Verklaar de titel: WP7 is geen succes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nieuws: Ballmer: Windows Phone 7 is geen succes

Kom op zeg, wat een stemmingmakerij weer.
Volgens Ballmer heeft Windows Phone 7 niet geleid tot de verhoopte stijging van het marktaandeel in het snelgroeiende smartphonesegment. "We zijn in een jaar van erg klein naar... erg klein gegaan", aldus de Microsoft-ceo
Dit is dan ook het énige waardoor de titel door de redactie is gekozen zoals hij is. Maar lees dan ook even verder dan dit grapje (want dat was het):
A year ago, Microsoft had no Windows Phone. In the last year, we've sold millions of phones. When we survey our users, nine out of ten of the people who bought a Windows Phone absolutely would recommend it to a friend. It's certainly a very busy, active, competitive market. We've got a lot of work to do to break through. And yet, the people in the phone business believe us. We've already had over 20,000 applications built for Windows Phone in eight months. That's a faster ramp than either Android or iPhone had. Nokia, who had a choice this year to bet on themselves, to bet on Android, or to bet on Windows Phone said for their bet the company strategy, they're going with Windows Phone. They saw our roadmaps. They saw what we've done. They saw what we're planning on doing. They're pushing us. They're pushing us to go broader geographically with Windows Phone. They're pushing us to hit new price points with Windows Phone. But, they believe.

Others believe, too. Gartner and IDC both did predictions this year that said Windows Phone would be the No. 2 phone in the market by 2015. We've already shipped two major updates since we launched Windows Phone less than a year ago. The update that we just made available, “Mango,” which will be on phones this fall, has over 500, 500 new features. We know we've got a lot to do, but like the cloud, like NT many years back, we're all in when it comes to mobile devices. And whether it's phones or slates, or PCs, or console devices, we're certainly pushing extremely far, and extremely fast.
Klinkt dit alsof WP7 geen succes is? Zet die roddelpersbril eens af alstublieft, en stop met die stemmingmakende titels. 't Draagt ook niet bepaald bij aan de sfeer, want je weet van tevoren al hoe de verschillende "extremisten" binnen t.net hierop gaan reageren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:01
In hetzelfde artikel staat 350 miljoen verkochtte Windows 7 licenties, maar dat is alleen het afgelopen jaar. Er zijn al 400 miljoen licenties verkocht volgens http://windowsteamblog.co...dows-7-licenses-sold.aspx

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Idd erg vreemde titel, ik vind het bericht juist positief overkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperik
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Dank voor de aandacht hiervoor :)

Had dit al bij me comment gezet maar hier effe voor de herhaling:

edit: Wat Blamer precies (grappenderwijs) zei was “very small” to “very small” , erg klein naar erg klein. Hij bedoelde waarschijnlijk dat het WindowsMobile aandeel door WP7 werd opgeslokt, dus nooit ''geen succes''. Balmer zei dat ze miljoenen WP7's hadden verkocht, hoeveel miljoen zei die niet maar iedergeval het meervoud van een miljoen en hij zei juist dat het wel een succes was meerdere keren.

Verder is 400 miljoen overal gemeld... zeker de presentatie gezien en verward met die 350 miljoen pc sales? :P Je kan Windows 7 ook upgraden vandaar 400 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 12:44

arnoudwokke

Redacteur
@.oisyn

Dat het een grapje is, betekent niet dat hij het niet meent. Zijn uitspraak wordt bovendien ook gestaafd door feiten: de 4 procent in het artikel is nog een hoge schatting, PC World houdt het op 1 procent. Dat is nog kleiner dat het marktaandeel van een jaar geleden, dus zijn uitspraak is compleet gerechtvaardigd.

De rest van zijn uitspraken zijn dubieus of hebben niets met het onderwerp te maken. In detail:
A year ago, Microsoft had no Windows Phone
Geen idee waar Ballmer dit vandaan haalt; Microsoft heeft Windows Mobile hernoemd naar Windows Phone in februari 2009. Bron op site van Microsoft hiervoor: de telefoons heetten Windows Phones, het OS Windows Mobile 6.5 (overigens is de naam Windows Mobile ook met versie 7 niet verdwenen, maar wordt niet meer gecommuniceerd)
In the last year, we've sold millions of phones.
Strikt genomen ook onjuist: Microsoft verkoopt licenties. Maar zelfs als je daar doorheen kijkt: zelfs 'miljoenen' is een paar procent op de - naar schatting - ongeveer 250 miljoen smartphones die verkocht zijn sinds Windows Phone 7 uitkwam.

De opmerkingen over klanttevredenheid, groei van Marketplace en geloof in het OS zijn niet relevant voor het verkoopsucces tot nu toe. Overigens kon je veel over de ontwikkeling van Marketplace teruglezen op Tweakers.net, zowel internationaal als op Nederlands gebied.

Als ik de boodschap van Ballmer in eigen woorden samenvat, dan is het: Windows Phone is vooralsnog geen succes op het gebied van verkopen, maar we hebben goede hoop voor de toekomst en alle signalen wijzen de goede kant op.

Het is voor het eerst dat Ballmer zoiets zegt over WP7 en daarom is dat nieuwswaardig - en dus staat het in de kop en inleiding.

Ik snap de opmerkingen over 'stemmingmakerij' wel, maar dat is hier niet aan de orde: dan zou er een stemming moeten zijn die we willen maken of een belang hebben bij het in een bepaald daglicht stellen van een onderwerp: dat is uiteraard niet aan de orde. Het zijn bovendien geen roddels - je kan de speech immers zelf teruglezen - dus die opmerking snap ik niet goed.

Het punt dat hij niet letterlijk heeft gezegd dat het geen succes is, kan ik me wel deels in vinden en heb ik dus uit de kop en de inleiding gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Een hele reactie met argumentatie om vervolgens het eens te zijn over het feit dat de titel wat voorbarig is. Ik vind het prima zo :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1