Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProtectedVoid
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Beste tweaker,

"Help, mijn computer doet 't niet!" :)

Vriend van me heeft deze configuratie besteld via Tweakers:
MSI 880GM-E41
AMD Phenom II X4 840
Sapphire HD5670
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ

Verder een coolermaster 460 die het doet en een kast waar dit allemaal in past :)

Alles aangesloten zonder problemen. Mobo lampjes branden (CPU heeft dus voeding), fans draaien, harde schijf draait. Maar geen beeld, zowel niet via de sapphire (met DVI) als via de mobo HD4250 chip (met DSUB).

Videokaart in andere pc gedaan, daar doet-ie het prima. Harde schijf geeft ook geen problemen (maar dat kan ook niet de issue zijn, lijkt me). Het aansluiten van een andere (sterkere) voeding geeft hetzelfde resultaat.

Geheugen heb ik niet kunnen testen net als de phenom II (zelf draai ik oude Intel bak met DDR2 reepjes).

Vraag aan community: IS er een kans dat het niet aan het moederbord ligt? Lijkt me bijna uitgesloten, maar omdat de interne HD4250 chip ook gedeeld geheugen gebruikt en processor niet heb kunnen testen, ben ik benieuwd of die ook zo'n fout kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Als ik kijk naar de ondersteunende processoren, mis ik de 840. Volgens mij ondersteund je moederbord dus de Phenom II X4 840 niet.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Volgens het forum van MSI (http://forum-en.msi.com/index.php?topic=148288.0) zou het op zich wel moeten werken, ondanks dat hij niet op de lijst staat. Daarnaast hier nog iemand die de combo gebruikt waarbij het systeem wel werkt (los van de problemen die hij heeft). Ik zou dus eigenlijk verwachten dat je systeem wel iets zou moeten doen. Je hebt wel de meest recente bios er op staan?

Ik zou, ondanks dat de cpu niet op de lijst staat, toch eens gaan kijken of je geheugen en cpu kunt testen (of even vervangen) om onderdelen uit te sluiten.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Dit moet het probleem niet zijn. Hier een filmpje met iemand die deze combinatie ook gebruikt. En hij heeft
gewoon beeld.

YouTube: ‪Vindictus Review/Gameplay. New PC Specs.‬‏

Lijkt mij eerder dat er iets mis is met je video kaart. Heb je deze al in een ander systeem getest?
Zou ook even controleren of je daadwerkelijk een DVI-I kabel gebruikt. Gebeurt vaker dan je denkt
dat iemand zich hierin vergist. ;)

Kan zijn dat je iets kapot hebt gemaakt op het moederbord met het plaatsen van de video kaart.

Laat maar even weten wat er gebeurt.

[ Voor 9% gewijzigd door HaX0r op 12-07-2011 09:29 ]

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Doet de monitor het wel?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProtectedVoid
Dank voor alle hulp!

@marquis
Ik zie inderdaad dat de CPU een stuk nieuwer is dan het moederbord. Maar zou wel raar zijn als AMD een CPU bouwt die door een veel verkocht MSI bord niet ondersteund wordt, terwijl het wel dezelfde socket is.

@Rupie
Welke bios op het mobo staat weet ik niet, ik heb hem net gekocht, en nog niet in de bios kunnen kijken. Ik ga nog wel proberen de CPU en geheugen te testen, maar in de tussentijd toch maar het moederbord terugsturen.

@HaXor
@AllSeeyinEye
De videokaart paste er zonder problemen in, ondanks zijn rare afmetingen. Heb 3 verschillende videokaarten op 3 verschillende monitoren, met 2 aparte DVI kabeltjes en 1 DSUB kabeltje geprobeerd. Een van die monitoren kijk ik nu naar, dus ja, die doet het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06
ProtectedVoid schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:55:
Ik ga nog wel proberen de CPU en geheugen te testen, maar in de tussentijd toch maar het moederbord terugsturen.
Mooiste zou zijn als je 't bord even met een andere cpu kunt testen, kun je 'm ook meteen updaten naar de laatste bios. Anders even vragen of de winkel dit wil doen als ze 'm daar toch gaan testen.

En even voor de zekerheid, je hebt toch wel de cpu +12V 4-pin stekker aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProtectedVoid
@Nielson
Ja dat zou idd het mooiste zijn. Heb alles alleen bij een webwinkel gekocht. Ga misschien even langs bij MyCom vragen of zij daar wat voor voelen.

De stekker is aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:34
Haal eens het geheugen eruit en test beide modules los van elkaar. Heb je de afstandbusjes van de behuizing gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ook al test gedaan op alleen moederbord, met de HD5670 compleet uit het systeem? Doet je monitor alleen D-SUB/DVI-I of doet ie ook DVI-D (of HDMI)? Dan kan je nog even beide proberen, kan ook aan het scherm liggen. :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
ProtectedVoid schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:55:
Dank voor alle hulp!

@marquis
Ik zie inderdaad dat de CPU een stuk nieuwer is dan het moederbord. Maar zou wel raar zijn als AMD een CPU bouwt die door een veel verkocht MSI bord niet ondersteund wordt, terwijl het wel dezelfde socket is.
Wat mij opviel, is dat de versie die jij gebruikt, 3,2 Ghz is. De andere, wel compatibele procs, zijn lager in snelheid. Ik denk dat het hem daar in zit. De socket wil niet altijd wat zeggen, zo had je eerder ook versies moederborden die niet met 95 watt procs overweg kon, vanwege de stroom.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:57
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:22:
Haal eens het geheugen eruit en test beide modules los van elkaar. Heb je de afstandbusjes van de behuizing gebruikt ?
Agreed met THE_FIREFOX. Laatst was een collega van mij een PC aan het assembleren en kreeg ie ook geen beeld en geen error-codes niets. Bleek dat hij het geheugen niet goed ingestoken had. Het geheugen moest (uit mn hoofd) in bankje A1-A2 terwijl hij het in A1-B1 gestopt had.

Probeer dus eens verschillende geheugencombinaties uit en lees goed de handleiding van het moederbord door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProtectedVoid
Hoi iedereen, nogmaals dank voor de input/ideeen. Ik heb de processor en geheugenmodules op een ander mobo kunnen testen bij MyCom en (toen ze direct werkten) gelijk gekocht.
pricewatch: Asus M4A78LT-M LE

Mobo gaat terug naar de webwinkel.

We zullen dus nooit weten of het moederbord
- niet geschikt
- alleen geschikt na een flash
- kapot
was... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Nooes, nu wordt het mysterie nooit opgelost! :O

Ik denk dat het gewoon kapot was.
Veel plezier met je nieuwe rig. ;)

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProtectedVoid
Tx :) de bak is voor een vriend van me, maar hij doet het nu prima in ieder geval. Raarste vind ik nog dat het mobo dat er nu in zit, nog een jaar ouder is. Misschien update Asus haar bios-versies consequenter dan MSI...
Pagina: 1