Duplex printen forceren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sector51
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
Hallo,

Ik heb even een kort vraagje over duplex printen. Het is voor mij niet mogelijk om dit te forceren.

Situatie:
Windows 2008 print server
Windows 7 clients
HP205f5 printer

Driver heb ik op de printserver geinstalleerd. De werkplekken ‘zien’ de driver, duplex werkt ook goed maar het is vanaf werkplekken mogelijk om printing preferences te wijzigen en om op deze manier simplex te printen.

Weet iemand een manier om duplex te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Group policy aanzetten dat printer preferences niet meer aangepast mogen worden?

alhoewel ik niet zeker ben of dat mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Misschien via HP Webjetadmin de printer instellen ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sector51
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
alex3305 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:56:
Group policy aanzetten dat printer preferences niet meer aangepast mogen worden?

alhoewel ik niet zeker ben of dat mogelijk is
Al gekeken, zo een soort policy bestaat niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Dan zou je printen anders moeten gaan aanpakken dmv een printserver/ftp oid...zolang gebruikers toegang via de driver hebben kan je vaak maar weinig beperkingen opleggen. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld hun af te drukken documenten in een bepaalde map/locatie droppen en dan pikt de printer het op. Heb zoiets ook wel eens met mailclients gezien, je mailde dan in principe je afdruktaken naar de print(server). Er zijn legio mogelijkheden, geld hoeft dat niet perse te kosten... wel tijd (en tijd is geld, duss ehhh 8)7 )