• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 09:58
Beste,

Ik ben al even aan het rondkijken voor een gepaste monitor / TV voor bij mij in de serre.

Ik heb een computerkast waar ik maximaal een 24'' scherm in kwijt kan.

Eisen die ik stel:
  • Responsetijd <5ms
  • LED (ik zit in een serre dus het is overdag heel erg licht!)
  • PC moet aangesloten kunnen worden
  • XBOX360 moet aangesloten kunnen worden
  • TV kunnen kijken
Ik zat eerst altijd met de gedachte om een los scherm te kopen en daarnaast een losse tuner voor in de computer. Ik ben van deze gedachte afgestapt toen ik deze 2 tv's/monitoren tegen kwam.

Paar verschillen tussen de 2:
T24A350:
  • Edge lit
  • CI+ Module mogelijk
FX2490HD
  • Full LED
Qua helderheid zal het geen groot verschil zijn (denk ik) aangezien ze allebei op 250 cd/m² zitten.

Tot nu toe neig ik naar de T24A350 omdat deze nieuwer is en de mogelijkheid heeft om een CI+ module erin te stoppen.

Het probleem is dat ik niet kan vinden of de T24A350 ook analoog signaal pikt. Bij de FX2490HD staat het in de specificaties erbij.
De tv wordt aangesloten op een het standaard pakket van UPC en dat is volgens mij analoog (toch?)

Dus mijn vraag is: "kan ik op de T24A350 tv kijken als ik deze aansluit op het standaard pakket van UPC."

Andere aan of opmerkingen mogen natuurlijk ook als er een betere suggestie is.

[ Voor 7% gewijzigd door martjah op 12-07-2011 20:03 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Na een snelle google kom ik alleen een bevestigde DVB-C en DVB-T + CI slot tegen.
Ik vermoed dat dat ook het enige is. Je kunt het echter snel controleren door contact op te nemen met Samsung :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• martjah
Dat ben ik ook tegen gekomen (en dat is eigenlijk het enige wat je overal tegen komt).
Ik dacht dat er misschien iets was dat DVB-C of T werd ondersteund, dat analoog dan ook standaard gaat.

Dan Samsung maar eens mailen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 20:22
Het is gewoon een tv, natuurlijk kan je daar analoog op aansluiten ;)

The devil is in the details.

• martjah
Dat was mijn idee maar ik begon te twijfelen omdat het bij andere modellen wel apart was vermeld.

Mijn dank!

• Hahn
Op T.net staat het niet, maar bijvoorbeeld op Kieskeurig wel :) En ik ben tv-verkoper en wij hebben ze staan, dus ik weet het zeker :P

• martjah
Hahn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:32:
Op T.net staat het niet, maar bijvoorbeeld op Kieskeurig wel :) En ik ben tv-verkoper en wij hebben ze staan, dus ik weet het zeker :P
dan kan je ook vast wel zeggen of het een aanrader is.

Wat is jou persoonlijke voorkeur in lichte omgevingen? Edge-lit of full led.

Ik heb gelezen dat full led zorgt voor dikkere schermen (wat voor mij niks uitmaakt). Ook dat bij sommige monitoren er soms "glowing" kan zijn als je licht object hebt met daarom een donkere omgeving (bijv. in een film).

Het voordeel van full led zou dan weer zijn dat het licht overal even goed is. Bij edge-lit zou het voor kunnen komen dat sommige delen van je scherm iets donkerder zijn.

Volgens de fabrieksopgave zouden beide schermen even fel moeten zijn. Ik zit namelijk in de serre dus dat telt wel een beetje mee.

• Hahn
Full-LED zie je tegenwoordig bijna niet meer. Bij die FX2490HD staat er dan wel dat 'ie Full-LED is, maar dat durf ik te betwijfelen, volgens mij is die ook gewoon edge-lit. En eigenlijk maakt het vrij weinig uit in de praktijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 13-07-2011 11:02 ]

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 21:13
Heb je al een van de 2 aangeschaft?
Ik zit zelf te denken om de Samsung Syncmaster FX2490HD aan te schaffen.
Enige vraag die ik heb is zit er een DVI aansluiting op?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:38

FeaR

In GoT we trust

Hunter23 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 02:41:
Enige vraag die ik heb is zit er een DVI aansluiting op?
Volgens de Pricewatch heeft de pricewatch: Samsung Syncmaster FX2490HD geen DVI-ingang. Ook op de Global Site van Samsung staat geen DVI-ingang vermeldt.

Op de site van Samsung staat dan weer wel dat er een DVI-ingang op zit. Echter lijken de specificaties daar dubbel te staan, want anders zijn het wel heel veel ingangen voor een simpel scherm.

Als je de manual van de Samsung download staat daar ook in dat er geen DVI ingang aanwezig is. Om een PC met DVI Out te verbinden zal er gebruik gemaakt moeten worden van een DVI - HDMI kabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 21:13
Kortom de ene website zegt van de niet en de ander van wel. Waarschijnlijk zal er dan geen DVI op zitten.
Das wel jammer, ik wil hem namelijk voor zowel als monitor gebruiken als om televisie op te kijken.
Er zit wel een VGA aansluiting op, maar daar ben ik niet zo weg van, liever DVI.
@FeaR bedankt voor het uitzoeken :)
@Martjah mocht je een van de 2 hebben aangeschaft en je komt toevallig een keer langs, laat even weten welke je hebt aangeschaft.

Edit:
Ik heb wel een verlengstukje van HDMI naar DVI. Ik weet niet of dat wel een oplossing is,

[ Voor 11% gewijzigd door Hunter23 op 24-08-2011 15:53 ]

Pagina: 1