• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:42
ik heb dus een MSI P67A-GD65 (B3) waarvan ik net de bios update naar 1.0D
via de live update. Werkte goed pc draait weer maar, ik heb nu een rare biep als ik opstart.
Normaal was het 3keer zacht en 1 harde biep en nu is er een (foute) biep en een paar korte normale

de msi site zegt dat het dan om een ram probleem gaat maar dat lijkt me sterk het werkte 2 sec daarvoor nog goed, ligt het aan de bios of zou er iets niet goed gegaan zijn en kan ik beter via de usb nog een keer doen ?

merk trouwens niks raars alles werkt naar behoren.

[ Voor 5% gewijzigd door knoffy op 12-07-2011 19:11 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Komt het aantal piepjes ongeveer overeen met het aantal aangesloten usb apparaten? Dat doet het MSI bordje in mijn servertje namelijk... En volgens mij is dat ook de bedoeling. Als ik het toetsenbord en de muis niet aansluit hoor ik minder piepjes, probeer eens of dat bij jou ook zo is.

Edit:
MSI P67A-GD65 (B3) geeft "geheugenfout"

[ Voor 11% gewijzigd door Rupie op 12-07-2011 19:42 ]

Desktop | Server | Laptop

• Uberhood
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Nou dat hoeft niet perse een probleem te zijn. Ik heb sinds dat ik de bios geupdate heb naar versie 1.0C ook een andere bliebje erbij, namelijk eerst een "lagere" toon (nieuw) gevolgt door een aantal korte "hogere" toontjes (altijd al gehad). Dit is normaal dus geniet van de show ;) . Ik neem aan dat je met "foute beep" die lagere, wat meer alarmerende, toon bedoeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Uberhood op 12-07-2011 19:52 ]

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:42
inderdaad uberhood een lagere toon, hoeveel bliepjes geeft msi wel niet haha worden er steeds meer.

Die van de usb apparaten wist ik maar nu is het dus weer een andere bliep show geworden.

• Uberhood
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ja ik heb mezelf ook rot gezocht waarom dat bliebje erbij gekomen was. MSI forum zegt gemakkelijk: Start je PC op? En verder geen problemen? Laat maar lekker bliepen die hap :) , went wel maar jammer genoeg kun je het (nog) niet uitschakelen.