Toon posts:

Moederbord monteren, welke schroevendraaier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb vandaag van een mede-tweaker een moederbord ontvangen en wou deze graag monteren.
Ik vroeg me af of het kwaad kan als ik een schroevendraaier gebruik met zo'n zwart kopje, die een beetje magnetisch werkt. Ik kan me herinneren dat statische energie door kleding niet echt goed is voor je hardware.
Vandaar mijn vraag, zou het kwaad kunnen?
Ik was van plan het moederbord in de kast vast te schroeven, vandaar mijn vraag.
Als het het geval is dat ik beter zo'n doorzichtige schroevendraaier kan aanschaffen;
http://www.esdshop.nl/shop_images/product/658_gr.jpg

Thank you in advance!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Zolang je niet met je schroevendraaier op het moederbord gaat lopen krassen moet dat wel goed gaan met een licht magnetische schroevendraaier. Tenminste, bij mij is het nog nooit verkeerd gegaan.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:08
Nee, kan geen kwaad.

/edit: Wat ^^ zegt dus. Lijkt er wel op dat je nog niet veel ervaring hebt hiermee? Lees dan van te voren de handleiding en wat inbouwguides (ook op youtube te vinden). Let er op dat je afstandsbusjes plaatst onder je mainboard, maar dan alleen waar er ook gaatjes voor zitten.

[ Voor 87% gewijzigd door Nielson op 12-07-2011 14:17 ]

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gewoon gebruiken die schroevendraaier :)
Vergeet je spacers niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Magic6399 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:16:
Gewoon gebruiken die schroevendraaier :)
Vergeet je spacers niet ;)
Spacers zijn die gouden dingetjes he?
Daar heb ik er 12 van, moeten daar dr 2 van op elkaar, en daar het moederbord op, en dan bevestigen met een zwart schroefje tog?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:17:
[...]

Spacers zijn die gouden dingetjes he?
Daar heb ik er 12 van, moeten daar dr 2 van op elkaar, en daar het moederbord op, en dan bevestigen met een zwart schroefje tog?
2 op elkaar?!
Als dat zo zijn zit mijn mb niet goed vast nu :(

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
1 spacer moet voldoende zijn. MoBo erop en vastschroeven maar (handvast! Niet te strak natuurlijk!)

Verwijderd

Topicstarter
Oow okee, khad er idd al 6 in de kast zitten, maargoed, thanks for the help guys.

• Nielson
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:22:
Oow okee, khad er idd al 6 in de kast zitten, maargoed, thanks for the help guys.
Zorg wel dat ze op de juiste plek zitten, anders heb je kans op kortsluiting. Wees ook voorzichtig bij het plaatsen van de cpu en zorg dat je de koeler (incl koelpasta) correct plaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:24:
[...]
Zorg wel dat ze op de juiste plek zitten, anders heb je kans op kortsluiting. Wees ook voorzichtig bij het plaatsen van de cpu en zorg dat je de koeler (incl koelpasta) correct plaatst.
Dat komt wel goed denk ik, heb momenteel alleen een kast en moederbord lol.
In de kast stond datk voor een ATX mobo de gaatjes ABCDEFJKL een standoff in moest doen.
Neem aan dat dat dan de goede spots zijn tog?

• Nielson
Jawel, zolang het mobo er ook een gat voor heeft.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Inderdaad even checken of de spacers op de zelfde plek zitten als de gaatjes op het moederbord. Met 2 spacers op elkaar zal je al snel merken dat het lastig wordt bij het I/O-panel ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:17
Gewoon het aantal schroefgaten in je moederbord tellen en evenveel spacers als schroeven klaarleggen. Zolang je na monteren geen schroeven meer overhebt is er niets aan de hand..
Pagina: 1