Artifacts in windows 7 taakbalk ??? derde videokaart al

Pagina: 1
Acties:

• fons78
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05-2025
Hallo allemaal ,

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen want zit met deze problemene rare gekke dingen :( in de taalbalk ( menubalk ) in windows 7 ultimate 64 bits

zie foto's

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WKNHYNJI.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BTNBNSSK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DBALSO7C.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CMBBQ3UG.jpg

Wie weet wat de probleem zou kunnen zijn ?
Want dit is de derde videokaart al in een korte tijd alle 3 van xfx radeon , dus vraag ik me af ligt het wel aan de videokaart ?

Heb er rood vak erom heen gezet bij waar de fouten ( rare dingen ) zijn zoals : rode vlek , vierkantje naast kruisje is er niet , lighte vakken in taalbalk enzo :

B.v.d

Dit zijn de componenten in en van de computer :

Behuizing : Cooler master cosmos s
Monitor : Liyama prolite e2407hds
Moederbord : Asus Sabertooth x58
Processor : Intel i7 950
Processor koeler : Cooler master v6
Geheugen : 3x2 gb ddr3-1333 kingston valueRam
Videokaart : Xfx Radeon HD 6970 2gb
Geluidskaart : Asus xonar dx/ pci express 7.1 audio card
Harddisk : 2x raptor samen 150 gb ( raid )
Harddisk : 1 x 750 gb
Voeding : 1000 watt voeding cooler master

[ Voor 15% gewijzigd door fons78 op 12-07-2011 17:05 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Je plaatjes doen het niet, maar wat ik wel te zien krijgt lijken op foto's.
Kan je ook eens wat screenshots maken? Er zit een screenshot tool in windows. Als wij het dan niet zien ligt het aan je scherm, niet aan je videokaart.

Verwijderd

Check je display driver of voer een update uit.
De resolutie en/of de kleur diepte veranderen kan ook helpen.

• fons78
Als het goed is , moet je nu de foto's wel kunnen zien , zodra je op de link drukt

Heb er foto's ervan gemaakt en na de computer winkel ervoor geweest maar die wist het ook niet echt

Verwijderd

heb je de laatste driver voor je videokaart?

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 12:18

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:07:
Check je display driver of voer een update uit.
What he said.

Lijkt me geen fout in de videokaart zelf...

• fons78
Software is up to date :

Current version :
AMD catalyst 11.6
Last update : donderdag 23 juni 2011

The current version is up to date .

Resolutie van de monitor is :

PLE2407HDS
1920x1080 (aanbevolen ) dit geeft die aan
liggend

[ Voor 25% gewijzigd door fons78 op 12-07-2011 17:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:07:
Al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 17:15 ]

• fons78
waar kan ik precies de kleur diepte veranderen ?? op de monitor menu staat het op tekst

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:29

Hupske

AFCA

En als je een normale print screen maakt dan heb je die vlekken er niet op staan?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-02 21:17
Anders een foto maken van je scherm en die posten? Het kwam bij de 2de videokaart niet bij je op dat het wel eens iets anders zou kunnen zijn? :p

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
Dingen die je daarna kan checken:
- Start ook eens in veilige mode en kijk of het dan voorkomt.
- Kijk of in de kast alle kabels goed op je videokaart zitten, deze lust wel een slokje stroom
- Kijk of dit voorkomt met het zijpaneel er af, misschien koelt die kast niet goed genoeg / zitten er niet genoeg casefans in?

There is no replacement for displacement!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

fons78 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:07:
Als het goed is , moet je nu de foto's wel kunnen zien , zodra je op de link drukt
En maak nu eens wat screenshots.

• fons78
nee dat kwam niet bij me op , dat wel iets anders kan zijn want sinds die xfx kaarten heb ik deze problemen :P
Voor de xf kaarten had ik een hele oude erin zitten : asus gts 250 en daar had ik er geen last ervan
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:18:
- Kijk of in de kast alle kabels goed op je videokaart zitten, deze lust wel een slokje stroom
- Kijk of dit voorkomt met het zijpaneel er af, misschien koelt die kast niet goed genoeg / zitten er niet genoeg casefans in?
Er zitten 5 case fans erin , plus nog 2 aan de cooler master v6 dus totaal 7 case fans van 12 centimeter

[ Voor 64% gewijzigd door Kid Jansen op 12-07-2011 23:23 . Reden: 2 posts samengevoegd ]

Verwijderd

ergens hosten en dan [img][/img] tags gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 17:23 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25

yzx

fons78 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:22:
[...]

