Verwijderd

Topicstarter
Gegroet iedereen!!,

Ik ga op mijzelf wonen over een paar weekjes (eerst nog eventjes vakantie). Naar aanleiding van mijn verhuizing heb ik een tv nodig (mijn eerste tv). Ik ben een type dat altijd veel research doet naar elektrotechnische producten voordat ik het daadwerkelijk koop. Alleen zo weet ik dat ik het beste Prijs/kwaliteit verhouding van een product voor mijzelf heb. Ik wil altijd zoveel mogelijk voor de laagste prijs.

Ik heb een budget van 1350 euro.

De drie top merken van plasma zijn LG, Panasonic en Samsung. Met ieder een diversiteit aan Tv's.

Ik heb van ieder merk een tv gekozen die voldoen aan mijn eisen.

LG
LG Infinia 50PZ950s
1.294 Euro

Panasonic
Panasonic Viera TX-P50ST30E
1.338 Euro

Samsung
Samsung PS51D6900
1.169 Euro

Ik heb er voor de duidelijkheid linkjes ingezet naar de officiële websites.

Volgens mij zijn dit stuk voor stuk hele goede tv's. En de prijzen zijn van price watch. Hier zit aardig wat verschil in.

Eisen

Wat ik vooral belangrijk vind is dat ik het beste 3D kwaliteit wil en dat ze lekker snel reageren in hun smart tv stand. Met apps als facebook en youtube.

plasma
50 inch
full hd
full hd 3D
smart tv

Ik neig zelf naar de LG vanwege het THX 3d en het heeft en een mooie wii achtige controller voor de smart tv stand.

Heeft iemand anders al ervaringen met één van deze Plasma's?
Groeten,

wellborn

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 19:43 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verkijk jezelf niet teveel op de THX certificatie. Panasonic kan, als ik de ervaringen op het internet lees, het mooist SD content laten zien en is één van de beste in 3D. Smart TV zijn ze echter heel zwak in... én als ik me niet vergis heeft het ook geen 2D naar 3D converter. Natuurlijk wil je 'échte 3D films', maar er is nog niet superrrr veel content en dan is een 2D naar 3D converter toch een mooi extraatje.

LG heeft gewoon wisselende kwaliteiten en bij plasma's doen ze het over het algemeen wel goed. Mooi voordeel is is dat LG best wel ver is met Smart TV. Die Magic Motion Remote is optioneel (dus je moet kijken of deze er wel bij zit)!!! Er zijn genoeg mensen tevreden met LG, maar ook veel niet. Hier moet je dus nog meer ervaringen naar zoeken. Ik weet niet hoe LG het doet met 3D bij plasmas.

Samsung hier is de goedkoopste van de drie. Samsung schijnt wel de beste 2D to 3D converter te hebben én heeft op het moment de beste Smart TV opties (meer apps, meer mogelijkheden). Samsung doet het overigens prima in 3D, zeker bij Plasma.

Als ik het zo zie, is Samsung voor jou de beste. Panasonic... tja, niet echt enorm uitgebreide Smart TV wat je wel belangrijk vind... beeldkwaliteit is daar wel weer net wat beter. LG doet het goed met Smart TV maar loopt nog wat achter op Samsung.

Edit
En bekijk de televisie ook in de winkel! Wat wel 'fijn' is, is dat de LG Infinia PZ950 het top model van dit jaar is, terwijl de Panasonic het 'derde model' is en de Samsung het 'twee model' in de Plasma series. Als je dus ook graag iemand bent die het 'allernieuwste, beste' van een merk wilt, dan is de LG een topkeuze want dan kan je zeggen 'dit is hét premium model van LG'.
Volgens mij kan de Samsung TV ook meer bestandsformaten afspelen. Ik neem aan dat USB recording en timeshifting door hardeschijf aan te sluiten op alle drie de TV's mogelijk is, maar dit moet je zelf controleren als je dit belangrijk vindt.

