Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319326

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik ben zojuist afgestudeerd en ben dus druk opzoek naar een baan.
Nu heb ik een baan gevonden maar volgens mij bieden ze mij een te laag salaris

dit zijn op het moment mijn gegevens:
Leeftijd: 23 jaar
Opleiding(en): MBO niveau 4 beheer ICT
Certificaten: geen
Werkervaring: 1 stage jaar
Huidige functie: beheer ICT

mijn opleidingen zien er momenteel als volgt uit:
ROC Tilburg School voor ICT en mediatechnologie (niveau 4)
Studierichting: Beheer ICT
Diploma: Behaald

ROC Tilburg School voor ICT en mediatechnologie (niveau 3)
Studierichting: Medewerker beheer ICT
Diploma: Niet behaald i.v.m. versnelde doorstroom naar niveau 4

ROC Tilburg School voor ICT en mediatechnologie (niveau 2)
Studierichting: Medewerker ICT
Diploma: Niet behaald i.v.m. versnelde doorstroom naar niveau 3

Op het moment krijg ik het volgende aangeboden:
Salaris van €1450 per maand
8%vakantie geld
Reiskostenvergoeding €0.19 per km

zou iemand mij misschien een indicatie kunnen geven over wat ik als startsalaris kan verachten?

Met verleidelijke groet,
KJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:46

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hier heb ik gekeken alleen zie ik oudere meer ervaren en beter geschoolde personen dan ik dus heb er niet echt een goede indicatie van

bedankt voor je response

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:46
Staat toch wel wat tussen wat een indicatie kan geven. Wat je ook kunt doen is gewoon bij een aantal bedrijven op gesprek gaan, zorgen dat je wat aanboden krijgt en dan vergelijken, wat spreekt je het meeste aan, waar lijkt het plezierig werken, waar is het financieel aantrekkelijk, en op jou (en mijn) leeftijd, waar kan je het beste groeien :)

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-07-2011 21:13 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jah idd, maar over wat ik allemaal lees is 1450 redelijk laag. en zit zelf maar aal 16 50 / 17 50 de te denken, maar weet niet zeker of dit te hoog geschoten is.

ik zie iig wel dat niveau 2 en 3 mbo-ers iets meer krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 319326 op 12-07-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hier (overheid) begint het salaris van een helpdeskmedewerker op schaal 6 (aanloop) op 1616 bruto.
Een jaar later ga je dan over naar je functieschaal 7 en verdien je 1819 bruto
Daarna ga je trapgewijs omhoog. Daar komt dan ook nog km vergoeding bij / 13 de maand / vergoedingen / regelingen/enz.

In mijn ogen bieden ze inderdaad te weinig, maar goed kijk even verder.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt, wat ik al zie uit alle posts op het forum is dat 1450 echt een heel stuk beter kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Anoniem: 319326 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:02:
Ik ben zojuist afgestudeerd en ben dus druk opzoek naar een baan.
Nu heb ik een baan gevonden maar volgens mij bieden ze mij een te laag salaris

dit zijn op het moment mijn gegevens:
Leeftijd: 23 jaar
Opleiding(en): MBO niveau 4 beheer ICT
Certificaten: geen
Werkervaring: 1 stage jaar
Huidige functie: beheer ICT

Op het moment krijg ik het volgende aangeboden:
Salaris van €1450 per maand
8%vakantie geld
Reiskostenvergoeding €0.19 per km
Toen ik destijds van de MBO kwam en mijn eerste (fulltime) baan ging zoeken ging ik voor 1850 aan de slag als assistent systeembeheerder. Dat is ondertussen 7 jaar terug en toen was ik 20. Ik kreeg geen 19 cent per kilometer, maar wel 9 weken vakantie op jaarbasis en een 13e maand.

(Het leuk dat je het vakantiegeld meeneemt, maar dat is gewoon verplichte kost voor elk bedrijf om aan jou te betalen en ik heb nog nooit iemand gezien die meer kreeg dan de wettelijk verplichte 8%.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 11:17
Ik heb wel eens ergens gewerkt waar we 8.33% vakantiegeld kregen, het bestaat dus wel ;)

Startsalarissen MBO4 ICT beheer lopen uiteen tussen 1150 + Toyota Aygo (de Peak IT's) en 1800 a 1900 zonder leaseauto bij de best betalende bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343795

