Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:21
Hoi!

Ik heb een vriend die altijd z'n mail in Outlook heeft gehad. Outlook haalt alle mail van een telfort server (errug oud @worldonline.nl adres), en laat niks op de server staan. Dit omdat de mailbox maar 50mb groot is, dus achterlaten op de server is ook niet echt wat..
Nu wil diegene ook z'n mail op de telefoon. Is een HTC Wildfire met Android erop.

Naar mijn gevoel gaat dit niet makkelijk.. Server ondersteunt verder ook geen IMAP, dus dat wordt hem ook niet. Ik had de constructie al bedacht om een Gmail account aan te maken. Daar alle mail ophalen en vervolgens via IMAP Outlook en de telefoon in te stellen op dat Gmail account. Maar is er geen andere manier die iets netter is?

Bedankt alvast..

[ Voor 4% gewijzigd door Xaero op 12-07-2011 12:43 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig hadden mijn schoonouders van het weekend net zoiets. We hebben even getest, en het lijkt er op dat het mogelijk is, via Outlook mail van de ene naar de andere account te kunnen kopieren / verplaatsen dmv drag and drop.
Ergo: gmail account aanmaken, dat account als IMAP koppelen in outlook (bestaand POP account nog even blijven houden), en dan de mail overlepelen naar het gmail account.
Persoonlijk zou ik tussendoor wel regelmatig syncen met de server- al die mail moet ook op het IMAP account terecht komen en dus geupload worden, en dat kan soms even duren.
Via IMAP kun je vervolgens je telefoon ook koppelen, Android werkt zoals je weet prima met Gmail.
Laatste actie die ie dan nog moet doen is bij telfort aangeven dat ze zijn mail forwared, maar dat kan ie ws webbased of via de klantenservice regelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-11 22:54

bomberboy

BOEM!

Xaero schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:42:
Ik heb een vriend die altijd z'n mail in Outlook heeft gehad. Outlook haalt alle mail van een telfort server (errug oud @worldonline.nl adres), en laat niks op de server staan. Dit omdat de mailbox maar 50mb groot is, dus achterlaten op de server is ook niet echt wat..
Nu wil diegene ook z'n mail op de telefoon. Is een HTC Wildfire met Android erop.
Al zijn mail op de telefoon, of gewoon die mail die op de pc nog niet gelezen is? Van een mail-archief van een paar GB op je telefoon word je immers ook niet happy.

Wat ik zelf doe voor een mail-account is via de telefoon die mails ophalen en op de server laten staan. Als ik ze via de pc ophaal worden ze wel verwijderd (wel na 2 dagen om consistente threads te hebben ook op de telefoon) Op die manier heb je wel altijd de recentste mails en gevaar op een volle mailbox is niet groter dan wat nu het geval is.

De meest veelzijdige optie blijft natuurlijk wel imap zoals The Eagle aangeeft.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

The Eagle schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:56:
Laatste actie die ie dan nog moet doen is bij telfort aangeven dat ze zijn mail forwared, maar dat kan ie ws webbased of via de klantenservice regelen :)
Je kan Gmail ook gewoon je pop email laten ophalen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's ook nog een optie idd. Goeie trouwens, even aan schoonouders doorgeven, schiet tenminste op met die accounts dan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)