Caiwayglasvezel in Oudenbosch

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Persbericht Gemeente Halderberge op maandag 21 november 2011:
Oudenbosch klaar voor de toekomst met glasvezel

In Oudenbosch wordt gewerkt aan een modern glasvezelnetwerk. Op vrijdag 18 november gaf wethouder Suijkerbuijk, verantwoordelijk voor de portefeuille Openbare Ruimte van de gemeente Halderberge, het officiële startsein voor de voorbereidingen op de huisaansluitingen, door het verrichten van de een ondergrondse tuinboring en huisaansluiting in de Sparrenstraat te Oudenbosch. Aansluitend hief de wethouder het glas met Martijn Visser, directeur CIF (Communication Infrastructure Fund), Aart Verbree, directeur Caiway en Laurens Buiting, operationeel manager Hak Telecom.
Met glasvezel wordt Oudenbosch één van de snelste breedbandgebieden van Nederland. Het netwerk biedt enorm veel mogelijkheden op het gebied van digitale diensten.

"De belangrijkste voordelen van de aanleg van het glasvezelnetwerk voor de gemeente en haar bewoners zijn een hogere digitale snelheid en nog meer communicatiemogelijkheden." aldus wethouder Suijkerbuijk. "Met het glasvezelnetwerk is Oudenbosch klaar voor de toekomst. Het netwerk biedt vooral veel snelheid en geef ttoegang tot veel nieuwe diensten. Digitale telvisie, interactieve HD-TV, 3D televisie, online gamen, supersnel internet, films en muziek downloaden of internet op de TV. Met glasvezel kan het allemaal en de toekomst zal uitwijzen welke diensten hier nog aan toegevoegd worden," aldus Martijn Visser, directeur CIF.
CIF informeert alle bewoners van Oudenbosch nader over de planning en de werkzaamheden die de aanleg van het glasvezelnetwerk met zich meebrengt. Tevens informeert Caiway haar klanten met een persoonlijke brief.

De gemeente Oudenbosch en CIF hebben de aanleg van het netwerk bekrachtigd in een convenant. CIF is verantwoordelijk voor de aanleg van het netwerk. De bouwwerkzaamheden lopen door tot medio 2012. CIF is reeds eigenaar van het bestaande coax-netwerk in Oudenbosch en wordt tevens eigenaar van het nieuwe glasvezelnetwerk. Caiway, de huidige dienstenleverancier over het coaxnetwerk, zal ook televisie, internet en telefoniediensten over het glasvezelnetwerk aanbieden.

Over CIF

CIF is een Nederlands investeringsfonds dat met een lange termijn visie investeert in communicatieinfrastructuur, zoals zendmasten en kabelnetwerken. De aandeelhouders van CIF zijn institutionele beleggers waaronder de grootste Nederlandse pensioenfondsen. CIF investeert continu in telecominfrastructuur om er voor te zorgen dat deze geschikt zijn voor de meest geavanceerde communicatiediensten - nu, en in de verre toekomst. CIF doet dit bijvoorbeeld door infrastructuur te voorzien van glasvezelnetwerken waarmee supersnel internet, telefonie en interactieve televisie voor
gebruikers beschikbaar worden gesteld via aanbieders van hoogwaardige telecomdiensten.
CIF werkt transparant en vernieuwend en bouwt hierbij voort op een lange termijn strategie en jarenlange ervaring. Zo werkt CIF elke dag gedreven aan het creëren van ongekende communicatiemogelijkheden. CIF brengt de wereld thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is in Oudenbosch het basicpakket ongecodeerd op de coaxkabel? Hier in Krimpen gaat Caiway het opeens achter de smartcard gooien. Kunnen we dus dure CI modules gaan kopen en mag je op maximaal drie televisies kijken.
We betalen wel hetzelfde als jullie overigens, maar krijgen blijkbaar opeens minder rechten als andere abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:42
Sinds deze week zijn ze bezig bij ons in de Spuilaan. Ben benieuwd hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:32:
Hier in Krimpen gaat Caiway het opeens achter de smartcard gooien.
Heb je hier al een brief over gehad dan? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Caiway zijn goede reputatie op dit gebied zo te grabbel gaat gooien.

Caiway staat toch de bekend als dé provider van Nederland die precies levert waar zijn klanten om vragen:
Een onversleuteld digitaal basispakket met veel HD-zenders voor een eerlijke prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen brief nog, maar het staat gewoon op de website van Caiway zelf.

http://www.caiw.nl/site/nl/krimpen

Caiway levert een speciaal analoog pakket aan de overgenomen klanten van Stichting CAI Krimpen over het bestaande kabelnetwerk tot 9 januari 2012. Vanaf 9 januari zijn er nog 15 analoge zenders beschikbaar en vanaf 1 december 2012 komen ook deze zenders te vervallen. Om van digitale televisie te genieten, heeft u een digitale ontvanger met een smartcard nodig. Caiway levert de Humax IR-FOX Z voor € 64,95. Een smartcard kost € 19,90 en heeft u nodig om digitale televisie te ontvangen. Heeft u een smartcard nodig? U kunt deze bestellen via de aanmeldkaart digitale televisie. Als u nu in het bezit bent van een CAI Krimpen smartcard, dan ontvangt u kosteloos van Caiway een smartcard die u vanaf 9 januari 2012 kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Nyazzin schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:28:
Sinds deze week zijn ze bezig bij ons in de Spuilaan. Ben benieuwd hoor!
Ze zijn in albano ook bezig met volgens mij het installeren aan huis. Altans ik zag een man zitten in een soort iglo tent. Hij was wat dingen aan het doormeten en testen

.
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:56:
Geen brief nog, maar het staat gewoon op de website van Caiway zelf.

http://www.caiw.nl/site/nl/krimpen

Caiway levert een speciaal analoog pakket aan de overgenomen klanten van Stichting CAI Krimpen over het bestaande kabelnetwerk tot 9 januari 2012. Vanaf 9 januari zijn er nog 15 analoge zenders beschikbaar en vanaf 1 december 2012 komen ook deze zenders te vervallen. Om van digitale televisie te genieten, heeft u een digitale ontvanger met een smartcard nodig. Caiway levert de Humax IR-FOX Z voor € 64,95. Een smartcard kost € 19,90 en heeft u nodig om digitale televisie te ontvangen. Heeft u een smartcard nodig? U kunt deze bestellen via de aanmeldkaart digitale televisie. Als u nu in het bezit bent van een CAI Krimpen smartcard, dan ontvangt u kosteloos van Caiway een smartcard die u vanaf 9 januari 2012 kunt gebruiken.
Hier weet ik voor zover in Oudenbosch nog niks vanaf. Zolang je nu digitaal kijkt, kun je een behoorlijk aanbod HD-zenders bekijken. Hier heb je geen smartcard voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees blij dat het bij jullie nog ongecodeerd is het basicpakket.