Ik heb stage gelopen bij een bedrijf waar ik aansluitend aan de slag mocht voor 3 maanden (vakantiewerk) daar verdiende ik 2000 bruto. Dit kwam omdat ik 4 maand onbetaald stage had gehad en hij me dus beetje extra wou geven. Mij werd toen verteld dat het salaris rond de 1800 bruto zou komen te zitten als ik er vast aan het werk zou gaan (ook met 0,19c/km en 8% vakantiegeld)
persoonlijk vind ik 1450 ook vrij karig..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 343795 op 13-07-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
Tsja..... er zijn altijd mensen die meer verdienen maar zie het maar eens te krijgen ;)
Het klinkt mij niet heel hoog in de oren maar ook niet extreem laag. Denk je dat je het ergens beter kunt krijgen: doe het dan. Als dit de enige aanbieding is dan zou ik het mooi aanpakken, overstappen kan altijd nog.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzakkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:48
Ik zou eerst maar eens ervaring opdoen en dan pas eisen gaan stellen aan je salaris. Dus tenzij je meerdere opties hebt, zou ik dit gewoon accepteren.
Met alleen een diploma op zak heb je sowieso maar weinig te eisen vind ik, maar goed...
Met de juiste ervaring kun je wel wat eisen en zo heb je ook nog eens een inkomen bij je zoektocht naar een betere baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1450 euro voor een schoolverlater MBO4 zonder ervaring vind ik, in deze markt, aan de lage kant, maar niet echt extreem of ongebruikelijk laag ofzo. Het is iig iets boven het minimumloon voor een 23-jarige.

Je zou wel iets meer kunnen vragen idd (een startvraag van 1800 euro zou ik niet onredelijk vinden), maar als je teveel vraagt is het 'voor jou nog 100 anderen'. Er zijn op dit moment genoeg mensen 'op de bank' met meer kennis en ervaring.

Verkijk je ook niet op de in dit topic genoemde bedragen bij de overheid. Juist bij de overheid liggen de salarisschalen aan de onderkant hoger dan die in het bedrijfsleven. In de midden- en hogere schalen scoort het bedrijfsleven dan juist weer beter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16
Doedelzakkie schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:52:
Ik zou eerst maar eens ervaring opdoen en dan pas eisen gaan stellen aan je salaris. Dus tenzij je meerdere opties hebt, zou ik dit gewoon accepteren.
Met alleen een diploma op zak heb je sowieso maar weinig te eisen vind ik, maar goed...
Met de juiste ervaring kun je wel wat eisen en zo heb je ook nog eens een inkomen bij je zoektocht naar een betere baan.
Inderdaad, doe ervaring op en dan komt je salaris vanzelf wel goed. Je zegt helemaal niet wat je gaat doen? Want iemand kan WO geschoold zijn en op dezelfde functie ook solliciteren, moet je die dan meer betalen omdat hij hoger opgeleid is, of betaal je iemand voor het type werkzaamheden wat ie moet verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 22:44
Ik zou sowieso onderhandelen voor een hoger bedrag :). Niet geschoten is altijd mis. Ondertussen natuurlijk verder rond zoeken!

Succes met de start van je carrière!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb dezelfde vooropleiding gehad als de TS en ben tevens aan het werk in de regio Tilburg.
Ben nu 25 en ben op mijn 23e gestart met bruto 2300.

1450 vind ik ik idd erg mager... wat voor functie wordt er precies aan je aangeboden?

Voor bijvoorbeeld een functie als medewerker systeembeheer van jou leeftijd zou ik toch wel mikken op minstens 1900 bruto.
Merk in ieder geval wel dat MBO' ers met helpdesk functies vaak circa 200 euro minder verdienen dan MBO' ers die een systeembeheerders functie hebben geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

InstantKarma schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:56:
Ik heb dezelfde vooropleiding gehad als de TS en ben tevens aan het werk in de regio Tilburg.
Ben nu 25 en ben op mijn 23e gestart met bruto 2300.

1450 vind ik ik idd erg mager... wat voor functie wordt er precies aan je aangeboden?

Voor bijvoorbeeld een functie als medewerker systeembeheer van jou leeftijd zou ik toch wel mikken op minstens 1900 bruto.
Merk in ieder geval wel dat MBO' ers met helpdesk functies vaak circa 200 euro minder verdienen dan MBO' ers die een systeembeheerders functie hebben geaccepteerd.
Meestal komen de beginnend systeembeheerders op een helpdesk functie/ jr. sys. beheerder functie terecht zodat ze ervaring op kunnen doen ed. Ik zie het hier zelf ook vanuit onder (helpdesk) wordt het aangevuld. De rest schuift door als ze hiervoor geschikt zijn.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:49:
[...]

