Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Roccat Kave + Asus Xonar D1

Pagina: 1
Acties:

• zippy1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 21:42
vandaag kreeg ik de Asus Xonar D1 binnen om samen te gebruiken met mijn roccat kave, de roccat kave is een 5.1 headset.

Ik had op internet gekeken welke geluidskaart ik het beste kon gebruiken met de roccat kave en kwam telkens de Xonar D1 tegen.

Tot mijn verbazing heb ik wel een probleem, op de asus xonar d1 staan geen kleurtjes waar de jacks moeten van de Roccat kave, dus dat is eingelijk al puzzelwerk, na veel proberen krijg ik niet wat ik wil, ik hoor alleen links en rechts, center en subwoofer, Links en rechtsachter hoor ik niet, als ik bijvoorbeeld die andere kabeltjes versteek heb ik weer geen normale links en rechts of weer geen center, weet iemand wat de juiste combinatie is met de jacks van de roccat kave op de kleurloze aansluitingen van de Xonar D1?

De roccat kave heeft trouwens 5 kabels, 1 usb voor stroom, en 4 jack kabels , waarvan 1 groene, 1 oranje, 1 roze en 1 zwarte voor de microfoon.

Alvast bedankt,

Davy

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.hobby-hour.com...sound-card-color-code.php
Dit zouden de juiste kleuren moeten zijn, dan afstemmen met de handleiding welke uitgang welke is. (X-fi heeft ook al jaren precies zelfde probleem :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• zippy1990
je bent geweldig, dikke respect, het werkt :D

• zippy1990
Ik ga hier niet een aparte topic voor openen, maar het gaat nog steeds over de roccat kave, + Asus xonar d1, Ik heb in spelletjes, (tot nu toe fallout new vegas en BFBC2 ) heb ik bijvoorbeeld als ik schiet dat het een beetje robotisch klinkt of hoe leg je dat uit... net als of je in een lege kamer staat en je schiet en het geeft dat soort geluid. hoort dat nou eenmaal zo bij een high quality headset etc of is dat een verkeerde setting? ( ik heb het niet op teamspeak en youtube filmpjes)

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 15:18
Het kan zijn dat in de software van de Xonar, de EAX (of hoe die geluidseffecten ook heten) op een bepaalde ruimte staat ingesteld, dit kan raar geluid geven.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor Creative kaarten heb je Alchemy voor Vista en hoger, als je EAX wil hebben in games, Xonar heet dit dacht ik GX Mode. Mischien dat je richting die optie moet kijken, dat je alsnog iets moet installeren.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• zippy1990
Klopt er is idd een GX mode, moet deze dan aan of uit, beide maakte eingelijk weinig verschil, en @spekkie volgens mij als ik het zo zie staan die effecten uit.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GX mode zorgt ervoor dat je in Vista/hoger dus EAX in ondersteunende games kan inschakelen. Dus GX mode aan, EAX in BF2 aan :)

• zippy1990
Waar kan ik die optie EAX vinden in BFBC2? GX mode is aan.. is deze optie dan in elk spel beschikbaar?

• zippy1990
bah het blijft zo metaal achtig en hol klinken, iemand geen enkele oplossing? de EAX optie is nergens te vinden en de GX mode doet ook neit veel in de asus software.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:04

Bejit

Svenska Faderland

zippy1990 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:19:
bah het blijft zo metaal achtig en hol klinken, iemand geen enkele oplossing? de EAX optie is nergens te vinden en de GX mode doet ook neit veel in de asus software.
EAX zit alleen op kaarten van Creative, helaas. Asus zegt het te ondersteunen met hun eigen "EAX", namelijk de GX mode.

Kan wel voor je kijken of bij mijn kaart(Xonar D2) wel beschikbaar is.(Trouwens heb ook zelfde headset zie ik nu :))

Systeempje

• zippy1990
ok, hoe staan jouw settings dan in de software? want ik zie nu net als ik analog out op 2 speakers zet, heb ik het rare metaalachtige geluid niet, en vanaf de optie 4 speakers tot en met 7.1 speakers setting heb ik dat rare geluid wel.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:04

Bejit

Svenska Faderland

zippy1990 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:26:
ok, hoe staan jouw settings dan in de software? want ik zie nu net als ik analog out op 2 speakers zet, heb ik het rare metaalachtige geluid niet, en vanaf de optie 4 speakers tot en met 7.1 speakers setting heb ik dat rare geluid wel.
Staat op 5.1 Sprekers in de Xonar D2 Audio center.

Heb nog nooit metaalachtige geluid gehad.

Systeempje

• zippy1990
heb je geen screenie van jou settings? de software lijkt me hetzelfde, trouwens net als bij teamspeak en youtube is het niet, het is echt specifiek eingelijk, vooral schieten en explosies.

• zippy1990
Betere beschrijving nu is dat het lijkt alsof het 50 x echoed en dan heel snel, ik probeerde met een oude headset en hiermee heb ik niet, (dit is geen 5.1 headset)

• zippy1990
Ok mensen, het is opgelost, doormiddel van deze held, dus mensen met een Asus Xonar D1 D2 DX DG of welke dan ook, download deze drivers bovenop de officele drivers van Asus zelf, lees de site voor meer informatie over deze driver.

http://brainbit.wordpress.com/category/uni-xonar/
Pagina: 1