Asrock P67 Pro3 icm Tritton AX Pro - Dolby Digital

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,

Ik zit hier met een vraag/probleem met mijn nieuwe headset in combinatie met mijn mobo.
Het betreft een Tritton AX Pro 5.1 headset en een Asrock P67 Pro3 moederbord.
Ik heb de headset via een optical cable aangesloten op mijn moederbord.
Als ik Realtek HD Audio Manager open en dan naar Digital Output ga dan kan ik daar onder het tabje Default Format geen Dolby Digital kiezen (alleen 16 & 24 bits tot 192000Hz).

Nu ken ik iemand met ook zo'n soort headset en die kan daar wel Dolby Digital kiezen (bij default sound format).
Bij mijn headset zit ook een decoder box en daarop brandt het Dolby Digital ledje ook niet van (het is ook niet via die box aan te zetten, puur indicatie).

Ik krijg wel gewoon geluid uit mijn headset, maar ik vraag me af of ik hem nu wel op zijn volle potentie gebruik. Kan het misschien zo zijn dat mijn moederbord geen Dolby digital ondersteund of gaat er iets fout bij de Realtek Drivers?
Is het misschien handig om een losse geluidskaart te kopen?

Ik heb een beetje rondgegoogled en niet echt veel kunnen vinden over mijn probleem.
Mijn Realtek drivers zijn ook up-to-date maar dat mocht niet baten.

Als ik Dolby Digital test doe bij Control Panel -> Sound -> Realtek Digital Output, dan krijg ik ook niet de hele test te horen.
Links, center, rechts, rechtsacter en dan heel even een stukje linksachter maar die word afgesneden en dan hoor ik niets meer tot hij afgelopen is (dan krijg je een venster of de test werkte).
Bij het doen van die test gaat het Digital lampje op de decoding box van de headset ook branden, maar het lijkt me niet dat het helemaal goed werkt als de test halverwege stopt.
-Ik heb getwijfeld waar dit topic moest komen te staan, maar ik heb het uiteindelijk bij mobo's gepost. Is het beter op zijn plaats bij audio dan moet hij maar verplaatst worden, maar ik was er zelf niet echt zeker van.

[ Voor 24% gewijzigd door Rynji op 12-07-2011 22:32 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> AUD

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Twee topics is wel erg veel van het goede, je hebt immers al een topic in AUD staan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.