Ik denk dat straks een gedeelte van het basicpakket ongecodeerd wordt en een gedeelte achter de smartcard. De zenders die de Rekam aanbiedt zijn dan ongecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Gisteren zag ik nog wat tenten in de wijk staan:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14npfyg.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door ralph0603 op 17-01-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:37

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:12:
Wees blij dat het bij jullie nog ongecodeerd is het basicpakket.

Ik denk dat straks een gedeelte van het basicpakket ongecodeerd wordt en een gedeelte achter de smartcard. De zenders die de Rekam aanbiedt zijn dan ongecodeerd.
Je zit inderdaad met Rekam, waar we dat in andere gebieden niet hebben. Er is wel een plan om Rekam ook in andere gebieden toe te laten op de kabel voor televisie, maar qua website heb ik niet veel vertrouwen in hen.

Ze zijn hier (midden Velletri, bij de basisschool) nu aan het graven. Ze zijn 2 dagen geleden langsgeweest om te vragen waar de aansluiting moet komen. Gezien we geen kruipruimte hebben dus maar aangegeven, net als de rest van de straat hoorde ik, dat ie naast de tv-aansluiting moet komen :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
krvabo schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:07:
[...]

Ze zijn hier (midden Velletri, bij de basisschool) nu aan het graven. Ze zijn 2 dagen geleden langsgeweest om te vragen waar de aansluiting moet komen. Gezien we geen kruipruimte hebben dus maar aangegeven, net als de rest van de straat hoorde ik, dat ie naast de tv-aansluiting moet komen :)
Wij hebben de aansluiting gewoon aangegeven dat deze in de meter kast moet komen, is ook makkelijker, liggen alle internet kabels nu al. En heb je niet dat je router straks in de woonkamer te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Hier gaan alle internetkabels nou net via de verwarmingsbuizen vanuit de kamer. Plus dat we dus geen fatsoenlijke toegang tot de meterkast hebben aangezien alles dichtzit met beton :+

Maargoed, vanochtend zijn ze met de grondboor bezig geweest, wat een teringlawaai. Er ligt nu een mooi kabeltje tegen de wand aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door krvabo op 12-12-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Nou inmiddels een brief op de mat gehad, over 2 weken komen ze langs in huis om de aansluiting verder in orde te maken. Ik ben benieuwd of ik dan nog wat los kan peuteren over de aanbieding/abonnementen,

Ben ook benieuwd of ze opleveren in oudenbosch geheel of per wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je binnen een half jaar signaal hebt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Vandaag zijn de mannen van CIF langs geweest om in huis de kabel aan te leggen. Ze hebben het signaal volgens mij ook doorgemeten. Alleen hangt er nog geen genexis. Dit is wat ik nu heb hangen in de meterkast:

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/3018/img20120112162728.jpg

Dus wat moet er nu nog gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de grondplaat te zien krijg je een nieuwere versie FTU. In ieder geval niet de Genexis die wij hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Maar voor alle duidelijkheid, er komt dus nog een keer een monteur langs? Ik zie namelijk geen aansluitwijze op deze grondplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel. Tenzij jullie een plug and play systeem krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben zelf deze FTU. Zoals je ziet is de afmeting heel anders als jouw grondplaat.
Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/3127/glasvezelmodem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Heb de monteur bij de buren vandaag aangesproken; deze vertelde mij dat er nog een monteur van de kabelmaatschappij langs moet komen, in ons geval dus Caiway, deze zal het verder in huis in orde maken. Hij verwachtte dit half maart rond te zijn. Dus hopelijk krijgen we dan ook gelijk signaal door. Hangt er bij jullie dan niet zo'n box wat ik nu heb hangen? Misschien dat deze straks wordt verwijderd en daar een nieuwe, maar dan gevuld komt te hangen.

Wanneer kregen jullie na de aansluiting in huis signaal door? En moest hier gelijk een abonnement voor afgesloten worden, of had je een proef periode?

[ Voor 14% gewijzigd door ralph0603 op 17-01-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 17:05
Mm echt word je daar in maart op de hoogte gebracht en aangesloten. Dan vraag ik mijn eigen af wanneer ze in het Wateringse Veld gaan aansluiten dus ophangen van de definitieve modem en signaal. Hier is vanaf mei 2011 al alles in volle gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons neem je apart een abonnement op de glasvezel, maar dan krijg je kostenloos hetzelfde pakket op de coaxkabel op maximaal drie smartcards
Daarbuiten hebben wij internet en telefonie alleen op de glasvezel en niet op de coaxkabel. Ik denk dat Caiway dit met tijd overzet op de glasvezel. Alleen hebben wij nog niet die Caiway combis die jullie wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Dit zijn de prijzen die in Oudenbosch berekend worden:
http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/pakketten

Vraagje, CIF is de partij die de kabels beheert in Oudenbosch. Betekent dat dat ook andere partijen op die glasvezel toegelaten gaan worden, of hebben ze een deal met Caiway?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Als je heel goed leest dan heeft dit niks met glas te maken. Deze Abo vormen is gericht gewoon op de kabel wat je al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

OK, ik heb een folder gekregen met dezelfde prijzen, daarin wordt gezegd dat het per glasvezel gaat. Dus ik ging ervan uit dat die URL ook voor glasvezel gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Weet je dat heel zeker, ik heb die brief ook gehad en als het over glasvezel ging dan moet je de snelheid 90/90 zien staan. En Caiway vraagt hogere prijzen dan wat ze aangeven via de kabel. Wat zijn dan de snelheden wat ze aanbieden in jou foldertje?

[ Voor 13% gewijzigd door babbi op 30-04-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook heel benieuwd.

Afbeeldingslocatie: http://www.caiwayglasvezel.nl/site/images/562/easy.png

Internet snelheid

Down: max 25 Mbps
Up: max 3 Mbps

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Weet je dat heel zeker, ik heb die brief ook gehad en als het over glasvezel ging dan moet je de snelheid 90/90 zien staan. En Caiway vraagt hogere prijzen dan wat ze aangeven via de kabel. Wat zijn dan de snelheden wat ze aanbieden in jou foldertje?
Krijg nou wat. Ik heb die hele folder gelezen met de gedachte dat het over de glasvezel ging. Maar inderdaad, er staat nergens in de folder iets over glasvezel, er staat vooral dat het 'beter is dan ADSL' en het gaat dus over kabel...

