Audio compressie

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 18:12
Ik ga op vakantie en neem mee: mijn muziek collectie.

Maar serieus ik heb een muziekcollectie van een hoop nummers waarvan ik natuurlijk een groot deel niet op vakantie bij me moet hebben. Een selectie van leuke nummers komt uit op ongeveer 22GB.

Alle leuke muziek wil ik op een sd kaart van 16gb plaatsen waarvan ik 12GB vrij heb voor nummers. Zie hier het probleem. De meeste muziek die ik bezit is mp3 met een bitrate van 256-320kbps, daarnaast zijn er ongeveer 100 nummers in FLAC formaat.

Ik kan natuurlijk alle nummers omzetten naar 128kbps met als gevolg dat de meeste nummers wel zullen passen maar de kwaliteit er wel flink op achteruit zal gaan en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom mijn vraag welke compressie kan ik het beste toepassen? AAC, MP3-CBR, MP3-VRB? Of meer die ik over het hoofd zie.

Ik ben zelf in het bezit van een HTC Desire Z (MIUI custom rom) waar alle muziek op zal worden afgespeeld.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
MP3-VBR (Lame 1 of 2) of eventueel AAC wat een betere compressie heeft dan MP3 voor zover ik weet.

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-01 08:37
aacplus gebruiken, ik luister vaak naar een aacplus 32kbps stream (webradio) in Winamp, dat klinkt super. Ook als het geluid hard moet.
Met aac is het bestand ook klein.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• tweakG5
Hmm net ff een comparison geluisterd tussen 64kbps aac en 64kbps mp3 en zelfs op 64kbps is het nog goed genoeg te noemen. Ik ga het eens proberen.

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-01 08:37
Met mp3 moet je niet onder de 128kbps gaan zitten, dan wordt het slecht vind ik.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zoals ik het doe: omzetten naar .ogg 128kbps. Mijn mp3speler ondersteunt alleen mp3 en ogg en ogg is naar mijn mening veruit superieur aan mp3. Bij 128 kbps zijn compressiefouten bijna geheel uitgesloten, het is niet lossless uiteraard, maar er wel zeer moeilijk van te onderscheiden.

Life is not about specs, it is about joy!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik dacht ook dat .ogg iets beter was dan .mp3.

• simonr
  • Laatst online: 22-08-2025
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar koopt een sd kaartje van 32 gig en het scheeld je een heleboel uren muziek omzetten en de hoofdbrekens.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dat scheeltttt zeker een hoop.

• tweakG5
simonr schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:39:
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar koopt een sd kaartje van 32 gig en het scheeld je een heleboel uren muziek omzetten en de hoofdbrekens.
Ja maar dan moet ik weer geld uitgeven op het moment dat ik het beter aan andere dingen kan besteden. Maar ik heb nu alles omgezet naar aac duurde een nachtje maar nu ben ik wel van 28GB naar 7gb gegaan door het om te zetten naar 64kbps aac.

Verwijderd

Maak een selectere selectie of koop idd een nieuwe sd kaart voor 30 euro. Je maakt het probleem duidelijk moeilijker dan dat het is imo.
Pagina: 1