Hoe kan ik een screenshot erop zetten ( uploaden ) ?
Printscreen duwen, dan paint openen ctrl V doen en dan opslaan dan naar www.tinypic.com en dan krijg je een linkje met uploaden

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoe groot kan zo'n screenshot zijn ?
Anyway, misschien heb je zelf al gezien of in dat screenshot het "probleem" ook al zit. Zo ja, dan zit het probleem waarschijnlijk niet in je videokaart.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• fons78
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:18:
Alle kabels zitten goed op de videokaart , 1x6 polig + 1 x 4 polig erop
I.p.v de standaard zijpanaal met de grote fan zit er nu een zijpaneel met plexiglas erop
u_nix_we_all schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:12:
Hoe groot kan zo'n screenshot zijn ?
Anyway, misschien heb je zelf al gezien of in dat screenshot het "probleem" ook al zit. Zo ja, dan zit het probleem waarschijnlijk niet in je videokaart.
goeie idee , zal ff kijken
Heb gekeken de screenshot is :

Afmeting : 1920 x 1020
Grootte : 337 kb
JPEG-afbeelding
Heb net ondertussen ff gekeken na de screenshot maar het lijkt of ( probleem ) niet erin zit , er zit er alles strak uit
Snap er niks meer van , maar ik wacht gewoon af tot dat het uploaden klaar is

[ Voor 34% gewijzigd door Kid Jansen op 12-07-2011 23:25 . Reden: 2 posts samengevoegd ]

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 12:50

Ch3cker

Testlab Teamlead
337KB uploaden duurt hoogstens een paar seconden.

Heb je ook al een ander beeldscherm geprobeerd? Ook een andere kabel bied wellicht soelaas.

Verwijderd

Het is inderdaad simpelweg een proces van eliminatie:

Mogelijke kandidaten:

- GPU, kunnen we wegstrepen, want 3 videokaarten op rij die defect zijn? Niet waarschijnlijk.
- Driver, verwijderen, opnieuw installeren, probeer zowel die van XFX als die van AMD.
- Kabels, niets anders te doen dan andere kabels proberen.
- Monitor, niets anders te doen dan andere monitor proberen.
- RAM, draai eens een Ubuntu LiveCD en laat Memtest86 eens een nachtje draaien.
- PCIe slot (al is dit natuurlijk wel onwaarschijnlijk). Heb je een 2de, toevallig?
- Windows, boot eens een Ubuntu LiveCD, kijken of dat in ieder geval wel goed werkt. Probeer anders eens een dualboot met een 2de Windows installatie, oid. Of, als het je toch niet uitmaakt... gewoon een herinstallatie. Maar, alleen als de andere opties die in dit topic worden genoemd geen oplossing bieden natuurlijk. Het is wat drastisch.

En houd eens gedurende langere tijd de temperaturen van de machine in de gaten.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
fons78 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:14:
[...]

Alle kabels zitten goed op de videokaart , 1x6 polig + 1 x 4 polig erop
I.p.v de standaard zijpanaal met de grote fan zit er nu een zijpaneel met plexiglas erop
6+4 polig? minimaal 2x6pins pci-e kabels erin en voor overklokken 6+8pins pci-e

|2600k|Asus 290|

• fons78
Ch3cker schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:27:
337KB uploaden duurt hoogstens een paar seconden.

Heb je ook al een ander beeldscherm geprobeerd? Ook een andere kabel bied wellicht soelaas.
Zal het Uploaden wel stoppen en overnieuw doen , had al op een andere beeldscherm geprobeerd en daar is het gewoon goed , de beeldscherm die ik geprobeerd had is een Samsung 226bw ook op dvi en de zelfde kabel die ik hier erop hebt , en nee heb nog geen andere kabel geprobeerd . zal eens kijken of ik een andere dvi-kabel ergens hebt
Bullus schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:41:
6+4 polig? minimaal 2x6pins pci-e kabels erin en voor overklokken 6+8pins pci-e
Sorry mijn foutje heb net gekeken het is : 1x 8 polig + 1x6 polig

zie foto

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7DKXAPUW.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Kid Jansen op 12-07-2011 23:27 . Reden: 2 posts samengevoegd ]

Verwijderd

320x180 daar zie ik niet veel op....