Balen.

Waar ik ook van baal, ik hoopte dat er ook andere aanbieders dan CAIWAY over die glasvezel services zouden gaan aanbieden. Dus ik bel met CIF, en de dame die ik aan de lijn had suggereerde dat dat inderdaad het geval was. Maar toen ik xs4all belde (mijn huidige provider) dachten ze dat het niet zou gebeuren. Want, zo zei de persoon die ik aan de lijn had, als het om Caiway gaat, dan is KPN (en dus xs4all) niet welkom. Vreemd trouwens, want ik dacht dat het wettelijk geregeld was dat alle aanbieders kans moeten krijgen op het glasvezelnet.
Ik ben dus aan het twijfelen, overstappen naar Caiway met hogere snelheid, of bij xs4all blijven met ADSL... Twijfel twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zou pas overstappen naar Caiway als het product drastisch verbetert. Je betaalt nu veel te veel voor die antieke internetsnelheden op de glasvezel bij Caiway.
De bundels op de coaxkabel zijn ook nog eens aanzienlijk goedkoper op de coaxkabel dan op de glasvezel bij Caiway.
Je kan ook maar op 1 televisie kijken op de glasvezel bij Caiway. Geen mogelijkheid op op een tablet te kijken wat tegenwoordig heel veel aanbieders kostenloos aanbieden, geen on demand, geen uitzending gemist.
Het is een nog onvolwassen product bij Caiway voor een veel te hoge prijs met achterhaalde specificaties.

Maar ja, als Caiway geen concurrentie krijgt op de glasvezel, omdat CIF Caiway gezellig beschermt, waarom zou Caiway zich dan druk maken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Belachelijk allemaal hier in het Wateringse veld is alles gereed maar ze wachten liever nog een jaar met leveren. Dummy in de meterkast hangt er nu al vanaf oktober:( Eind van het jaar zeggen ze nu dus Oudenbosch is ergens volgend jaar aan de beurt met het Westland mee. Nee zo vlot zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben geleerd van Krimpen. Daar is veel fout gegaan en hebben heel veel klanten opgezegd. Beter nu de tijd nemen en een beter product neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:59:
Ze hebben geleerd van Krimpen. Daar is veel fout gegaan en hebben heel veel klanten opgezegd. Beter nu de tijd nemen en een beter product neerzetten.
Hoop dat ze inderdaad geleerd hebben....

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja ok maar waarom gaat het bij een andere provider een stuk sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat Caiway al bijna twee jaar traag is in alles, behalve in prijsverhogingen.
Alleen maar zenders verdwenen bij Caiway, bijna niks voor teruggekomen. Wel in een jaar tijd twee keer een prijsverhoging. Telefoniekosten dramatisch omhoog gevlogen!
Internetsnelheden zijn stil blijven staan op de glasvezel en hebben inmiddels de status van antiek bereikt.
Geen Foxlife HD, geen Film1 Action HD. Nog steeds op een aantal programma's geen EPG.

Niet kunnen kijken op je tablet naar televisieprogramma's, terwijl de meeste providers dit nu aanbieden.

Ze hebben een enorme achterstand inmiddels daar in Naaldwijk op de concurrentie.

Dus snel iets verwachten op de glasvezel terwijl ze nog zoveel achterstand moeten inhalen, zal niet samen gaan denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja klopt helemaal wat je zegt, maar wat jammer is we kunnen er niks tegen doen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, als CIF nu andere aanbieders toelaat op de glasvezel, dan zou Caiway nog een beetje geprikkeld kunnen worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Inmiddels zijn we al bijna een jaar verder van de aankondiging, en een half jaar verder van de aanleg. Er is volgens mij bij iedereen in Oudenbosch de glasvezelkabel naar binnen aangesloten. Maar tot noch toe heeft niemand in mijn kennissen kring ook maar iets vernomen van CIF of Caiway.

Er hangt nu wel een lege doos in de meterkast, maar verder geen signaal of informatie. Vreemd, je zou toch verwachten dat ze het zo snel mogelijk willen verkopen.

Overigens met de prijzen die ze in de andere gemeentes vragen, kunnen ze maar beter eerst daar wat aan gaan doen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ralph0603 op 14-07-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Mja hier hangt zo'n lelijk ding nu in de woonkamer, en inderdaad nog niets gehoord over verdere afhandeling.

Het is te hopen dat ze weten dat als ze zo doorgaan met die koppelverkoop met caiway dat een hele hoop mensen gewoon geen glasvezel nemen. Maargoed, de enige andere keuze die we hebben is adsl(2), en na 6 jaar op dezelfde snelheid te hebben geïnternet ben ik wel toe aan een hogere snelheid.. Ik twijfel dus nogsteeds. Ik weet dat caiway een slechte provider is, dat je een hele hoop geld betaalt voor de snelheid, maar toch heb je eigenlijk weinig andere keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nou ik ga echt geen 70e betalen voor een 90mb lijntje. Bij andere providers betaal je een stuk minder. Dan maar blijven hangen op mijn dsl lijntje van 20mb voor 25e per maand. Net wat je zegt we zijn een jaar bijna verder en je hoort geen donder van ze. Vind zo jammer dat Reggefiber niet de boel heeft aangesloten want dan had je allang glas gehad:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een foto plaatsen van de FTU als deze gemonteerd is? Ik ben wel benieuwd of deze anders dan welke we in Krimpen aan den IJssel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dat duurt nog wel een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Tot nu toe hangt hier in de meterkast nog precies hetzelfde als de foto die ik eerder in dit topic heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
1 trage bende is het. Hier hangt dat zelfde ding ook al maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat ding een FTU of alleen een dumy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Alleen een dummy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er nu op kosten wordt bespaard, vergeleken zoals het in Krimpen ging. Hier werd bij iedereeen een FTU geplaatst. Misschien plaatst CIF nu alleen bij de huizen een FTU waar ook glasvezeldiensten worden afgenomen? Gezien het tijdsverschil dat het al maanden zo is, verbaast het met niet als het zo gaat bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dat klopt ieder die het alleen afneemt krijgt de modem geplaatst. Geen afname dan krijg je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad anders dan bij ons. Maar ja, in Krimpen levert Caiway maar op één televisie signaal over de glasvezel. Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Wij hebben de coaxkabel gewoon erbij, maar betalen daar niks voor omdat we al betalen voor het glasvezelabonnement. Ben benieuwd hoe het bij jullie straks gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Ik dacht laat ik nog is op de site kijken van caiwayglasvezel. En wat blijkt ze hebben de site aangepast:
http://www.ikgavoorglas.n...glasinuwgebied/oudenbosch

Goede nieuws is vanaf oktober komt er dus aanbiedingen binnen! Maar je kunt je nu ook al vooringeschrijven.