Het beste wat je kan doen is voor jezelf er nu eentje doorstrepen en vervolgens reviews lezen van de overige 2 modellen. De TV die het beste uit de bus komt, naar jouw eisen, koop je. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Uniciteit op 12-07-2011 20:05 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Van wat ik zo lees ligt het in kwaliteit vrij dicht bij elkaar. Alle drie lang niet het diepe zwart van de top Samsung en Panasonic schermen maar voor de rest zeker zeer acceptabel.

Paar dingen:
- 2D naar 3D is niet relevant, dat laat je misschien een keer aan je buurman zien maar werkt gewoon bij lange na niet zo goed als een echte opname met erg storende fouten (voetbal op een bol veld en voorgrond objecten die in de diepte verdwijnen :p)
- Bij de 60" LG zit de Magic Remote er standaard bij, bij de 50" dus waarschijnlijk ook (zie specs op de website trouwens). Ik geloof ook dat één bril standaard is.
- Bij de Panasonic loopt nu een actie (maar alleen via de officiele dealers) dat je twee brillen en Avatar krijgt opgestuurd, wat de meerprijs weer compenseert.
- De LG ziet er qua vorm wel erg mooi uit, erg mooi afgewerkt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt uniciteit!!,

Ik heb nog eventjes rond gekeken naar deze modellen. En ik vind het alleen jammer dat er in de winkels als Mediamarkt alle merken bij dezelfde merken staan. Kan je helemaal niet goed vergelijken. Al zouden ze bijvoorbeeld alle Vlaggenschepen van elk merk nou eens naast elkaar zetten. dan zie je het verschil beter.
Ik persoonlijk vind Samsung gewoon een goed merk (Ben super tevreden met mijn Galaxy S).

Als ik 2 van de drie zou moeten kiezen zou het toch de LG en de Samsung worden.

Van de samsung is het wel weer lekker dat ik mijn telefoon dus als afstandsbediening kan gebruiken dat is dan wel weer heel vet. Alleen heeft deze tv geen Real black filter en de LG heeft wel (hun naam ervoor denk ik) Tru Black filter. Wat het beeldkwaliteit ten goede doet (anders hadden ze het niet uitgevonden).

@mr.paaJ

Ja mij lijkt het ook een beetje gimmicky om het nieuws te kijken in 3D. (maar ik ga het natuurlijk wel uitproberen:P).

Bedankt!.

Ik koop zo ie zo een 2.1 Home Cinema 3D blue ray set. Waarvan ik ook van elke merk een setje heb gevonden (rond dezelfde prijsklasse). Maar ik denk dat dit niet t juiste topic is om dat erbij te gaan plaatsen:P.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:26:
Bedankt uniciteit!!,

Ik heb nog eventjes rond gekeken naar deze modellen. En ik vind het alleen jammer dat er in de winkels als Mediamarkt alle merken bij dezelfde merken staan. Kan je helemaal niet goed vergelijken. Al zouden ze bijvoorbeeld alle Vlaggenschepen van elk merk nou eens naast elkaar zetten. dan zie je het verschil beter.
Ik persoonlijk vind Samsung gewoon een goed merk (Ben super tevreden met mijn Galaxy S).

Als ik 2 van de drie zou moeten kiezen zou het toch de LG en de Samsung worden.

Van de samsung is het wel weer lekker dat ik mijn telefoon dus als afstandsbediening kan gebruiken dat is dan wel weer heel vet. Alleen heeft deze tv geen Real black filter en de LG heeft wel (hun naam ervoor denk ik) Tru Black filter. Wat het beeldkwaliteit ten goede doet (anders hadden ze het niet uitgevonden).

@mr.paaJ

Ja mij lijkt het ook een beetje gimmicky om het nieuws te kijken in 3D. (maar ik ga het natuurlijk wel uitproberen:P).

Bedankt!.

