Geopend zending van Mycom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 23:34
Goededag,

Ik kreeg net een pakketje binnen van Mycom, een Asus gtx570 dcii.

Echter was de doos opengemaakt. Er zat op de binnenflap een sticker met de tekst: box inspected order quality check.

Er zit bovendien nog een a4tje van mycom bij: your orderbox is inspected.
Ik vraag me af of dit dus wel normaal is?
gr Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
McBrag schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:01:
Goededag,

Ik kreeg net een pakketje binnen van Mycom, een Asus gtx570 dcii.

Echter was de doos opengemaakt. Er zat op de binnenflap een sticker met de tekst: box inspected order quality check.

Er zit bovendien nog een a4tje van mycom bij: your orderbox is inspected.
Ik vraag me af of dit dus wel normaal is?
gr Rob
Neem contact op mycom?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen in het engels?

Je hebt het over de doos van de videokaart niet die mycom gebruikt om pakketjes te versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

InFamous

excommunicado

Voorzover ik wel eens begrepen heb, is dat mycom random een doos open maakt om de kwaliteit te controleren van bestellingen. Echter zou ik alles goed controleren en mycom hiervan op de hoogte stellen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft mycom niets beters te doen dan? Als ik een geopende doos wil hebben dan koop ik wel een 2de hands product met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Tuurlijk niet, laat ze dit maar lekker intern doen als dit echt gebeurt.. Er is geen rede om dit te vermelden.

Ik gok er dus op dat er een bezorger is geweest die zijn handjes niet thuis kon houden..
Zit alles in de doos?

Of heb je het over de doos van de videokaart zelf? Dan vind ik het helemaal onzinnig.. Vertrouwen ze hun leveranciers niet?

[ Voor 22% gewijzigd door painkill op 12-07-2011 18:07 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het kan een douane controle zijn, maar niet heel erg waarschijnlijk.
Een retourproduct voor MyCom is waarschijnlijker, maar of het relevant is.
  1. Werkt het product goed?
  2. Zitten alle verwachte onderdelen erbij?
^ als het antwoord op de vragen hierboven ja is, wat is het probleem dan? :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:05:
Heeft mycom niets beters te doen dan? Als ik een geopende doos wil hebben dan koop ik wel een 2de hands product met korting.
Je hoeft niet gelijk boos te worden, maar dat is wat ik wel eens gehoord heb. Hierbij weet ik ook niet of het de doos van het product was of de omdoos van mycom zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ragdoll-csr, dat was niet mijn bedoeling. Mijn punt was meer dat ik liever niet heb dat ze de verpakking uit elkaar trekken zonder mijn toestemming of weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:53

BrammT

The one and only!

Bij al mijn bestellingen bij mycom (denk 6à7) zat er zo'n blaadje in. Ik zou me dus geen zorgen maken. :)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:08:
Sorry ragdoll-csr, dat was niet mijn bedoeling. Mijn punt was meer dat ik liever niet heb dat ze de verpakking uit elkaar trekken zonder mijn toestemming of weten.
Haha no hard feelings, maar ik had ook hier op het forum wel eens vernomen dat mycom nadat het pakket en al ingepakt ligt open maakt om de kwaliteit te controleren of te kijken of de order klopt vlak voordat het pakket verzonden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat MyCom een pakket inspecteert voordat het de deur uitgaat zou alleen maar ten goede moeten komen aan de shop-review die je gaat geven. Dat het een beetje vreemd is dat de doos open gemaakt is kan ik me voorstellen.

Het is heel simpel: stel dat er regelmatig klachten zijn bij MyCom dat orders niet compleet zijn, terwijl ze wel zo afgestuurd worden, dan is het tijd om dit te controleren. Misschien hebben ze een werknemer met losse handjes, misschien willen ze de vervoerder een stap voor zijn, zodat deze niet met de spullen er tussenuit kan knijpen of misschien is het routine. Het zou in ieder geval in het voordeel van de klant moeten werken. Wie heeft er nou zin om een RMA procedure te starten en op geld retour te moeten wachten? Niemand toch? Als men bij de deur nogmaals controleert om het pakketje open te scheuren, te controleren op inhoud en weer dicht te maken, is het wel zo netjes dat jij weet dat je pakketje is gecontroleerd. Je zou er op dat moment zeker van mogen zijn dat je order klopt en dat je materiaal in orde is. Briefje inlijsten, goede review schrijven en lekker je hardware installeren en gebruiken.

Orders controleren bij de deur zouden veel meer webwinkels moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:16
Bedoel je echt de doos van je grafische kaart of de standaard kartonnen doos die ze daar voor de verzending waarschijnlijk nog weer omheen doen?

