een restart de enige oplossing was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toch bedankt voor je reactie!
Ik wist bijvoorbeeld niet dat het een erkent probleem is. :) Ben in ieder geval blij dat het niet aan mij of PLEX lig.