Ik koop zo ie zo een 2.1 Home Cinema 3D blue ray set. Waarvan ik ook van elke merk een setje heb gevonden (rond dezelfde prijsklasse). Maar ik denk dat dit niet t juiste topic is om dat erbij te gaan plaatsen:P.
Let niet teveel op die termen van "Real Black Filter" etc. - het meeste is gewoon marketing. Het beste kan je de zwartwaarden van een TV uit de reviews halen, die kloppen tenminste altijd en dan wordt er met dezelfde maat gemeten :P
PS. Voor dat 3D cinema setje, ik zou eigenlijk zoiezo wel voor 5.1 gaan want dat is echt een enorme verbetering, all surround sound. En zeker als je van plan bent er ook 1350 euro aan uit te geven (je zegt dat je er hetzelfde budget voor hebt).

Om maar een stuk goedkoper alternatief te noemen:
- Een PlayStation 3 (speelt 3D blu-ray's af)
- Logitech Z906 (opvolger van de bekroonde Logitech Z-5500)

De PlayStation 3 kan je uiteraard voor (3D) blu-ray's gebruiken, maar wat ook handig is is dat je er bijvoorbeeld ook meteen al je muziek op kan zetten (dus als je een keer enkel muziek wilt luisteren, dan gaat het direct over de speakers). Een PS3 is uiteraard multifunctioneel, dus een extra voordeel.

De Logitech Z906 is een 5.1 surround set. Staat oorspronkelijk niet onder "home cinema" maar onder "PC speakers", maar het werkt voor beide perfect (ik heb de Z-5500. De Z906 is de opvolger). Verder is hij THX-gecertificeerd en daarnaast heeft hij ook een soort '3D modus': het kan stereo geluiden (2 kanalen), omzetten naar surround sound.

De Z906 is het goedkoopst bij Merceato.nl (Google Shopping), namelijk €278.45. Echter geen beoordelingen en onbekende winkel. Laptopleader.nl heeft hem voor 299 euro én heeft goede beoordelingen bij Google Shopping én is op voorraad.
De PlayStation 3 kost je 270 euro (inclusief verzenden) bij GameDiscounter.com. Gamediscounter heeft ze op voorraad en heeft veel goede beoordelingen. Redcoon.nl verkoopt 'm vanaf 260 euro, maar daar heb je 10 euro verzendkosten en heeft minder goede beoordelingen én ze zijn niet op voorraad.

Totaal: Z906 + PS3
Totaal: 299 + 260 = 559 euro

Dat is toch een heel stuk goedkoper dan de 1350 euro die je als budget hebt. Daarvoor krijg je een 5.1 surround set (in plaats van 2.1), een multifunctionele medespeler (de PS3) en je bespaart een hoop geld.

Daarnaast kan je dan, als je toch 2700 euro wilt uitgeven, de overige 791 euro (die je dus bespaart als je voor bovenstaande set kiest) bovenop je TV budget doen waardoor je (1350 + 791) 2141 euro kan uitgeven.

Dan kan je bijvoorbeeld voor de 2000 euro kostende 51D8000 gaan. Dan krijg je Micro Dimming en het Real Black Filter erbij (dat laatste wou je ook graag).

Je kan natuurlijk ook voor een grotere LG gaan: 60PZ950S ipv de 50PZ950S. De 60 inch LG kost ook 'maar' 2000 euro. Tot slot kan je ook gewoon voor een grotere D6900 (de 59 inch versie: PS59D6900) gaan ipv voor de 51D8000. Die kost 1800 euro.
Dus even voor de duidelijkheid wat ik je aanraad:
- Z906 5.1 surround set (299 euro)
- PS3 als (3D) blu-ray speler en ander multimedia spul (260 euro)

Dat kost in totaal dus 559 euro, terwijl je een budget hebt van 1350 voor je geluidsset. Je bespaart 1350-559 = 791 euro.

Die 791 euro kan je bovenop je TV budget van 1350 euro gooien waardoor je een budget hebt van 2141 euro voor je TV. Dan heb je nog de volgende keuze's (je zegt zelf dat je waarschijnlijk tussen de LG en Samsung kiest).

- De 60 inch PZ950S (LG's Plasma top model). Kost 1999 euro.
- De 51 inch D8000 (Samsung's plasma top model). Kost 1999 euro.
- De 59 inch D6900 (de oorspronkelijke keuze als het Samsung zou worden). Die kost 1799 euro.