Ze gaan 3 pakketten aanbieden met snelheden van 75/150/300 van zowel download als upload.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/7kl0kuyot/Naamloos.png

Wat mij wel opvalt is dat je de pakketten niet los kunt bestellen, het zijn allemaal all-in-1 pakketten.

[ Voor 10% gewijzigd door ralph0603 op 15-08-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je de glasvezelproducten van Caiway van harte aanbevelen. Het internet is heel stabiel. Zelden een storing of dips. En jullie hebben ook nog eens een veel hogere snelheid dan in Krimpen ( op dit moment)

En gelijk een PVR, dat is ook netjes. Dat hebben wij in Krimpen nog geeneens.
Laat ons je ervaringen weten tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen het 150mbit en 300mbit pakket. Eigenlijk die 10 euro duurder maakt me niet veel uit en je krijgt ook gelijk het pakket van bellen erbij. Tervergelijking bij KPN betalen wij ongeveer 80 euro per maand voor bellen en internet. En dan hebben wij tv van caiway van 30 euro per maand. Dus goedkoper zitten we al.

Wat ik nog wel onduidelijk vind is, hoe kunnen we straks tv kijken via glasvezel op meerdere tv's? Momenteel hebben wij 3 tv aangesloten op coax(digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Je krijgt 1x tv via glas, en de rest gaat via de coax. Ik weet even niet of we hier ook nog extra decoders moeten kopen dan. Er staat hier al meer over in de andere Caiway-topics die vrij actief zijn nu.

Ik ga waarschijnlijk allereerst voor het 75mbit abo aangezien ik nog tot juli volgend jaar vast zit aan m'n adsl-abo. Dit geeft me dan mooi de kans om het caiway-abo uit te proberen. Ik ben wat huiverig voor de telefoon, maar als ook dat bevalt dan kunnen we af van de kpn. Nu zijn we Zo'n 30 euro / maand kwijt aan kpn, dan nog 25 voor internet via adsl, en 13.50 voor digitenne. Het middelste abo zou dus uiteindelijk nog goedkoper zijn.

Zit er ook nummerweergave bij het caiway-abo? Of kan er dat nog los bij worden genomen?

Ik snap ook even niet hoeveel duurder het is om het telefoniepakket te upgraden. In het goedkoopste 3-in-1 kost het 5 euro extra om naar 'gratis bellen naar vaste nummers in het weekend + avond' te gaan.
Bij het duurste telefonieabo (altijd 'gratis') staat
Voor € 20,00 extra bij Basis en € 15,00 bij Plus.
(respectievelijk goedkoopste pakket + middelste), maar niet hoeveel het kost om het bij het duurste pakket erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummerweergave is standaard bij Caiway. Als je nu Digitenne hebt, ga je van baggerbeeld naar HD.
Ik heb zelf nu twee jaar telefonie van Caiway over de glasvezel en het werkt uitstekend. Goede geluidskwaliteit. Alleen vind ik de telefonietarieven beetje aan de dure kant, vergeleken bij veel andere glasvezelaanbieders.

Je hebt voor je extra televisies losse decoders nodig als deze niet beschikken over een ingebouwde DVB-C of DVB-T tuner. Met een ingebouwde DVB-C tuner heb je het volledige televisiepakket wat je op de glasvezel hebt, ook beschikbaar via de coaxkabel. Dus ook alle HD zenders.
Als je televisie alleen een ingebouwde DVB-T tuner heeft ( voor Digitenne) dan kan je maar een stuk of vijftien zenders zien en daarvan is niets in HD.

Maar televisies die vier jaar of jonger zijn hebben meestal allemaal een DVB-C tuner, dus kan je zonder decoder kijken. Wel heb je per televisie een smartcard nodig, en een CI module als je meer hebt als het basicpakket. Althans dat geldt voor jullie in Oudenbosch.

Wij in Krimpen aan den IJssel hebben helaas ook voor het basicpakket een smartcard nodig, omdat Caiway het zo nodig vind om de Krimpenaren op extra kosten te jagen en restricties op te leggen, ondanks het feit dat er geen tweede aanbieder is op de coaxkabel.

Gelukkig hebben jullie daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je al bestellen in Oudenbosch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Helaas kunnen wij nog niet bestellen.

Ik heb net Caiway gebeld, en die hebben gezegd dat verder alle apparatuur in orde is. Maar dat ze nog niet kunnen zeggen wanneer ze de diensten gaan leveren. Hier werd mij vooral verteld dat ik "geduld" moest hebben.
Het gaat soieso nog minimaal een maand duren, want we moeten eerst nog de e-mail krijgen om definitief te bestellen. Vanaf dat moment duurt het nog 4 weken voordat de dienst geleverd kan worden.

Volgens haar waren ze er druk bezig om alles op orde te krijgen en ik moest vooral geduld hebben.

Tja wat kunnen we hier nou van zeggen. verwacht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ehm laten we er maar vanuit gaan begin volgend jaar:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, jullie hebben gelukkig wel een ongecodeerd basispakket. Iets waar we in Krimpen nog steeds alleen maar van kunnen dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Net gebeld door Caiway... De aansluiting/modem was niet in orde. Het voldeed niet aan de huidige eisen van Caiway..

Ze komen hier vrijdag tussen 2 en 5 langs.. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ik vraag me wel af of dat alleen bij jou het geval is, of dat er net als bij de gebruikers in het andere topic ook bij iedereen moet gebeuren. Gezien ze nog uitgaan van 'dit najaar' (lees: december), zal het waarschijnlijk alleen bij een paar mensen zijn?

Ik heb overigens nog geen folder of iets binnengehad met de strekking dat we kunnen bestellen / reserveren. Aangezien ik atm geen Caiway-klant ben hoop ik niet dat ze me vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* Als jij je stofdoek hebt gehad, zijn ze je bij Caiway niet vergeten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Nou monteur is hier net langs geweest. Was een hele aardige gozer. Deed prima zijn werk en had nogal een hekel aan de manier waarop CIF/Caiway de glasvezel hier aanlegt.
Hij heeft hier dus nu een FTU aangelegd en doorgemeten. Ik vroeg of hij dit bij iedereen ging doen, of alleen bij voor inschrijvingen, hier kon hij geen antwoord op geven.

Ook kon hij geen antwoord geven op de vraag wanneer er nu eindelijk is signaal doorheen komt. Ach ja, ik neem het hem niet kwalijk hij deed zijn werk en kon er verder vrij weinig aan doen.(hij was ook niet van CIF of caiway maar van een ander bedrijf).