Meestal komen de beginnend systeembeheerders op een helpdesk functie/ jr. sys. beheerder functie terecht zodat ze ervaring op kunnen doen ed. Ik zie het hier zelf ook vanuit onder (helpdesk) wordt het aangevuld. De rest schuift door als ze hiervoor geschikt zijn.
Klopt, ik ben zelf ook als junior systeembeheerder begonnen. Maar ook toen merkte ik dat er, in ieder geval in mijn eigen omgeving, er toch wel verschillen in salaris tussen (junior) systeembeheer en helpdesker zaten.

Maar nogmaals dit is puur ervaring uit de eigen omgeving en dus wellicht niet representatief voor de gehele arbeidsmarkt. ;)

Wat ik in ieder geval vind is dat de TS, in wat voor ICT gerelateerde functie dan ook, met een MBO4 diploma op zak best wel wat meer mag vragen dan 1450 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik werk zelf als Junior systeembeheerder en dat zonder papieren (Heb nu wel examens 19 augustus voor MCTS) maar ik zit op 2050 bruto en ben 29 en werk hier pas 2,5 jaar

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44
Anoniem: 319326 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:02:
zou iemand mij misschien een indicatie kunnen geven over wat ik als startsalaris kan verwachten?
Doedelzakkie schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:52:
Wel een verschil tussen eisen en verwachten volgens mij?
Dan weet je of het de moeite waard is om naar andere opties te zoeken. Onderhandelen kan altijd. Alleen de bedragen zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

TS ik neem aan dat het 1450 bruto is ? -> in dat geval vind ik dat ze je meer mogen bieden. (Vraag desnoods 1600)

Als het netto is mag je niet klagen :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 11:14
Heeft ook te maken met de regio waar je gaat werken. In de randstad verdien je meer met dezelfde functie als bijv Limburg. Misschien kan je nog curssusen (zoals bij mij) behalen voor loonsverhoging.

En niet te vergeten is dat je een leuke baankrijgt waar je veel kan leren en nog kan doorgroeien.

[ Voor 9% gewijzigd door Vastelaovend89 op 18-07-2011 15:41 ]

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:59

polthemol

Moderator General Chat
A1ex89 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:40:
Heeft ook te maken met de regio waar je gaat werken. In de randstad verdien je meer met dezelfde functie als bijv Limburg. Misschien kan je nog curssusen (zoals bij mij) behalen voor loonsverhoging.

En niet te vergeten is dat je een leuke baankrijgt waar je veel kan leren en nog kan doorgroeien.
precies. In limburg ga ik met 1500 euro bruto meer overhebben na aftrek van woonlasten dan iemand ind e randstad met 1800 euro :)

Beetje kijken waar het is dat je gaat werken ed., dat scheelt ook erg veel op hoe normaal een salaris is.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Waar zoeken jullie nou eigenlijk om een baan als junior systeembeheerder te vinden.

Zit ondertussen al op Monsterboard, Nationale Vacaturebank, Ictergezocht en Tweakers.net Jobs. Maar ik vind het echt ontzettend moeilijk om uberhaupt zo'n baan tegen te komen en het gespam van alle detacheerders helpt ook niet echt :/

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Jobtrack gebruik ik ook heel vaak. Oh en de krant lezen helpt ook :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
polthemol schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:40:
[...]

precies. In limburg ga ik met 1500 euro bruto meer overhebben na aftrek van woonlasten dan iemand ind e randstad met 1800 euro :)

Beetje kijken waar het is dat je gaat werken ed., dat scheelt ook erg veel op hoe normaal een salaris is.
Kun je mij eens vertellen wat er precies zo ontzettend veel duurder is in de randstad dan? Want ik betaal hier ook 800 euro huur, 150 euro GWL, 60 euro TV+Internet en 350 euro gemeentebelastingen per jaar. Parkeren doen we met een vergunning (in randstad ook). Ik neem aan dat de Appie dezelfde prijzen hanteert als hier in Zuid Brabant en dat een biertje in de Randstad ook 2.40 kost, net als hier.

No offence naar jou toe, maar ik hoor dit argument zo ontzettend vaak, echter kan ik het voor mezelf niet duidelijk krijgen wat het verschil nu zou moeten zijn.

