BIOS selftest beeps - Wat betekend dit?

Pagina: 1
Acties:

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Ik ben bezig met een pc die hele rare BIOS Selftest meldingen geeft.
http://www.youtube.com/watch?v=Ctzor00ApL4 (voor de geluiden)
Verder geeft me Diagnose board aan dat het te maken heeft met slechte contacten van het geheugen.

Dit allemaal is plotseling ontstaan zonder enige aanleiding.
Ik heb btw al ander geheugen gebruikt.

Weet iemand wat dit precies inhoud of zegt mijn diagnose board al genoeg?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 08:51
Heb je geprobeerd eens te starten met 1 geheugenbankje?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Welke hardware betreft het en heb je al gekeken of het in de manual staat?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TECHcrime
  • Laatst online: 13-02 16:18
Geen manual aanwezig en er word momenteel een 1GB DDR geheugenbankje gebruikt (Voorheen toen dit begon 1x 512mb en 1x 256mb DDR

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De beeps komen van je diagnose kaartje of van je moederbord. Heb je daar naam en rugnummer van, en heb je gekeken of die manual online te vinden is?

Maar dan nog denk ik dat het geheugen achteruit gegaan is.

Kan overigens ook je voeding zijn die achteruit gegaan is waardoor de spanning op het geheugen net niet meer voldoende is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• johnkeates
  • Laatst online: 04-07-2025
Klinkt als een chassis intrusion alarm of overtemp alarm. Overtemp alarm als deze krijg ik bij HBA's en backplanes meestal te horen als er wat mis is, niet op moederborden voor eindgebruikers.

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Misschien je vol spec even posten. Als de beeps van je diagnose kaartje komt moet je toch echt daar raad plegen. Maar als het van je mobo afkomstig is kan je gewoon mobo beep code opzoeken.

• Xorifelse
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik neem aan dat je misschien ook de andere poorten van het geheugen hebt gebruikt?
Verder onderstel ik dat de beeps komen van het kaartje, de "stable" en "unstable" lichtje verspringt op de beep en dat het zou kunnen liggen aan het kaartje wat mij betreft.

Boot alleen het systeem op met alleen de "benodigde" (moederbord, proc, mem en video als niet geintergreerd) onderdelen.
Pagina: 1