Toon posts:

Lage framerates met nieuwe videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een vraagje ik heb een nieuwe videokaart gekocht de Ati Radeon xfx Hd6850 DualFan
en hij loopt niet goed op mijn pc ik speel race spellen en hij hapert enorm in het spel
ik snap er niks van heb van alles geprobeerd andere drivers heb mijn windows xp er nieuw op gezet maar blijf hetzelfde weet iemand waar het aan kan liggen ??
dit is mijn pc

moederbord= MSI P35 Neo-F
cpu = dualcore E 6750 2.66 ghz
3gb geheugen
windows xp 32 bit
en mijn voeding = KÖNIG 550W - SILENT cmp-psup550w/s
ik zag wel dat mijn bios al bijna 3 jaar oud is kan het daar ook aan liggen ??

ik hoop dat er iemand is die met goede info's komt

greetzz

Peter

Verwijderd

race spellen, welke? die haperingen: bij lage of hoge settings?

Verwijderd

Inderdaad:

- Welke games? Is het echt bij alle games die je speelt of enkel bij specifieke games? Noem ze eens en noem dan ook meteen de settings die je gebruikt in de game, ofwel - speel je op lage kwaliteit graphics of hoge kwaliteit graphics?

- Beschrijf de hapering eens. Is het een korte haper, een stotter of is het meer een wat langdurige FPS drop?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De cruciale oplossing voor dit probleem is er eerst voor te zorgen dat de grafische kaart daadwerkelijk bovenop de PC kan komen. Als je met 'PC' bedoelt op de 'computerkast', dan is een liftje handig als de grafische kaart bijvoorbeeld helemaal onderin zit. Als je het scherm bedoelt, dan moet je de computerkast er somehow bovenkrijgen (op een plank bijvoorbeeld). ;) Dan kan deze direct op het scherm springen, maar dan moet je buigbare benen maken. Het beste kan je dus een glijbaantje maken en vervolgens 'rechte' benen gebruiken waarmee nog te lopen valt.

Graag gedaan. :)

Nee, nee. Flauw. Kan je wat meer info geven, zoals hierboven al wordt beschreven?

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 12-07-2011 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
race spel is Rfactor en met verschillende settings geprobeerd maar die kaart moet normaal de hoogste makkelijk aankunnen
stottert meer in het spel maar snap het niet de eerste dag liept ie veel beter
maar heb hem terug gestuurd naar de leverancier en die hebben de kaart nog getest en de kaart was prima in orde dus snap niet waar het aan kan liggen ?

Verwijderd

Topicstarter
en ik had de eerste dag meer frame rates in het spel en daarna heel erg weinig ik geloof van 200 naar 30 of zo en hij gaat niet meer omhoog en hij stotter in het spel nu !!!

Verwijderd

Dat is nog steeds niet genoeg informatie.

Enfin, we spreken dus over één game die niet lekker loopt. Dat kan net zo goed aan de game liggen, of aan de graphics driver die nog niet goed geoptimaliseerd is of een tweak nodig heeft voor die game, etc, etc, etc.

Probeer eens een andere game, gewoon een totaal andere game. Maar dan wel een die net als rFactor gebruik maakt van DirectX9.0c. Althans, het liefst dus gebruik maakt van DX9.0c. Anders wordt dat ook weer een variabele die we uit moeten gaan sluiten.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-02 22:34
Heb je niets van youtube/video players open staan?
Soms durven die de kaart in 300 mhz voor de core en 1000 mhz voor het geheugen zetten, om zo hardwarematige acceleratie mogelijk te maken.
Gamen op 300/1000 gaat natuurlijk nooit zo vlot als 775/1000.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alle drivers geinstalleerd van moederbord, videokaart, enz ?

Kijk ook eens of je CPU niet misschien te heet wordt. Dan gaat ie langzamer lopen en dat zorgt ook voor erg lage framerates. Check verder andere spellen eens, misschien ligt het gewoon aan dit ene spel en niet aan je PC.

• R3N3S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-02 11:34
Simpelweg een synthetische benchmark erop los laten. 3DMark06 of Vantage, kijk dan of de score rederlijkerwijs in de buurt komt van wat je van gelijkwaardige configuraties mag verwachten. Het merk voeding zegt me trouwens helemaal niks ...

Verwijderd

Topicstarter
aan het spel ligt het niet ik heb een oude kaart 8600 GTS en die hapert niet
en heb met Everst gekeken naar de temperaturen maar alles blijft stabiel geen gekke dingen te zien
een vriend van me zegt dat het meschien aan de voeding kan liggen of aan de chipset van het moederbord

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:22:
aan het spel ligt het niet ik heb een oude kaart 8600 GTS en die hapert niet
en heb met Everst gekeken naar de temperaturen maar alles blijft stabiel geen gekke dingen te zien
een vriend van me zegt dat het meschien aan de voeding kan liggen of aan de chipset van het moederbord
Dus je stopt even die 8600GTS er in en dat werkt wel goed ?