Overigens is 1450 aardig laag ja. 1600 zou meer in de richting zijn. 1800 is zo ongeveer HBO startsalaris (als je pech hebt) en daar zit qua niveau toch wel een behoorlijk verschil in vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Sc0rPi0N schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:33:
Jobtrack gebruik ik ook heel vaak. Oh en de krant lezen helpt ook :)
Bedankt, zag direct een redelijke vacature op die site! :D

Zal idd proberen de krant te lezen :) Welke raad je me aan?

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

1600 euro's voor een mbo starter??? Sorry moest ff lachen!
Bij mijn eerste werkgever ben ik begonnen op een helpdesk met 1250 euro bruto. Ik moest mijn eigen auto zakelijk gebruiken al kreeg ik hiervoor wel 30ct/km. Maar een vetpot was het niet.
Toen ik 1 jaar in dienst was en mezelf had bewezen ben ik doorgegroeid naar 1450 euro.
Daarna elk jaar 100 euro erbovenop. na 4 jaar deed ik meer systeembeheer taken maar primair nog wel helpdesk en zat ik op 2000 euro ongeveer.
Na 6 jaar toen ik weg ging zat ik op 2200 euro.
Ik heb me in die 6 jaar zeer veel ingezet en loonsverhogingen gewoon verdient.

In die 6 jaar dat ik daar werkte heb ik een aantal collega's zien komen en sommigen ook snel weer zien gaan. Het viel mij op dat zeker de helft van alle MBO starters wel even denken snel geld te verdienen. Maar werk zijn ze vies van.. Deze waren vaak binnen de proeftijd alweer weg..

Een jaar voordat ik weg ging hadden we een HBO student die afstudeerde bij ons. Hele slimme gozer en was echt goed. Mijn baas wilde hem graag in dienst nemen. Maar vanwege zijn onervarenheid durfde hij hem niet gelijk op beheer te zetten omdat het vrij groot en een complex netwerk was.
Hij is akkoord gegaan om 6 maanden mee te draaien op de helpdesk voor 1400 euro.
Indien hij er klaar voor was na 6 maanden om naar beheer te gaan zou hij een verhoging krijgen van 350 euro en zat toen dus op 1750 euro. als HBO'er!!!
En klagen?? nooit!! Hij werkt er nog steeds al is zijn salaris in de afgelopen 5 jaar flink gestegen en zit nu rond de 2800 euro mooi marktconform..

Als starter moet je gewoon onderaan beginnne, ervaring is het enige wat telt. geld komt na een paar jaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Meh, voor mezelf maakt het niet echt uit hoeveel ik verdien. Zolang het maar marktconform is en ik ermee uit de voeten kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Uhm nee, dat zie je verkeerd (behalve het stuk van willen werken dan). Dat je collega als HBO-er met 1400 euro begint moet hij weten, maar dan is hij echt 1 van de weinigen. Jouw werkgever betaalde gewoon zeer weinig want 1400 euro voor een HBO-starter is belachelijk laag. Daar kom ik mijn bed niet voor uit hoor. Het gemiddelde startsalaris HBO ligt tussen de 1750-2100 euro, en dan ben je met 1750 al enigszins onderbetaald.

Dat je eerst jezelf moet bewijzen om te groeien ben ik helemaal met je eens, maar wel onder normale voorwaarden vind ik. Zelfs op een callcenter verdien je zo'n 9 euro per uur. Dan ga je met je MBO diploma sowieso niet voor minder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47

St@m

@ Your Service

[b][message=36437228,noline]Remko24 verhaal
Amen, 1450 is prima om mee te beginnen. Bewijs je zelf eerst maar even

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Makkelijk gezegd, maar als je begint met werken en op jezelf wilt gaan wonen heb je al een uitdaging met dat salaris. Blijft er al niks meer over om te sparen, laat staan voldoende salaris om een hypotheek te kunnen nemen. Jezelf bewijzen ben ik het helemaal mee eens, maar als je laag begint sta je over 3 jaar ook lager dan wanneer je een hoger startsalaris hebt verdiend. Aangezien het voor starters sowieso geen vetpot is op het gebied van wonen en vaste lasten vind ik dat je daar rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aghanim schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:06:
Uhm nee, dat zie je verkeerd (behalve het stuk van willen werken dan). Dat je collega als HBO-er met 1400 euro begint moet hij weten, maar dan is hij echt 1 van de weinigen. Jouw werkgever betaalde gewoon zeer weinig want 1400 euro voor een HBO-starter is belachelijk laag. Daar kom ik mijn bed niet voor uit hoor. Het gemiddelde startsalaris HBO ligt tussen de 1750-2100 euro, en dan ben je met 1750 al enigszins onderbetaald.

