Video's in XBMC stottert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 22:14
Sinds kort heb ik een htpc welke ik gebruik voor XBMC. Nu merk ik dat het systeem toch wat stottert bij het afspelen van video's. Daarop heb ik wat test files gedownload (de bekende birds scene) en merk dat het bij Bird_20_MBit_ABR___-1.5_MB al licht begint te stotteren. CPU-load zit daarbij op zijn ergst rond de 75% (ook bij de 42_MBit_ABR file) Hieronder mijn setup, het gekke is ook dat bij mij het aanzetten van DXVA2 de problemen juist vergroot. Kan iemand mij verder helpen?

Mijn setup:
ASRock H67M (bios 1.40)
Intel G620
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/ 2G
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS (tevens locatie bestanden)
LG CH10LS20 Blu-ray

Hierop draai ik:
Windows 7 Ultimate (64 bits)
XBMC 10.1

Instellingen XBMC:
Render method: Auto detect
Allow hardware acceleration (DXVA2): No (!! zet ik dit aan, dan heeft hij bij dvd9 al moeite, 720p wordt blokkerig en verstrooit)
Adjust display refresh rate to match video: No
Sync playback to display:No
Allowed error in aspect ratio to minimize black bars: None
Display 4:3 videos as: Normal
Video post-processing: Enabled for SD content

Display Mode: Full Screen #1
Resolution: 1280*720
Use a fullscreen windows rather than true fullscreen: No
Screen blanking: No
Vertical blank sync: Always enabled.

[ Voor 3% gewijzigd door Rob G op 12-07-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Videos afspelen hoort niet in Videokaarten & Beeldschermen maar in Mediaspelers & HTPC's

Move VB -> MH

Verder inhoudelijk:
Wat doen andere apps (WMP, evt Mplayer of VLC) met dezelfde testbestanden? Die info zou kunnen aangeven of je probleem in je systeem in het algemeen zit of in XBMC.

Heb je trouwens de drivers wel geinstalleerd voor de IGP in de G620?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
Excuus.

De drivers voor de IGP in de G620 heb ik niet specifiek geinstalleerd, enkel alle drivers voor het MoBo.
Maar.... waar vind ik die drivers?

Andere players heb ik nog niet getest, daar zal ik helaas dit weekend pas tijd voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

XBMC heeft geen hardware-ondersteuning voor de intel HD graphics van sandy bridge, heb hetzelfde probleem. Vandaar dat het erger wordt als je hardware acceleration aanzet. De CPU moet dus al het werk alleen doen.

Opties:
  • Wacht op een update van XBMC tot het wel de intel graphics ondersteunt
  • Koop een losse videokaart
  • Gebruik een ander stukje mediacenter software

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
Niet helemaal het antwoord wat ik had willen horen, maar het heeft wel een hoop duidelijkheid, thanx.

We gaan eerst maar eens wat spelen met MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Xbmc geen ondersteuning voor de intel graphics?? Hoezo?.. xbmc onder windows maakt gebruik van dxva, en dat moet prima werken. dxva kan door alle windows software worden gebruikt Vereiste is wel dat je de gpu drivers installeert.
http://www.intel.com/p/en...ghts/graphics/hdgraphics/

[ Voor 74% gewijzigd door job op 15-07-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

job schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:32:
Xbmc geen ondersteuning voor de intel graphics?? Hoezo?.. xbmc onder windows maakt gebruik van dxva, en dat moet prima werken. dxva kan door alle windows software worden gebruikt Vereiste is wel dat je de gpu drivers installeert.
http://www.intel.com/p/en...ghts/graphics/hdgraphics/
Check de fora van XBMC maar, ik heb er niet alleen ervaring mee, maar daar vind je meerdere mensen met hetzelfde probleem. En zoals de TS al aangeeft, zogauw hij hardware acceleration aanzet (waar notabene DXVA naast staat) loopt het niet. Ik heb hetzelfde probleem, zogauw ik dat aanzet zijn alle films onkijkbaar.

Heb hier een Intel i3 2105 staan, dus weet echt wel waar ik het over heb :+

[ Voor 4% gewijzigd door ride277 op 16-07-2011 01:18 ]

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Apart.. nog niet eerder gelezen of gehoord. Suf ook dat xbmc er moeite mee heeft maar andere software niet.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 16-07-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Laatst online: 17-09 12:41

Roytoch

Nietes

job schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:18:
Apart.. nog niet eerder gelezen of gehoord. Suf ook dat xbmc er moeite mee heeft maar andere software niet.
XBMC heeft wel met meer dingen moeite qua grafische spullie, zo wordt AMD's Zacate (E350) apu ook nog altijd niet goed goed ondersteund.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die wordt prima ondersteund maar mogelijk niet goed buiten het Windows (7) platform.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Naast dit bekende probleem heeft de G620 ook last van de 24P bug. De meest handige optie om van beide problemen af te zijn is een goedkope videokaart te kopen (6450 ofzo) en deze te gebruiken voor DXVA. Overigens wel raar dat die G620 zo zwak is, want mijn E4600 trekt de birdscene wel met DXVA uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimV
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:23
Probeer in de audio settings de uitvoer op analoog of digitaal te zetten, maar niet op hdmi !

Had zelf hier ook problemen mee, een .mov file speelt correct af maar de rest stottert als een gek.

Suc6

( windows 7 en Amd athlon x2 )

[ Voor 7% gewijzigd door WimV op 16-07-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
Mijn audio-out stond op coax/digitaal,z= omzetten naar analoog brengt geen soelaas. De drivers voor intel HDgraphics zijn up-to-date.
Even een snelle test met KMPlayer, die heeft out of the box (KMP video trans. aan) eigenlijk geen moeite met de birdscene. Hier lijkt dvxa2 zijn werk prima te doen.

De 24p bug zou opgelost kunnen worden door de UAC uit te schakelen, had ik begrepen. Juist daardoor had ik eigenlijk voor deze setup gekozen. Misschien toch maar eens op zoek naar een videokaart, mocht ik niet tevreden zijn met de alternatieven voor xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klopt, met UAC uit heb je dat probleem niet meer. De vraag is of je dat echter uit wilt laten staan. Ik heb van anderen gelezen dat een G620 ook op CPU zonder stotteren media af moet kunnen spelen dus misschien ligt het nog aan je instellingen (al gebruik je dezelfde settings als ik in XBMC, met andere settings stotterde het bij mij ook). Omdat een GPU zo'n 30 euro kost en je dan direct van je probleem af bent is het echter de vraag hoeveel tijd je er in wilt steken voor trial and error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
Tja, een extra GPU is het geld niet, maar brengt wel weer warmte met zich mee.

Het is niet zo dat hij erg stottert, maar ik zie het wel, en dat was zeker niet de bedoeling toen ik mijn htpc samenstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
roy.ahuis schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:22:
[...]

XBMC heeft wel met meer dingen moeite qua grafische spullie, zo wordt AMD's Zacate (E350) apu ook nog altijd niet goed goed ondersteund.
Onzin die draait prima full hd 1080P films. Ga nooit uit van de bevindingen van onkundige mensen. Test het zelf en trek dan pas je conclusies.
Pagina: 1