Rackspace advertorials

Pagina: 1
Acties:

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De laatste maanden valt me op dat er erg veel artikelen worden geplaatst over Rackspace.
Op mij komen deze artikelen over als advertorials, het betreft een normaal commercieel hostingbedrijf (zoals duizenden) die ook volledig normale diensten aanbiedt. (Geen bijzonder vernieuwende zaken)

Het betreft oa:
nieuws: Rackspace komt met gratis cloud-dns-dienst (Het aanbieden van DNS, een standaard dienst lijkt me zo...)
nieuws: Gevirtualiseerde load balancers Rackspace zijn in Europa beschikbaar (Loadbalancing, misschien niet overal af te nemen, maar wel iets dat al 15 jaar op de markt is)
nieuws: Rackspace introduceert beheerdienst in Europa (Monitoring van systemen, standaard bij de meeste hostingpartijen)
nieuws: Rackspace biedt virtuele desktops aan (Virtuele desktops, 13 uit een dozijn oplossing)

De nieuwswaarde is mijns insziens nul, het komt meer over als een marketing campagne?!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
Het zijn geen advertorials. Rackspace is een bedrijf dat we volgen en relevante aankondigingen brengen we. Dat doen we ook op andere vakgebieden - of zouden we moeten stoppen met het berichten over nieuwe games, monitoren, processoren, etc omdat die ook al langer bestaan?

Natuurlijk kan het zijn dat je de nieuwswaarde er niet van inziet, maar dan zijn ze misschien niet voor jou bedoeld. We bedienen verschillende doelgroepen, en die kunnen onmogelijk alles wat we schijven even interessant vinden.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 13:38
Ik ben het wel eens dat het opvalt. Er zijn bedrijven die stukken kleiner zijn, maar met zelfde soort van producten op de markt komen (Of misschien zelfs innovatiever) waar je dan helemaal niets over hoort. (Ik doe overigens geen moeite om dergelijk nieuws te submitten)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Joost
Keiichi schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:38:
Ik ben het wel eens dat het opvalt. Er zijn bedrijven die stukken kleiner zijn, maar met zelfde soort van producten op de markt komen (Of misschien zelfs innovatiever) waar je dan helemaal niets over hoort. (Ik doe overigens geen moeite om dergelijk nieuws te submitten)
We kunnen onmogelijk over elk bedrijf schrijven. Natuurlijk proberen we innovatieve diensten van kleinere bedrijven ook mee te nemen, maar als Rackspace iets aankondigt, komt het simpelweg sneller bovendrijven.

Verwijderd

Niettemin lijkt het me goed eens te kijken in hoeverre jullie blik op bedrijven een beetje te beperkt of eenzijdig is. Bij sommige bedrijven komt iedere vloek en zucht op de voorpagina, en anderen blijven totaal buiten beeld.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
^^ Dat is exact de reden dat het mij opviel.

Een flink aantal standaard-diensten van een specifieke hoster die wel heel erg vaak in het nieuws te vinden is.
Blijkbaar weet men de news-submit goed te vinden, maar ik doe zo even de aanname dat Tnet voornamelijk datgeen post dat vernieuwend is.

Deze diensten zijn afaik behoorlijk standaard in de hosting wereld en behoeven dan ook niet echt bedrijf-specifieke aandacht.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Misschien is het goed meer technische diepgang te bieden in de betreffende nieuwsitems. Dan maak je het denk ik veel interessanter dan slechts alleen een aankondiging van een dienst vol buzzwords waar weinig tot geen inhoudelijke reactie / test / mening bij staat. Dat voorkomt misschien ook dat we bij dit soort items een stortvloed aan klachten over de nieuwswaarde in de reacties krijgen.

Ik zou juist de werking van een bepaalde dienst interessant vinden. Wat kun je er nou echt mee behalve aanhaken op bv een cloud hype?

Waar zijn de aankondigingen van andere bedrijven? EMC, Oracle, Citrix, VMware etc?

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 12-07-2011 17:51 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Joost
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:23:
Niettemin lijkt het me goed eens te kijken in hoeverre jullie blik op bedrijven een beetje te beperkt of eenzijdig is. Bij sommige bedrijven komt iedere vloek en zucht op de voorpagina, en anderen blijven totaal buiten beeld.
Check, gaan we doen. Als jullie suggesties hebben voor bedrijven die we nu te weinig volgen, hoor ik het sowieso graag.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Joost schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:50:
[...]

Check, gaan we doen. Als jullie suggesties hebben voor bedrijven die we nu te weinig volgen, hoor ik het sowieso graag.
-Vmware
-Citrix
-Cisco
-Oracle
-EMC
etc.

Allemaal marktleidende bedrijven met interessante producten.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 12-07-2011 18:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Teveel:

HTC, microsoft, nintendo, sony, apple.
Allemaal consumenten spul en dan met name mobieltjes en spelletjes.

Te weinig:
- Oracle
- Citrix (net een heel 'fijne' aanpassing aan hun licentiestructuur gehad)
- VMware
- SAP
- IBM
- NetApp
- DNSSEC
- IPv6

Dat soort dingen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook meer nieuws over giganten als IBM en HP zou wel leuk zijn, die hebben toch met enige regelmaat leuke ontwikkelingen en produkten enzo.

En idd Citrix. Zie je hier haast nooit voorbijkomen, terwijl ze toch een zeer breed scala aan produkten hebben. Het is echt niet alleen maar XenApp (het vroeger Metaframe/Presentation Server) wat ze hebben. Denk aan XenDesktop, XenServer, Netscaler, Wanscaler etc etc.

Ook dingen als Riverbed (of vergelijkbare zaken) of Foundry zouden best iets vaker voorbij mogen komen.

[ Voor 57% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2011 19:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Al het bovenstaande is ook zeker onze wens. We kunnen echter niet alles tegelijk, we kiezen er daarom voor de Pro-markt in delen op te breken. Dit betekent dat we ergens moeten beginnen en langzaam opbouwen. De eerste berichten over de hostingmarkt en datacenters zijn blijkbaar al opgevallen ;) en zullen de komende maanden verder worden ingevuld. Daarnaast zullen we voor alle andere onderwerpen waarvan we nu bepaald hebben dat we ze interessant vinden, gaan controleren of we de juiste bedrijven in het vizier hebben en zodoende steeds meer relevante Pro-berichten gaan publiceren.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 21:35

Pogostokje

* twiet *

Ik kwam hier om zelf dit topic over Rackspace te openen, maar het bestaat al gelukkig.

Mijn toevoeging bij bovenstaande: een persbericht overtypen kan iedereen. De berichtgeving rondom Rackspace op tweakers is weinig meer dan dat. Dat weet ik, want er is geen onderzoek gedaan. Het laatste bericht over de cloud-dns bevat een rare fout: het stuk over klanten uit andere landen. Rackspace heeft datacenters in US en UK waar ze hun cloud activiteiten doen. Gebruikers van die datacenters kunnen van cloud-dns gebruik maken, waar ze fysiek wonen of vandaan komen maakt echt niet uit daarbij.
Doe tenminste even moeite voor je artikeltje. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Pogostokje op 12-07-2011 22:36 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1