RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
editje:
voornamelijk deze lijkt me voor jou wel interessant.
[ Voor 29% gewijzigd door Switchie op 12-07-2011 19:40 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 13-07-2011 00:02 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Kan alleen even niet op de naam komen waarmee ik ze een hele tijd terug verzameld heb. op /wg/ werd je er lang geleden helemaal dood mee gegooid. Als je de naam van de stijl kan achterhalen zijn er zat tutorials te vinden over hoe je die dingen kan maken. Weet alleen wel dat het niet een kwestie is van een simpele brush is helaas.
Edit: Ah! "Fractalius" is je zoekterm! En zo te zien er tegenwoordig ook een Fractalius plugin. Hiermee moet het met een beetje creativiteit wel lukken.
[ Voor 17% gewijzigd door Borgoth op 13-07-2011 00:03 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Borgoth geeft mij daarmee een hele goeie reply. Precies wat ik zocht!! Dus bij deze wil ik u bedanken Borgoth. De rest ook bedankt hoor
[ Voor 19% gewijzigd door Pablo11392 op 13-07-2011 09:00 ]
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
Maar de oplossing die Borgoth geeft heeft niks-nada-noppes met brushes te maken; het is een kant-en-klare one-click solution om je plaatje aan de hand van een filter te verbouwen. Alle andere antwoorden gaan er van uit dat je met brushes wilt werken en guess what, die indruk wekt je vraag ook:Pablo11392 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:38:
Ja ik heb het ook gegoogled. Altijd mijn grootste vriend eh... Anders zou ik dit topic trouwens niet aanmaken als het zo makkelijk te vinden is via google... Ik ken inmiddels de regels. Maar daar krijg je brushes en tutorials te zien die bestaan uit hele vlammen etc. of andere effecten die ik niet zoek. Ik zocht echt dus een brush die de omtrek lijn van die noot nabootst.
Borgoth geeft mij daarmee een hele goeie reply. Precies wat ik zocht!! Dus bij deze wil ik u bedanken Borgoth. De rest ook bedankt hoor
Topic titel: "Vuur brush"
Nu zocht ik een penseel die dus als het ware vlammende lijnen kan tekenen.
Weet iemand hoe ik die rood(achtige) gloeiende lijn kan maken met een brush? Als ik het zo zie is het echt met de hand nagetekent.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Maar ik heb wel gezegd dat je moest kijken naar die muziek noot in die link, en dat ik een brush zocht die de omtrek lijn van die muziek noot kon nabootsen. Dus niet tutorials zoals "make realistic fire" of een brush die hele plakkaten vuur op mn scherm zet. Nee, echt die omtrek lijn welke dus sprekend overeenkomt met die Fractalius. En daar ga ik nu even naar op zoek of daar losse penselen van te verkrijgen zijn.
Maar bedankt voor je weerlegging. Misschien dat ik de titel niet zo duidelijk heb gedaan...
Ik dis niemand, ik heb alleen het gevoel dat je een aantal dingen door elkaar haalt.Pablo11392 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:03:
Hm... ik heb het gevoel dat ik gedist word. Kan dat?
Een brush is een tool waarmee je zelf gaat tekenen en die dan voor een bepaald effect geeft. Dus je selecteert een "vuur-brush" en dan teken je zelf een muzieknoot. Dat is wat anders dan een filter dat je over een pre-fab plaatje van een muzieknoot heen gooit en er dan voor zorgt dat je muzieknoot er uit ziet alsof 'ie van vuur gemaakt is (zoals dat fractalius-filter lijkt te doen).
Blijkbaar wil je het tweede maar je vraag suggereert dat je het eerste zoekt. Vandaar dat je voornamelijk antwoorden krijgt die niet aan jouw verwachtingen voldoen.
Hoe dan ook zou ik me als ik jou was wel degelijk verdiepen in brushes, hoe ze werken en wat je ermee kan. Daar leer je veel meer van dan van het gebruiken van een 3rd party effectenfilter.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Maar ik wil inderdaad het tweede krijgen, maar zoek wel degelijk het eerste! Dus niet met zo een filter, dat is amateuristisch

Dit lijkt heel erg op die wallpapers die weleens ziet. Er is een plugin oid voor Photoshop waarmee dergelijke afbeeldingen kan laten genereren. Heb alleen geen idee meer hoe dat het heet.
Jeez, totaal overeen gelezen.. Fractalius was inderdaad wat ik bedoelde.
[ Voor 30% gewijzigd door Zeror op 13-07-2011 11:04 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Of je leest 't topic evenRakkerzero schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:54:
[...]
Dit lijkt heel erg op die wallpapers die weleens ziet. Er is een plugin oid voor Photoshop waarmee dergelijke afbeeldingen kan laten genereren. Heb alleen geen idee meer hoe dat het heet.

Wat is dat nou weer voor onzin? Dat de gemiddelde beginner 't leuk vindt om alle filters die in PS zitten los te laten op z'n plaatje wil niet zeggen dat 't gebruik van een filter per definitie "amateuristisch" isPablo11392 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:47:
Dus niet met zo een filter, dat is amateuristisch

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 13-07-2011 11:06 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Zoals wordt geadviseert moet je 2 dingen niet door elkaar halen. Brushes en Effecten.
Met de brush teken je, en met effecten verander je dingen.
Stuur maar een DM als je de brushes wilt hebben.
Gloeiende rand:
- Zoek een muzieknoot en importeer deze in Photoshop.
- Vermenigvuldig de layer ( hier ga je namelijk op werken )
- Maak een selectie en speel met effecten innerglow / outerglow om het gewenste effect te creeren.
- Eventueel Fill Gradient om kleuren toe te kennen.
Vlammen:
- Nieuwe laag
- Neem een "vuur / smoke " brush en begin te tekenen
- Adjustment layer om het effect weer te verwijderen ( of indien nodig weer aan te vullen )

[ Voor 49% gewijzigd door Greatsword op 13-07-2011 11:51 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Haha, ja weet ik ook wel. Vandaar deWat is dat nou weer voor onzin? Dat de gemiddelde beginner 't leuk vindt om alle filters die in PS zitten los te laten op z'n plaatje wil niet zeggen dat 't gebruik van een filter per definitie "amateuristisch" isMits goed (clue is vaak: gedoseerd) toegepast boeit het toch geen zak hoe je een bepaald resultaat uiteindelijk voor elkaar krijgt
@ Destianto bedankt voor je uitleg. Stel ik op prijs.
Nu ga ik maar eens verder werken. En vanavond helemaal los gaan in photoshop.
[ Voor 9% gewijzigd door Pablo11392 op 13-07-2011 11:24 ]
Ik wil net zeggen, ik ken heel andere topics van je! Maar van mij heb je een tweede kans gekregenPablo11392 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:38:
Ja ik heb het ook gegoogled. Altijd mijn grootste vriend eh... Anders zou ik dit topic trouwens niet aanmaken als het zo makkelijk te vinden is via google... Ik ken inmiddels de regels.
Ik vind de reacties in dit topic ook niet allemaal even vriendelijk. Ga niet op elkaar zitten vitten omdat de vraagstelling niet duidelijk is.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dark Blue schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:20:
[...]
Ik wil net zeggen, ik ken heel andere topics van je! Maar van mij heb je een tweede kans gekregen.
Ik vind de reacties in dit topic ook niet allemaal even vriendelijk. Ga niet op elkaar zitten vitten omdat de vraagstelling niet duidelijk is.
toen was ik nog jong en on-ervaren op tweakers