Dat je eerst jezelf moet bewijzen om te groeien ben ik helemaal met je eens, maar wel onder normale voorwaarden vind ik. Zelfs op een callcenter verdien je zo'n 9 euro per uur. Dan ga je met je MBO diploma sowieso niet voor minder werken.
Als ik naar mijzelf kijk ben ik begonnen in 2002. De IT was totaal ingezakt.. honderden/duizenden IT'ers zaten op de bank of thuis.. van de schoolverlaters had hooguit 10-20% gelijk een baan.
Ik was zeer blij dat ik een baan had, al verdiende ik maar 1250 euro.
Het is misschien wel laag, maar de baas speelde vanaf minuut 1 open kaart en vertelde dat snel kon doorgroeien qua loon, En dat heeft hij niet gelogen. in 6 jaar tijd van 1250 naar 2200 vind ik netjes.
Idem voor de HBO'er in 5 jaar tijd zijn salaris verdubbeld en op markt conform zitten.

In deze tijden zijn er ook nog steeds meer IT'ers dan banen in de IT. Dus veel te eisen heb je niet, er hoeft maar 1 persoon te zijn die niet let op 100 euro meer of minder en die gaat er met jouw baan vandoor.
Als je wat ervaring hebt kun je wat meer eisen, maar als starter heb je het maar vaak te slikken omdat je anders gewoon moeilijk aan de bak komt.
IT banen hier in het oosten zijn namelijk zeer schaars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daar heb je gelijk in. Dat merk ik nu ook als ik om me heen kijk. Mijn werkgever betaalt erg goed in verhouding tot andere bedrijven en daarom zou ik er altijd op achteruit gaan bij een overstap. Zeker omdat anderen wel voor dat bedrag willen komen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

ebia schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:30:
[...]

( en ik heb nog nooit iemand gezien die meer kreeg dan de wettelijk verplichte 8%.)
Hier wel hoor, krijg 8,33% ;). En er zijn wel meer bedrijven die dat bieden.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:15:
[...]
In deze tijden zijn er ook nog steeds meer IT'ers dan banen in de IT. Dus veel te eisen heb je niet, er hoeft maar 1 persoon te zijn die niet let op 100 euro meer of minder en die gaat er met jouw baan vandoor.
Misschien in de provincie wel, maar hier in de randstad zitten nog genoeg bedrijven te springen om geschikt personeel. Dit omdat de markt gewoon weer aantrekt en bedrijven die even op zwart zaad hebben moeten zitten ook weer gaan investeren om te groeien. Ondanks dat dit niet altijd betekend dat je de personeelsadvertenties 'open en bloot' bijvoorbeeld bij T.net jobs kunt vinden wil niet zeggen dat er wel degelijk bedrijven zijn die gewoon vacatures open hebben staan maar die niet het geld hebben om groots te werven...
Sport_Life schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:09:
[...]

Hier wel hoor, krijg 8,33% ;). En er zijn wel meer bedrijven die dat bieden.
Goed, maar die 0,33% van je jaarsalaris wat zo laag ligt blijft een verschil minimaal. Bij 1500 per maand is het verschil welgeteld 60 euro bruto vakantiegeld, dus zeg 40 euro netto.... daarvoor hoef je het dus niet te doen :P Een werkgever die uit zichzelf zegt, ach die 8% ik maak er 12% van, heb ik nog nooit gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik ben ook ooit begonnen op een servicedesk voor 1450 euro per maand. snel certificaten halen en veel van baan wisselen. zeker niet langer dan 2 jaar blijven hangen op een servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yolo schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:28:
Ik ben ook ooit begonnen op een servicedesk voor 1450 euro per maand. snel certificaten halen en veel van baan wisselen. zeker niet langer dan 2 jaar blijven hangen op een servicedesk.
Wat is er mis met een servicedesk.
Ik ben in 2002 ook begonnen op een helpdesk en kreeg een salaris van 1250 bruto.. (minimumloon).
6 jaar later zat er ik er nog steeds en verdiende ik 2300 euro.. bruto.

Ik heb mezelf in de 6 jaar behoorlijk kunnen ontwikkelen en ben 1x van schaal veranderd.
Dit was in de thuiszorg, geen commercieel ingesteld bedrijf..

Toen de overstap gemaakt naar systeembeheer en begonnen op 2600 euro.
Nu 5 jaar later zit ik op 2900 + leasert..
Pagina: 1