Oh en de monteur nog nooit in zijn tijd dat hij glasvezel verbindingen aanlegt, en dat was nu inmiddels bijna 10 jaar. Zo'n slechte service en installatie gezien(waren wij inmiddels al wel achter). Hij doet er gemiddeld 12 per dag, dus reken maar uit. Hij was deze dinsdag begonnen en ik denk dat ze nog wel even bezig zijn in Oudenbosch. Ze zijn met 2 monteurs bezig, en 1 monteur in de centrale.

Enkele foto's
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2j9t0k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2n18dbl.jpg

Stapje voor stapje komen we iets dichterbij... het is nu wachten op het aansluiten van de modem, dit kunnen wij volgens mij ook niet zelf? ofwel?

Quote CIF FAQ:
2. Hoe wordt de kabel aangesloten in mijn huis?
Als de tuinboring heeft plaatsgevonden dan ligt de glasvezelkabel tot aan de voorgevel van uw woning. Onze monteur plant met u een afspraak om de kabel in uw woning aan te sluiten. Dit betekent dat de monteur een kleine opening maakt in uw voorgevel, zodat de kabel via de kelder of kruipruimte van uw huis naar binnen gebracht kan worden. Deze opening wordt uiteraard waterdicht afgewerkt. De kabel wordt van de kelder of kruipruimte geleid naar de plek waar een glasvezelmodem wordt geplaatst. Dit is meestal in de meterkast of bij het koppelpunt van uw huidige kabelaansluiting. Na de aansluiting in uw huis is de laatste stap het activeren van uw aansluiting. Om de glasvezelverbinding te activeren, zal Caiway u informeren over de televisie-, internet- en telefoniediensten die na de aanleg van het totale glasvezelnetwerk voor u beschikbaar worden.

3. Wat is een glasvezelmodem?
Een modem bestaat uit een deel waarin de glasvezel wordt aangesloten. Dit deel heet Fiber Termination Unit (FTU). In de FTU wordt het licht uit de kabel omgezet naar signalen voor de televisie, telefonie of internetpoorten. Het modem is 24*10*5 cm groot.

4. Hoe lang duurt het aansluiten van de modem?
De aansluiting van de modem neemt maximaal 1 uur in beslag. Dit wordt op een vooraf aangekondigd dagdeel gepland.

[ Voor 68% gewijzigd door ralph0603 op 12-10-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Zo te zien is het bij jou een stuk netter gebeurd dan hier het geval is.
Het kastje ziet er echter wel hetzelfde uit, eveneens met een verzegeling. Juist door die verzegeling denk ik niet dat ze het toestaan het zelf aan te sluiten eigenlijk.

Dus als je dan bestelt is het ook nog eens weken wachten tot je een monteur krijgt die een modem aansluit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Schijnbaar is er over een half uur (om 2 uur) in de kantine van het VES (voetbal)-terrein een caiway-voorlichtingsmiddag.

Dat hebben ze ook lekker aangekondigd dan. Nergens een nieuwsitem of iets te vinden, het enige dat er is is een klein artikeltje zonder kop ergens in het midden van "aankondigingen KBO" in de halderbergse bode op pagina 4 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Nope, het was dan ook geen informatiemiddag vanuit caiway zelf, dus gegarandeerd nutteloos. Aangezien er ook zo goed als geen aankondiging voor was leek het me ook niet echt goed voorbereid.

En natuurlijk sturen ze dan een of ander marketingmannetje die toch geen antwoord op vragen geeft als

"Werken de iptv-streams via een CAM-module?"
"Wanneer komt er eindelijk eens een oplossing voor het 1-tv-per-glasvezelaansluiting? (ipv ook coax)"
"Kun je onderhand een normale datum geven?"
"Wanneer komen er andere leveranciers op het glas?"

etc etc.
Normaalgesproken zijn die infomiddagen altijd vrij nutteloos. Iemand die er wel naartoe ging was volgens mij na een uur al weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ook twee informatieavonden gehad, twee jaar terug ivm de glasvezel.
Daar waren toen mensen van Caiway en CIF aanwezig.

Weinig verhelderend vond ik het. Er waren vooral veel ouderen aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Krijg net een mailtje dat Oudenbosch klaar is, en inderdaad, op www.ikgavoorglas.nl kan je nu bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Alles in 1 totaal besteld :D

Laat maar komen dat pakketje om te installeren en gaaaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Zo te zien kun je een datum kiezen vanaf 4 november. Dat is vrij snel nog.

@ralph0603; Kun je het wel zelf installeren dan? Ik had het idee dat ze het perse met een monteur kwamen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Je moet hem inderdaad zelf installeren, zie het topic over wateringse veld. Zij lopen gelijk met ons qua planning.

Er staat al een handleiding op www.ikgavoorglas.nl over hoe het zelf installeren van de glasmodem.
http://www.ikgavoorglas.n...ntenservice/handleidingen

Heb het doorgelezen en is niet heel moeilijk om zelf aan te sluiten. Maar had beter geweest als ze dit niet gelijk vorige week hadden gedaan, maar goed.. Ben benieuwd wanneer het pakketje binnen komt en wanneer er dus signaal doorheen kan.

Als je zelf een datum wilt kiezen, kun je inderdaad al kiezen voor 4 november. Lijkt me erg vroeg maar vind het niet erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

In mijn herinnering stond op www.ikgavoorglas.nl aanvankelijk dat het alles-in-een-plus pakket (de middelste van de 3 paketten) met VOIP-comfort kwam en niet met VOIP-First zoals er nu staat. Weet iemand of dat echt zo was of dat ik mij vergis? Scheelt namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
enigmafan schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:04:
In mijn herinnering stond op www.ikgavoorglas.nl aanvankelijk dat het alles-in-een-plus pakket (de middelste van de 3 paketten) met VOIP-comfort kwam en niet met VOIP-First zoals er nu staat. Weet iemand of dat echt zo was of dat ik mij vergis? Scheelt namelijk wel.
Check mijn post van een paar maanden geleden, staat een afbeelding van hoe het toen erop stond.

ralph0603 in "Caiwayglasvezel in Oudenbosch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

ralph0603 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:54:
[...]

Check mijn post van een paar maanden geleden, staat een afbeelding van hoe het toen erop stond.

ralph0603 in "Caiwayglasvezel in Oudenbosch"
Thanx, ik was dus fout, er is niets veranderd. Gelukkig maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat weinig mensen gebruik gaan maken van Caiway telefonie met hun belachelijk hoge tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Tja, maar je kunt er niet voor kiezen om het niet te nemen. Ze doen lekker alsof "onze klanten willen dit graag", maar niemand die zich bewust is van hun tarieven zou het ooit doen.