Verwijderd

op de screenshot ziet het er inderdaad perfect uit

dus: je beeldscherm zelf of de verbinding tussen pc en beeldscherm

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 19:05 ]

• fons78
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:04:
op de screenshot ziet het er inderdaad perfect uit

dus: je beeldscherm zelf of de verbinding tussen pc en beeldscherm
Ja he raar is het. Ik zal niet blij zijn als een 24 inch monitor van liyama slecht is , maar zal morgen een dvi-kabel halen

[ Voor 17% gewijzigd door Kid Jansen op 12-07-2011 23:28 . Reden: 2 posts samengevoegd ]

Verwijderd

je screenshot wordt door je systeem gegenereerd zonder het beeldscherm daar bij te betrekken, het is dus duidelijk te wijten aan je beeldscherm of de dvi-kabel

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
De issue ziet er te netjes geblokt uit om een kabel probleem te zijn, imho.

• fons78
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:07:
je screenshot wordt door je systeem gegenereerd zonder het beeldscherm daar bij te betrekken, het is dus duidelijk te wijten aan je beeldscherm of de dvi-kabel
Dank je wel topppie ;) dan een andere dvi-kabel morgen hale

Verwijderd

fons78 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:09:
[...]

Dank je wel topppie ;) dan een andere kabel morgen hale
of een ander beeldscherm aansluiten?

• fons78
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:10:
[...]

of een ander beeldscherm aansluiten?
Dat had ik al geprobeerd op een Samsung 226bw en daar was het gewoon goed
Je merkt wel een grote op een full hd of op een geen full hd :? :?

[ Voor 13% gewijzigd door fons78 op 12-07-2011 19:12 ]

Verwijderd

Zomaar uit interesse, wat gebeurd er als je het venster beweegt, zoals in BTNBNSSK.jpg. Gaan de vlakken dan mee of blijven ze staan?

Verwijderd

fons78 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:11:
[...]

Dat had ik al geprobeerd op een Samsung 226bw en daar was het gewoon goed
Je merkt wel een grote op een full hd of op een geen full hd :? :?
is de kabel dus niet kapot? dan hoef je ook geen nieuwe te halen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 19:14 ]

• fons78
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:11:
Zomaar uit interesse, wat gebeurd er als je het venster beweegt, zoals in BTNBNSSK.jpg. Gaan de vlakken dan mee of blijven ze staan?
Heb het 1 x gedaan maar , zodra ik toen de venster na ergens anders na toe trek op het bureaublad gaan de vakken ook mee

Verwijderd

Wat zijn de resultaten als je test:

deze monitor met andere kabel?
andere monitor met deze kabel?
andere monitor met andere kabel?

Verwijderd

Zijn de vlakken / afwijkingen er uberhaupt als je Aero volledig uitschakelt? Geen idee of die vraag al is gesteld. Maar, het lijkt mij op de een of andere manier een rendering issue, zeker als de vlakken meebewegen als je de vensters verschuift.

Als in - ergens gaat het mis omtrent de Alpha Blending / Transparantie van Aero.

http://www.howtogeek.com/...le-aero-on-windows-vista/

• fons78
Tot nu toe blijft het goed , maar voor hoe lang ???

Heb de site net door gelezen maar het voornaamste als je een lage cijfer heb of een low profile gfx cards

en dat heb ik niet kijk na de screenshots net wat gemaakt en geen melding in de configuratie scherm :

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YCGAPEKM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KIRXSWO8.jpg

maar kan altijd proberen , het staat nu op Windows 7 basic (theme) in Persoonlijke instellingen

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
het probleem lijkt dus aan je monitor te liggen.

Vreemd
Heeft je monitor misschien wat menu instellingen m.b.t. beeld verbetering, game optimalisaties of andere beeld processing. Zou je dat kunnen uitschakelen? Monitor naar defaults resetten. Heeft je monitor usb? zijn er firmware updates voor? (hoewel dat laatste zeer onwaarschijnlijk is)
Sommige monitoren hebben nog een of andere cd met 'drivers' wat die dingen dan ook mogen doen, wie weet helpt het.

Can`t live without the mods

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 14:55
Dat ziet eruit als defect geheugen. Het grafische geheugen om precies te zijn. Het geheugen is of kapot of het is onstabiel. Eerst even kijken of je grafische kaart wel genoeg spanning krijgt anders moet de grafische kaart worden vervangen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:11:
Dat ziet eruit als defect geheugen. Het grafische geheugen om precies te zijn. Het geheugen is of kapot of het is onstabiel. Eerst even kijken of je grafische kaart wel genoeg spanning krijgt anders moet de grafische kaart worden vervangen.
De screenshots zien er goed uit en dit is de derde kaart op rij, de fout lijkt me niet te zitten in de grafische kaart.

• fons78
siepeltjuh schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:07:
het probleem lijkt dus aan je monitor te liggen.