Iets met ATI, Nvidia en drivers ?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
PilatuS schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:30:
[...]

Dus je stopt even die 8600GTS er in en dat werkt wel goed ?

Iets met ATI, Nvidia en drivers ?
Inderdaad, even DriverSweeper erover laten gaan en dan de nieuwste AMD drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan met driversweeper enz daarna windows xp ernieuw opgezet maar wordt niet beter

Verwijderd

Het is je al meerdere malen voorgesteld, onder andere door mijzelf, probeer eens een andere applicatie.

Een andere game, of een benchmark. Iets anders dan rFactor. Het bepalen van wat de oorzaak is van het probleem is een proces van eliminatie - een proces van één voor één zaken uitproberen om ze weg te kunnen strepen.

Het is op dit moment zeer goed mogelijk dat het gewoon aan het spel zelf ligt. Of aan de drivers voor de XFX Radeon. Om te kijken of dit inderdaad zo is moet je toch echt even iets anders proberen dan rFactor. Om te kijken of het wel of niet aan het spel ligt.

Verwijderd

Topicstarter
luister ik heb alleen dit spel en het tweede met mijn oude kaart loopt het spel veel beter dus aan het spel kan het niet liggen en aan de nieuwe kaart ook niet want die is getest bij de zaak met benchmark en alles was prima

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leer eens fatsoenlijk Nederlands en leer eens met een beetje respect te schrijven. Ga eens een andere applicatie testen en kijk hoe de prestaties daar zijn. Zijn die ook slecht ligt het duidelijk aan de systeem configuratie. Zijn die goed? Dan is het een probleem met het spel en de grafische kaart.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• PilatuS
  • Niet online
Wat verwacht je nou ? Dat we zeggen dit is het probleem en als je dat even doet is het opgelost ?

Je zal toch dingen moeten proberen. Zeggen dat het niet aan het spel kan liggen is sowieso onzin, tuurlijk kan dat wel.

Maar goed, veel succes ermee.

Verwijderd

Het kan zondermeer wél aan het spel liggen ... en zondermeer kan het ook prima aan de drivers liggen.

Waarom?

De 8600 GTS is een nVidia, de Radeon is een ATI/AMD. En sowieso generaties verschil tussen de 2. Andere technologie, andere opbouw van de driver, etc, etc, etc. En het is sowieso geen grote moeite om even een andere grafische applicatie te proberen. Gewoon om het uit te sluiten.

Enfin, ik deel eigenlijk de mening van Tsurany en PilatuS wel - leer eens fatsoenlijker schrijven, leer eens de informatie die je door een aantal zeer hulpvaardige mensen wordt gegeven correct te gebruiken en ga eens wat minder uit van je eigen nogal ernstig tekort schietende kennis. Jij komt hier met een vraag omdat je zelf het antwoord niet weet, ga ons dan niet vertellen wat wel en niet zal helpen om te bepalen wat het probleem is.

Heb je trouwens al eens geGoogled om te kijken of er misschien andere mensen zijn met die specifieke grafische kaart die ook problemen hebben in dat specifieke spel? Om maar eens een dwarsstraat te noemen van jezelf informeren.

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Kan dit niet gewoon op slot? Die kerel vraagt om hulp maar wil het blijkbaar niet, en doet ook nog eens arrogant en ondankbaar.

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-01 09:18
Ary schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:30:
Kan dit niet gewoon op slot? Die kerel vraagt om hulp maar wil het blijkbaar niet, en doet ook nog eens arrogant en ondankbaar.
Hier op GoT doen ze in principe volgens mij niets op slot.

Verwijderd

>Videokaarten & Beeldschermen.

Maar echt, wij willen je best helpen. Maar dat gaat moeilijk op deze manier. Ik geef je een hint:
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:52:
luister ik heb alleen dit spel en het tweede met mijn oude kaart loopt het spel veel beter dus aan het spel kan het niet liggen en aan de nieuwe kaart ook niet want die is getest bij de zaak met benchmark en alles was prima
Lees deze zin nu eens op. Ik mis hoofdletters en punten, dat klinkt heel onbelangrijk maar dat is het niet.

Ten tweede. Een probleem oplossen is een zaak van elimineren. Je zegt zelf dat de kaart het nog prima doet, ga dan zelf denken waar het wel aan kan liggen, CPU? Hdd? drivers? Misschien zelfs de voeding? Dat kunnen wij niet voor je doen.
Pagina: 1