Maar ja, ga je naast je glasvezelabo ook nog je normale telefoonabo er bijhouden a 10-20 euro per maand? In principe betaal je bij caiway 18 euro voor tv, 30 euro voor internet, en 2 euro voor telefonie voor het goedkoopste abo. Als je minder dan 3 uur per maand belt ben je opzich goedkoper uit bij caiway dan bij kpn m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar het zou fijn zijn als Caiway de telefonietarieven eens wat op normaler niveau brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Goed, zojuist zijn hier vertegenwoordigers van Caiway langsgeweest om mensen te informeren over glasvezel en het te bestellen.

Ze geven wel redelijk goed antwoord op vragen, maar waren wel wat afgeleid door telefoontjes enzo. En wellicht omdat het maandag was ;)

Anyway, het is dus na de eerste 3 maanden (40 euro) mogelijk om kosteloos naar een lager abonnement te gaan, volgens de vertegenwoordiger. Ik heb daarom toch maar gekozen voor het middelste abonnement. Daarnaast ook het 20 euro per maand onbeperkt bellen naar alles en iedereen. Uiteindelijk ben je dus als je meer dan 3.5 uur per maand belt goedkoper uit met dat €20,- / maand bel-abo.

Ze verwachtten 6 tot 8 weken levertijd. Dat is wel veel imho. We hebben in ieder geval gekozen voor 'zo snel mogelijk', dus wie weet.

Ik zit echter wel met het feit dat m'n adsl nog doorloopt (abo) tot/met juli, dus ik ben benieuwd hoe dat nu uiteindelijk gaat lopen. Of ik krijg een behoorlijke afkoopsom van meer dan een half jaar abonnement, of ik moet 10 euro per maand meer gaan betalen voor lijnhuur. Ik hoop het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Brief binnen gehad dat het wat vertraagd was, vanaf vandaag duurt het nog 2-3 weken voordat het aansluitingspakket binnen komt.
Ik neem aan vanaf dan ook echt te gebruiken. Weer wat wachten dus... Voorlopig hou ik de ontwikkelingen in het andere topic(wateringse veld) in de gaten! :9

[ Voor 58% gewijzigd door ralph0603 op 14-11-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zeuren, jullie krijgen tenminste glasvezel, wij in Hoeven niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

ralph0603 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:09:
Brief binnen gehad dat het wat vertraagd was, vanaf vandaag duurt het nog 2-3 weken voordat het aansluitingspakket binnen komt.
Lekker is dat, ik neem aan dat je je vorige provider hebt opgezegd, zit je 2-3 weken zonder internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Nee dat ga ik pas doen nadat ik daadwerkelijk signaal heb van caiway.

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Volgens mij zegt Caiway alles voor je op, indien je het hebt aangegeven op de kaart / bij de inschrijving.

Hier gaan ze dat ook doen, maar ik zit er even mee hoe het afloopt met mijn nog 7 maanden doorlopende adsl-verbinding. Waarschijnlijk krijg ik daar een afkoopsom voor.

Overigens ben ik gisteren gebeld door Caiway om de bestelling te controleren en daar gaven ze aan dat de levertijd voor mij zo'n 4-6 weken was. Twee weken korter dan dat de voorlichters aangaven, maar alsnog best lang.

@JeroenPIH; nee, maar jullie hebben fatsoenlijk internet via Ziggo ;)

Ik moet hier overigens nog wel e.e.a. aan m'n thuisnetwerk gaan veranderen trouwens, voordat ik de nieuwe verbinding krijg. Luxeprobleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Vandaag brief binnen gehad, dat over 5 dagen mijn lijn actief is. Alleen nog wachten op het installatie pakket en we kunnen aan de slag!!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

ralph0603 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:36:
Vandaag brief binnen gehad, dat over 5 dagen mijn lijn actief is. Alleen nog wachten op het installatie pakket en we kunnen aan de slag!!
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik twijfel nog een beetje (Sinds ik het over Caiway heb, merk ik dat heel veel mensen in de buurt erg negatief zijn over Caiway. Dat is dan wel gebaseerd op kabel en niet glasvezel, maar toch....).

Verwijderd

Wat is er dan zo slecht aan het kabelproduct van Caiway daar bij jullie in Oudenbosch?

Jullie hebben toch gewoon een ongecodeerd basispakket en niet zoals bij ons in Krimpen en Loenen achter de smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Ik heb geen ervaring met kabel internet in Oudenbosch, wel heb ik momenteel al televisie via de coax. Heb daar geen problemen mee.

Mijn installatie pakket is inmiddels verzonden en wordt morgen afgeleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

ralph0603 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:54:
Nou monteur is hier net langs geweest. Was een hele aardige gozer. Deed prima zijn werk en had nogal een hekel aan de manier waarop CIF/Caiway de glasvezel hier aanlegt.
Hij heeft hier dus nu een FTU aangelegd en doorgemeten. Ik vroeg of hij dit bij iedereen ging doen, of alleen bij voor inschrijvingen, hier kon hij geen antwoord op geven.

[...]
Zo'n 2 weken nadat ik het heb besteld krijg ik ineens een mailtje.
Hierbij ontvangt u een bevestiging van de eerder gemaakt afspraak voor het aanpassen
van de glasaansluiting in uw woning.

03-12-2012 1x:40 uur komt er een monteur van Koning& Hartman bij u langs voor het aanpassen van de glasaansluiting in uw woning.
En dat terwijl de FTU er hetzelfde uitziet als bij jou op de foto's.

Nouja we zien wel. Nog meer gaten in de muur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Bij mij draait vanaf zaterdag alles al.

Ik haal 285 mbit up en down. TV is prima. Bellen nog niet gedaan, dat doe ik momenteel nog via mijn huidige KPN lijn.

Aansluiten is een fluitje van een cent, was allemaal in orde binnen een half uur. Router ertussen en haal prima snelheden.

Af en toe haal ik maar 12 MB/s inplaats van 30,5 MB/s maar ik ga hier vanmiddag naar caiway bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Hmmm Ik denk dat het toch aan mijn leaseweb download lag, als ik hem 5x open zet haalde ik deze snelheid wel:

..

Toch gek dat hij dit niet van 1 lijntje binnen haalt. Tevens zijn er ook deze testen beschikbaar voor upload? Ik heb een FTP server opgezet voor wat vrienden van mij maar die halen maar 2,2 MB/s (120mbit lijn van ziggo). Wil even testen hoe het met mijn upload zit.

