Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285330

Topicstarter
Voor mijn WHS ben ik op zoek naar een 1TB drive die nog niet gebruik maat van advanced format (4k sectoren).
Volgens de specificatie op website van de fabrikant is het een 512 bytes per sector type.
Na het aanmaken van een data partitie op de WHS geeft Acronis Samsung Align Tool een de misaligned partition aan! :?
Zou Acronis Samsung Align Tool de drive niet juist herkennen en dus een verkeerd advies geven? Of is het inderdaad een advanced format drive met 4K sectoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Elke schijf die WHS / Windows XP formatteert krijgt een vieze misaligned partitie; of hij nu 512 byte of 4096 byte sectors heeft. Het punt is dat 4K sector schijven lage performance krijgen van die vieze partities; maar 512 byte schijven niet.

Het is dus aan jou om met dergelijke partities te blijven werken of niet. Op die Samsung F3 zou het niet mogen uitmaken. Maar je kunt evengoed een 2TB Samsung F4EG voor 60 euro oppikken en eventjes een 'goede' partitie aanmaken met Windows 7 of een Linux livecd; en dan in je WHS hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt gelijk, het maakt niet uit of de HD103SJ aligned is of niet, in beide gevallen zijn de prestaties gelijk. Dus neem ik aan de het Acronis Samsung Align Tool programma voor elke Samsung drive (met 512 byte of 4096 byte sectors) aangeeft dat die moet aligned worden. Zonder na te gaan of dit nodig is of niet.

De 2TB Samsung F4EG heeft echter wel 4k sectors. WHS zal die opnieuw formateren en de extern aangemaakte goede partitie zal hier opnieuw misaligned zijn. Dan heb ik terug de Acronis Samsung Align Tool nodig. En dit wilde ik nou net vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf 4x de HD103SJ en dat is nog een 'ouderwetse' 512 bytes/sector type ja.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie. De HD103SJ blijkt dus de goede keuze te zijn voor gebruik in mijn WHS: Alle HD operaties kunnen via de WHS console gebeuren zonder extra software.