Vreemd
Heeft je monitor misschien wat menu instellingen m.b.t. beeld verbetering, game optimalisaties of andere beeld processing. Zou je dat kunnen uitschakelen? Monitor naar defaults resetten. Heeft je monitor usb? zijn er firmware updates voor? (hoewel dat laatste zeer onwaarschijnlijk is)
Sommige monitoren hebben nog een of andere cd met 'drivers' wat die dingen dan ook mogen doen, wie weet helpt het.
Heb door de menu instelling gegaan van de monitor alles staat op standaard instelling . deze monitor heeft geen usb aansluiting
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:13:
De screenshots zien er goed uit en dit is de derde kaart op rij, de fout lijkt me niet te zitten in de grafische kaart.
dit is de 3de xfx kaart deze 6970 die erin zit van te voren 6950 2gb en daarvoor ook xfx maar weet de type niet maar was een black edition wel

[ Voor 21% gewijzigd door Kid Jansen op 12-07-2011 23:28 . Reden: 2 posts samengevoegd ]

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Een check die iedereen bijna altijd vergeet bij artifact posts is het chekken of de voeding wel goed geaard is. Ik heb zelf ooit eens maanden af en toe artifacts gehad en kwam er niet uit waar het aan lag. Tot ik erachter kwam dat mijn aarding niet goed gedaan was en als de trein (800 meter verderop) langs reed de artifacts ontstonden. (tevens ook na 2 verschillende video kaarten geprobeerd te hebben)

Dus chek je stopkontact!

• fons78
Flaat schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:13:
Een check die iedereen bijna altijd vergeet bij artifact posts is het chekken of de voeding wel goed geaard is. Ik heb zelf ooit eens maanden af en toe artifacts gehad en kwam er niet uit waar het aan lag. Tot ik erachter kwam dat mijn aarding niet goed gedaan was en als de trein (800 meter verderop) langs reed de artifacts ontstonden. (tevens ook na 2 verschillende video kaarten geprobeerd te hebben)

Dus chek je stopkontact!
check dit eens rare pratsen om het zo maar te zeggen en op de laatste foto is gewoon windows media player

gewoon spotnet niks aparts niks specials aan

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EKAZBNAG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7R78VBSF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YVDTX7ND.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door fons78 op 13-07-2011 16:51 ]

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 12:50

Ch3cker

Testlab Teamlead
fons78 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:50:
[...]

check dit eens rare pratsen om het zo maar te zeggen en op de laatste foto is gewoon windows media player

gewoon spotnet niks aparts niks specials aan

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EKAZBNAG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7R78VBSF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YVDTX7ND.jpg
Andere kabel inmiddels al geprobeerd? Heb dit nog niet eerder meegemaakt op een Desktop, wel op een laptop. Daar was destijds het kabeltje van t beeldscherm (intern) niet goed aangedrukt. Vandaar mijn vermoeden dat het aan de kabel ligt.

• fons78
Ch3cker schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:27:
[...]

Andere kabel inmiddels al geprobeerd? Heb dit nog niet eerder meegemaakt op een Desktop, wel op een laptop. Daar was destijds het kabeltje van t beeldscherm (intern) niet goed aangedrukt. Vandaar mijn vermoeden dat het aan de kabel ligt.
Heb vandaag een andere dvi-kabel gebruikt en ook de dvi-kabel eruit en een hdmi-kabel gebruikt probleem blijft het zelfde , heb bij een computer winkel geinformeerd maar hun antwoord was erop : schone installatie doen , ja ok misschien is de probleem wel verholpen of misschien niet wie weet ! maar ja hoe lang zal het dan verholpen zijn ?? ' ALS ' het verholpen is , des ook nog een grote vraagteken.
Maar ALS het dan na een tijdje weer zo is , en dan weer een schone installatie doen NOU NEE DANK JE .
Zo kun je aan de gang blijven .
Gisteren was het ff goed lang gebleven en s'avonds laat begont het weer met dat rare dingen

Kijk hier weer eens de rare dingen bah bah , dit is niet leuk meer zo

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VCQBZAGC.jpg

En dat is gewoon op hyves

raar raar waar zit de probleem precies eigenlijk

Andere kabels geprobeerd ( dvi-kabel , hdmi-kabel ) op een andere monitor geprobeerd ( samsung 226bw ) alles is goed , maar na verloop van tijd krijg ik die rara pratsen :( :(

[ Voor 15% gewijzigd door fons78 op 14-07-2011 12:06 ]

Pagina: 1