In de eerste twee gevallen bespaar je nog steeds 142 euro, en in het laatste geval 'zelfs' 342 euro. En je bespaart uiteraard meer als je voor de 50 inch PZ950S gaat of voor de 51 inch D6900.
Phew. :)

EDIT:
Earzz schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:09:
Vraag even een prijs na bij de Foka, zij konden mij anderhalve maand geleden de ST30 aanbieden voor 1299.
Als ik me niet vergis heeft de ST30 nu ook een actie, een blu-ray speler, twee 3D brillen en de Avatar blu-ray helemaal voor nop mits je m bij een officiële Panasonic dealer koopt.
http://panasonic.nl/html/...9/index.html#anker_227999 - dus dat klopt inderdaad. Dan hoef je, zoals ik hierboven heb beschreven, niet eens een PlayStation 3 te kopen. Bespaart je ook nog eens 260 euro als je de PS3 niet koopt :)

Helaas is de Panasonic zeer waarschijnlijk al afgevallen van jouw lijstje omdat deze niet helemaal aan jouw eisen voldoet... - maar goed, uiteindelijk zal je nog steeds besparen op je budget als je voor 't plan gaat wat ik heb beschrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Uniciteit op 13-07-2011 21:37 ]

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 08:57
Delete maar, dubbelpost door mijn worstvingers op mijn ellendige smartphone.

[ Voor 77% gewijzigd door Earzz op 13-07-2011 19:11 ]

XboxLive: Dave 130R

• Earzz
  • Laatst online: 31-01 08:57
Vraag even een prijs na bij de Foka, zij konden mij anderhalve maand geleden de ST30 aanbieden voor 1299.
Als ik me niet vergis heeft de ST30 nu ook een actie, een blu-ray speler, twee 3D brillen en de Avatar blu-ray helemaal voor nop mits je m bij een officiële Panasonic dealer koopt.

XboxLive: Dave 130R

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jammer dat er na 2 posts al niet meer gereageerd wordt door TS.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie allemaal ik was op vakantie.

@uniciteit

Heel erg Bedankt!,

Sorry (beetje dom van mij) maar met hetzelfde prijsklasse bedoelde ik eigenlijk de prijsklassen van de Homecinema sets met elkaar (Ik had er al een paar uitgezocht). en dat budget is 350 euro.

Zelf ben ik fan van Logitech. Ik heb zelf de 2.1 Z4 en die is mij heel goed bevallen.

Gekozen cinemasets.

2.1 Home cinema

LG
LG HX521
301 Euro

Panasonic
Panasonic SC-BTT262
279 Euro

Samsung
Samsung HT-D5200
299 Euro

Op deze 3 kwam ik dus eigenlijk uit. Waarvan volgens mij de LG het beste was.

Zoals je zei zou ik ook voor de Logitec Z906 kunnen gaan en dan nog een losse blue ray 3 D speler kunnen kopen. Ik ga daar zeker eventjes over nadenken want het is niet zo dat ik nou om de jaar een nieuwe installatie wil gaan kopen. En het is wel fijn als je gewoon een goede cinema gevoel krijg.

10 augustus word vinyl gelegd in mijn kamer en dan kan ik de tv kopen.

Ik ga toch voor de LG. Die lijkt mij gewoon beter qua Bang for the Buck.

Hardstikke bedankt voor het advies!.

En sorry Earzz dat ik niet geheel duidelijk ben geweest met die home cinema sets! Toch bedankt voor de moeite!

Update 10-08:

Ik heb de LG 60PZ250 gezien bij bcc En vond dat beeld er verdomt goed uitzien. De keuze daarop maar laten baseren aangezien ze niet de 950 hadden en dat wel een betere scherm zou moeten zijn. Dus heb hem bestelt en komt de 16e aan.

Verder qua 3D blue ray home cinemas hadden ze niet zoveel. Komt ooknog eventjes een update van mij

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn laatste update over de Home cinema set.