[ Voor 6% gewijzigd door ralph0603 op 02-02-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 10:37
Beste Dames en Heren,

Ook ik heb Caiway Glasvezel genomen en het pakket met alles er op en er aan is al een tijdje terug
bij mij thuis aangekomen.

Ik zit alleen met een groot probleem. Ik woon in een appartementen complex op de Aloysiushof. Een hele boel appartementen daar hebben de meterkast buiten in de hal zitten. Hierdoor kan je niet zo maar even zelf een kabel inpluggen en laten lopen over de vloer of zo maar moet alles via buizen etc getrokken worden. Hier heb ik zelf het materiaal niet voor dus ik laat daar iemand voor komen.

Ik heb daarom een aantal vragen ter informatie. Mijn excuses als ik een vraag stel die al ergens gesteld is.

In het pakket wat ik gekregen heb van Caiway zit een Genexis Energy P1010 modem. Hier zitten verschillende netwerk en telefoon aansluitingen op.

1. Zit er op die Genexis Energy P1010 modem een router functie?

2. Zit er wireless functionaliteit op die modem?

3. Kan je gewoon een enkele CAT6 kabel aansluiten op de hoofd aansluiting van de glasmodem en daarna
deze connecten aan een router (in mijn geval een Netgear WNDR 3700) zodat je daarmee al je apparaten in huis kan aansluiten? (zoals eigenlijk nu ook het geval is?)

4. Je krijgt ook een TV decoder achtig apparaat (die ik niet eens wil gebruiken). Kan je dit apparaat gewoon via je router laten werken? Dus de Lan kabel aansluiten op je router en dan op dat TV apparaat waardoor hij een ip adres etc krijgt? OF moet hier specifiek een op een, een kabel voor van de Modem in de Meterkast naar dat tv apparaat lopen?

5. Ik heb gelezen dat je bij het uitgebreidste pakket ook een hele boel tv zenders krijgt waarvoor je voorheen (zoals ik nu ook heb) extra pakketten voor moet kopen en dus ook extra voor moest betalen. Kan ik al die extra zenders zoals nu het geval is via mijn COAX (en smartcard in mijn tv) nog zien als ik het glas gebeuren heb geactiveerd?? OF moet ik hiervoor toch dat TV decoder ding voor gaan gebruiken?

Nou dat waren mijn vragen eventjes.

Ik hoop dat jullie mij wat meer duidelijk kunnen maken.

Mvg

DrDeathhand

[ Voor 13% gewijzigd door DrDeathhand op 18-04-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Wist je dat Caiway door een website voor heeft.
Kijk daar eerst maar eens

http://www.ikgavoorglas.n...pplicatie/installatietool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
jeroen028 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:39:
Wist je dat Caiway door een website voor heeft.
Kijk daar eerst maar eens

http://www.ikgavoorglas.n...pplicatie/installatietool
Geachte Jeroen,

Natuurlijk heb ik die site en andere sites al lang gelezen. Maar jammer genoeg zo te zien
niet goed genoeg gelezen want een aantal vragen worden al beantwoord zoals vraag 1 2 en 3.

Maar die site geeft geen antwoord op vraag 4 en 5.

4. Je krijgt ook een TV decoder achtig apparaat (die ik niet eens wil gebruiken). Kan je dit apparaat gewoon via je router laten werken? Dus de Lan kabel aansluiten op je router en dan op dat TV apparaat waardoor hij een ip adres etc krijgt? OF moet hier specifiek een op een, een kabel voor van de Modem in de Meterkast naar dat tv apparaat lopen?

5. Ik heb gelezen dat je bij het uitgebreidste pakket ook een hele boel tv zenders krijgt waarvoor je voorheen (zoals ik nu ook heb) extra pakketten voor moet kopen en dus ook extra voor moest betalen. Kan ik al die extra zenders zoals nu het geval is via mijn COAX (en smartcard in mijn tv) nog zien als ik het glas gebeuren heb geactiveerd?? OF moet ik hiervoor toch dat TV decoder ding voor gaan gebruiken?

Dus over graag 4 & 5 zou ik graag nog wat meer informatie over willen hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door DrDeathhand op 18-04-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
DrDeathhand schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:14:
[...]

Geachte Jeroen,

Natuurlijk heb ik die site en andere sites al lang gelezen. Maar jammer genoeg zo te zien
niet goed genoeg gelezen want een aantal vragen worden al beantwoord zoals vraag 1 2 en 3.

Maar die site geeft geen antwoord op vraag 4 en 5.

Dus over graag 4 & 5 zou ik graag nog wat meer informatie over willen hebben.
4.Wil je gebruik maken van IP-TV(tv via internet kabel). Dan moet je een aparte kabel trekken vanaf de glasmodem naar je TV. Hier kun je je bijgeleverde decoder op aansluiten. Deze geeft functies zoals pauze, opnemen terug kijken etc.
5Bij het uitgebreidste pakket(hebben wij hier) krijg je een heleboel extra zenders. Maar dit zijn geen zenders zoals Film1,Sport1, Eredivisie Live, HBO etc. Dit zijn meer de normale zenders, deze lijst welke je erbij krijgt staat op de website van Caiway. Als jij besluit om een glasabbonement te nemen, kun je alles ook via de COAX bekijken, alleen kun je dat niet interactief(lees: pauzeren etc) tv kijken.
Alle tv's kunnen dan naar deze extra zenders kijken.(mits een smartcard)

Mocht je nog meer vragen hebben, ik wil ze je wel beantwoorden hoor. Ik zat bij de eerste groep die levering heeft gehad en ben hier wel handig in. Heb het thuis ook allemaal aangelegd bij me ouders. Werkt nu inmiddels bijna een half jaar naar wens. Bellen werkt prima, tv kijken werkt prima en internet snelheden(38,5MB/s) ook prima. Dus we zijn zeer tevreden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
ralph0603 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:43:
[...]

4.Wil je gebruik maken van IP-TV(tv via internet kabel). Dan moet je een aparte kabel trekken vanaf de glasmodem naar je TV. Hier kun je je bijgeleverde decoder op aansluiten. Deze geeft functies zoals pauze, opnemen terug kijken etc.
5Bij het uitgebreidste pakket(hebben wij hier) krijg je een heleboel extra zenders. Maar dit zijn geen zenders zoals Film1,Sport1, Eredivisie Live, HBO etc. Dit zijn meer de normale zenders, deze lijst welke je erbij krijgt staat op de website van Caiway. Als jij besluit om een glasabbonement te nemen, kun je alles ook via de COAX bekijken, alleen kun je dat niet interactief(lees: pauzeren etc) tv kijken.
Alle tv's kunnen dan naar deze extra zenders kijken.(mits een smartcard)

Mocht je nog meer vragen hebben, ik wil ze je wel beantwoorden hoor. Ik zat bij de eerste groep die levering heeft gehad en ben hier wel handig in. Heb het thuis ook allemaal aangelegd bij me ouders. Werkt nu inmiddels bijna een half jaar naar wens. Bellen werkt prima, tv kijken werkt prima en internet snelheden(38,5MB/s) ook prima. Dus we zijn zeer tevreden. 8)
Beste Ralph!!