In het eerste geval is het waarschijnlijk iemand die hem binnen 7 dagen retour heeft gestuurd. Ze moeten dan verklaren waarom de doos niet meer 'factory-sealed' is en doen er voor de sier dan zo'n briefje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

wij maken nooit producten open die als nieuw worden besteld op onze website. Dit kan alleen maar voorkomen met producten die op onze veiling zijn gekocht. Waar het hier om gaat is een kwaliteits controle van onze logistieke afdeling. Wij controleren na het verzamelen van de order of de order correct is gelopen, het juiste product in de doos zit en de doos op de juiste manier is afgevuld. Dit doen we bij nieuwe medewerkers in ons magazijn wat vaker. Maar ook met een interval zodat 1 op de x aantal dozen extra worden gecontroleerd voor deze ons warehouse verlaten. Dus het product zelf is niet opengemaakt of gecontroleeerd.

Zoals aangegeven in deze topic, doen wij dit wel, maar deze producten komen niet terug in het reguliere orderproces.

met vriendelijke groet,

MyCom Logistics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de reactie, het gaat dus om de doos die gebruikt word voor shipping en niet die van het product.

Het is mij duidelijk, deze controle is natuurlijk prima.

[edit]
Ps. Als deze brief en stickers alleen in het engels zijn dan raad ik jullie aan dit te vertalen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:23:
Goedenavond,

wij maken nooit producten open die als nieuw worden besteld op onze website. Dit kan alleen maar voorkomen met producten die op onze veiling zijn gekocht. Waar het hier om gaat is een kwaliteits controle van onze logistieke afdeling. Wij controleren na het verzamelen van de order of de order correct is gelopen, het juiste product in de doos zit en de doos op de juiste manier is afgevuld. Dit doen we bij nieuwe medewerkers in ons magazijn wat vaker. Maar ook met een interval zodat 1 op de x aantal dozen extra worden gecontroleerd voor deze ons warehouse verlaten. Dus het product zelf is niet opengemaakt of gecontroleeerd.

Zoals aangegeven in deze topic, doen wij dit wel, maar deze producten komen niet terug in het reguliere orderproces.

met vriendelijke groet,

MyCom Logistics
Kijk dit bedoelde ik dus uit te leggen 8)7 Fijn dat er ook bedrijven zijn die mee kijken en zo onjuistheden de wereld uithelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Beste medetweakers, fijn dat jullie meedenken!

Ga het zo op mijn gemak doorlezen, nu eerst koken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
@Blackspot: De sticker en formulieren zijn in het Engels en komen van een shipping company, en ik heb ik idd over de omdoos die om de doos van het product zelf heen zit.

@Wolfboy: Het probleem is dat de omdoos open was. Je kon dus zo de doos eruit trekken van de dure kaart. Ook zit er een soort veiligheidstape over de doos, waarop staat dat je moet uitkijken als deze stuk is bij aankomst.

Al met al voelde het gewoon niet goed.

@MycomLogistiek: De controle vind ik prima, ga zo door! Echter raad ik jullie aan de verpakking daarna wel weer helemaal dicht te tapen, want zo heb je natuurlijk nog niks aan die controle. Bedankt voor het uitleggen.

Het is me nu duidelijk en ben gerustgesteld ;) Verder goede levering en heldere website MyCom.

Groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

McBrag schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:33:
@Wolfboy: Het probleem is dat de omdoos open was. Je kon dus zo de doos eruit trekken van de dure kaart. Ook zit er een soort veiligheidstape over de doos, waarop staat dat je moet uitkijken als deze stuk is bij aankomst.

Al met al voelde het gewoon niet goed.
Ah, vandaar.

Als de doos niet echt dicht zit dan moet je gewoon even de pakbon nalopen of alles klopt voor je tekent. Al is het risico meestal niet heel erg hoog natuurlijk :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sypie schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:20:
Dat MyCom een pakket inspecteert voordat het de deur uitgaat zou alleen maar ten goede moeten komen aan de shop-review die je gaat geven. Dat het een beetje vreemd is dat de doos open gemaakt is kan ik me voorstellen.
Als het daadwerkelijk een routine check vanuit MyCom is, zou het fijn zijn als ze er een (standaard) brief bij stoppen. Dan weet je als klant gewoon dat dit gebeurd is uit routine check en als je onderdelen mist weet je wie je verantwoordelijk kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
@Wolfboy: bedankt voor de tip. Alleen kwam TNT nu op een zeer ongelegen moment en daarbij ook nog in de stromende regen. Dus ik heb gelijk gekrabbeld om die man niiet langer op te houden. Volgende keer maar is doen dan :)
Pagina: 1