Aangezien ik de 50PZ950s heb gekocht van LG wou ik ook een home cinema set van LG. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een 5.1 de LG HX751 voor 418 euro. Ik laat jullie verder nog weten hoe ik alles vind zodra ik alles heb en is aangesloten. Hartstikke bedankt voor de reacties. Jullie hebben mij iig heel erg geholpen!!!.

mvg,

Wellborn

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mooi dat alles zo goed is uitgepakt, ook al zou ik zelf voor de Samsung zijn gegaan. Geniet ervan! :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel!!,

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een review van de PZ950 Ik heb er eindelijk 1 kunnen vinden!.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1305795700.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De TV ziet er erg mooi uit! Zou je zelf ook een paar foto's willen maken?
En wat vind je van de beeldkwaliteit?

:)

Verwijderd

Topicstarter
oke hier eventjes een update.

Ik had hem afgelopen dinsdag binnen gekregen. Hele mooie tv!!! Alleen wat mij zo erg irriteerde was het buzzende geluid. hard ook. . Ik las op internet dat deze tv juist still was. dus ik omruilen. Donderdag komen ze met een nieuwe. Geweldig echt still ook. Ik uitgebreid tv kijken en na 5 uurtjes dat hij aanstond viel het beeld uit. Geluid doet het nog wel. Dus ik heb een nieuwe afspraak gemaakt om te ruilen. 3 keer scheepsrecht!! Zaterdag komen ze weer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet verwacht had van LG. Of het kan zo zijn dat bcc gewoon oude toestellen opnieuw proberen te verkopen in de hoop dat ik dat gezoem niet merk. Het beeld is in iedergeval Loei scherp.

mvg WellBorn

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:05:
oke hier eventjes een update.

Ik had hem afgelopen dinsdag binnen gekregen. Hele mooie tv!!! Alleen wat mij zo erg irriteerde was het buzzende geluid. hard ook. . Ik las op internet dat deze tv juist still was. dus ik omruilen. Donderdag komen ze met een nieuwe. Geweldig echt still ook. Ik uitgebreid tv kijken en na 5 uurtjes dat hij aanstond viel het beeld uit. Geluid doet het nog wel. Dus ik heb een nieuwe afspraak gemaakt om te ruilen. 3 keer scheepsrecht!! Zaterdag komen ze weer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet verwacht had van LG. Of het kan zo zijn dat bcc gewoon oude toestellen opnieuw proberen te verkopen in de hoop dat ik dat gezoem niet merk. Het beeld is in iedergeval Loei scherp.

mvg WellBorn
BBC is een best wel goede winkel, en dat zouden ze dus minder snel doen. Het is eerder een probleem vanuit LG. Je was er al wel voor gewaarschuwd.
LG heeft gewoon wisselende kwaliteiten [...]
[...] Er zijn genoeg mensen tevreden met LG, maar ook veel niet. [...]
Ik hoop voor je dat de derde keer alles goed is, succes! :)

• Mektheb
  • Laatst online: 08-02 12:06
inderdaad, heb zelf ook een LG wel een flagship model van 2010 dus daar kan "bijna niks aan schorten kwa irritaties"

Mijn + motivatie voor een LG is hun IPS panelen in "sommige TV's " die zijn uitmuntend goed.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mektheb schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:39:
inderdaad, heb zelf ook een LG wel een flagship model van 2010 dus daar kan "bijna niks aan schorten kwa irritaties"

Mijn + motivatie voor een LG is hun IPS panelen in "sommige TV's " die zijn uitmuntend goed.
Ik ben het met je eens dat IPS een groot voordeel is, en dan vooral als je het hebt over de kijkhoek. Er zijn ook genoeg LCD TV's zonder IPS paneel mét een goede kijkhoek, maar die zijn moeilijker te vinden.

• Mektheb
  • Laatst online: 08-02 12:06
Ja inderdaad, en dan komt in mijn ogen een Plasma weer aan bod maar als het een Plasma zou zijn zou ik voor Panasonic gaan :).

Maar goed het is ook een beetje persoonlijk.
Pagina: 1