Thanks voor de uitgebreide info! Ik zat ook bij de alle eerste levering van de glas vezel pakketten maar omdat ik gelijk tegen die kabel meuk aanliep en daardoor dus niet snel aan de slag kon en later dat we verhuis plannen kregen heb ik dat pakket gewoon niet geinstalleerd. Die heeft gewoon maanden bij mij in de doos gelegen... vele maanden. Maar goed verhuizing is niet door gegegaan dus wil ik nu toch wel alles aan de praat krijgen!

Maar jij geeft dus aan dat je eigenlijk alle normale zenders gewoon via de coax kan blijven zien? Ik heb nu nog standaard kabel shit en daar dus het Delight pakket bij genomen voor Nick Jr voor me dochtertje. Dat pakket zit dus gratis bij het zwaarste glas abbonnement. Dus dan kan ik die volgens jou gewoon zonder probleem blijven bekijken via de coax?

Dus komende zaterdag komt er een netwerk boer langs om de kabels te trekken. Zit alleen dus even te twijfelen wat ik doe. Ik denk dat het handigst is dat ik zo wie zo uit de meterkast twee CAT6 kabels laat trekken naar de woonkamer toe zodat ik er 1 heb voor het internetz (die ik dus aan de router aansluit) en 1 heb voor het IP-TV apparaat. Ik ga dat ding niet aansluiten en blijf gewoon met me coax en smartcard werken maar voor de toekomst is het misschien toch handig. Maar dan blijft bij mij de brandende vraag over.

1. Werkt die IP-TV device niet als je hem via je router aansluit? Hij krijgt dan toch ook gewoon een IP adres van de router? Dus toch signaal? Of is het een heel ander soort signaal of zo wat hij krijgt als die direct op de modem zit aangesloten? Of heeft niemand het geprobeerd??

Daarnaast zit ik een beetje met me telefoon basis station. Ik wil die graag in de woonkamer houden vanwege het bereik. In de woonkamer heb ik 2 aansluitingen zitten. Een Coax en een KPN tel aansluiting. Die netwerk bekabelaar zal denk ik toch een van de twee buizen / aansluitingen moeten gebruiken om de kabels door te trekken naar voren toe dus dan zal ik iets moeten opgeven waarschijnlijk. Maar welke is dus de vraag. Als ik die KPN lijn niet hoef op te geven kan ik letterlijk in de meterkast de telefoon kabel in de modem prikken, en dan aan de kant van de woonkamer zo'n 4 pins telefoon aansluitings kabel ding er in prikken met telefoon draad er aan die dus in me basis station van de telefoon gaat. Dus dat is wel een mooie oplossing, maar ja dan raak ik dus de coax kwijt. Dat wil ik ook niet.

Nou ja misschien heb jij suggesties??, en anders zaterdag effe goed bespreken met de netwerk bekabelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ben ik de enige die op dit moment problemen heeft met z'n internetverbinding?

Ik heb sinds gisterenavond half 12 continu last (elk kwartier/half uur) van een wegvallende verbinding voor een paar seconden. Het lijkt dan of er een behoorlijk aantal packets wordt gedropt, of de verbinding gewoon even een paar seconden wegvalt.
Ik heb ondertussen het modem 2x herstart, mijn routerpc ook (en de nic al 2x 'repaired'). Bij het repairen gaf hij aan dat hij de verbinding niet kon repareren, wat me erg raar leek en me de indruk geeft dat het probleem bij het modem of buitenshuis ligt.

Mocht ik de enige zijn die hier last van heeft dan ligt het natuurlijk aan mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 21:41
Ik heb vandaag mijn glas modem aangesloten maar een lampje blijft knipperen, verder is hij gewoon goed aangesloten.
Morgen maar effekes gaan bellen.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 21:41
Kon vandaag niet zelf bellen dus heeft mijn vriendin maar even gebeld en ze konden de modem nog niet eens zien dus zullen ze eerst een monteur naar het buurt station sturen om te kijken dat het daar wel in orde is.
Verder gewoon afwachten dus.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
DrDeathhand schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:29
1. Zit er op die Genexis Energy P1010 modem een router functie?
Om precies te zijn gaat het op de Genexis Hybrid.
Er zit hier geen router functie op.
2. Zit er wireless functionaliteit op die modem?
Het modem bevat geen wireless/draadloze functionaliteit.
3. Kan je gewoon een enkele CAT6 kabel aansluiten op de hoofd aansluiting van de glasmodem en daarna
deze connecten aan een router (in mijn geval een Netgear WNDR 3700) zodat je daarmee al je apparaten in huis kan aansluiten? (zoals eigenlijk nu ook het geval is?)
Ja, dit kan zonder problemen.
De TV-ontvanger (Entone) dient aangesloten te worden op de 2e port van het modem.
De Entone kan dus niet aangesloten worden op de router.
Indien je extra zenders hebt kan je die zowel via het coaxnetwerk bekijken als via het glasvezelnetwerk.
Via het coaxnetwerk dien je voor alle extra zenders gebruik te maken van een smartcard.

Thijs
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:03:
Ik denk dat weinig mensen gebruik gaan maken van Caiway telefonie met hun belachelijk hoge tarieven.
Tja een vaste lijn is handig om te hebben, maar mobiel bellen is inderdaad stukken goedkoper met een bundel die je toch al hebt. Bij mij is de caiway telefoonrekening bijna altijd 0 euro. Ik verbied de kinderen zelfs om te bellen met de vaste lijn, omdat dit zo duur is. Ik kan me tijden herinneren dat dit omgekeerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook niet waarom Caiway zulke torenhoge telefonietarieven moet rekenen. Je voelt je als klant getild waar je bij staat. 22 euro per maand voor onbeperkt bellen vind ik gewoon schandalig !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telefonie is schreeuwend duur inderdaad, ik gebruik eigenlijk nooit de vaste lijn meer. Mobiel is tegenwoordig veel goedkoper als je toch al een bundel hebt.
Pagina: 1 2 Laatste