[XBMC] vdpau op een Foxconn nt330

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
Iemand ervaring met een Foxconn nt330 Atom systeempje? Ik heb zo'n ding op proef, maar krijg 'm nog niet helemaal onder controle. Op zich vind ik de prestatie van het ding nog best meevallen, maar de manier waarop gaat niet van harte.

Voorlopig heb ik WinXP, Ubuntu 10.10 en 11.04 geprobeerd. Afspelen van FullHD werkt op XP alleen via de DXVA-settings in bijvoorbeeld MediaPlayer Classic, maar niet in XBMC for Windows. Kennelijk heb ik Windows 7 voor dat laatste nodig.

In Ubuntu 11.04 krijg ik wel de VDPAU geactiveerd, maar blijft het ergens stotteren.
In Ubuntu 10.10 kreeg ik na pijn en moeite de current nVidia-driver aan de gang (eerst wel activitated maar niet in use). Toen de gstreamer codecs geinstalleerd, en bleek dat de gewone SD-avifilms wel getoond worden, maar de HD-films meteen vastslaan na 1 of enkele seconden... Dat gebeurt met de gewone movieplayer, met VLC en ook met XBMC.

Iemand nog tips om wel alles 100% werkend te krijgen onder Ubuntu + XMBC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Kijk eens naar http://www.openelec.tv/ , die hebben een paar Atom/Ion builds die out of he box zouden moeten werken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..