Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-08 21:17
Beste tweakers,

Ik ben van plan om een tablet aan te schaffen. Ik ga de tablet vooral gebruiken om op te lezen (pdf bestanden met kleur), video's te bekijken en om te browsen op het internet.

Nu heb ik mijn vizier gericht op de Aasus Transformer 16gb. Ik ben echter wel flink aan het twijfelen. Zo weet ik niet of ik hem met of zonder dock wil hebben, want ik ben namelijk al in bezit van een 12" laptop (geen nettop). Wat zijn jullie mening over de dock? Wordt het door jullie voor meer dan alleen de extra accu, poorten en als standaard gebruikt (dus echt voor veel tik werk?)?

Ik ben op het moment al in het bezit van een Android smartphone (HTC Desire). Dus ik weet hoe android werkt etc. Nu ben ik wel nog aan het twijfelen of ik misschien niet de Ipad 2 koop. Dit omdat deze echt lekker dun is (ook met ze'n hoes en rubber achterkant is hij nog lekker dun). Echter is er niet veel extra werk om de pdf op de ipad werkend te krijgen? De android tablets hebben ook een hogere resolutie dan de ipad 2.

Pff, wat is dit toch lastig :P. Dus ik ontvang graag mening en advies van jullie (als gebruikers).

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-11 17:05
Als je veel wil lezen is de hoge resolutie wel handig, persoonlijk vind ik het dock heel handig. Maar als je weinig gaat typen is het niet echt een must, al zijn die USB poorten wel handig in mijn opinie.
De Transformer is niet echt dik vind ik, hij voelt iig niet dik aan. Enkel het gewicht kan wel een nadeel zijn, hem uren in één hand vasthouden gaat niet lukken.
Als je het design van de iPad mooi vindt, misschien ook eens naar de Galaxy Tab 10.1 kijken?

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-08 21:17
Ja, de galaxy tab 10.1 is een zeer mooie tablet alleen hij is niet verkrijgbaar. Althans niet tegen de normale prijs van 500 euro. Hij staat nu in pricewatch voor minimaal 600 euro wat ik toch teveel vindt. Zeker als het een adviesrpijs heeft van rond de 500 euro.

Ik denk dat ik de transformer morgen in de mediamarkt uitprobeer en zou hij mij goed bevallen dan koop ik hem meteen samen met de toetsenbord. Kan hem dan toch voor een week ofzo proberen en alsnog terug brengen als hij mij niet bevalt.

Geef nog gerust mening en adviezen omtrent deze tablets. Ik blijf de topic in de gaten houden! Misschien kan iemand mij mening nog veranderen ^^.

Verwijderd

Zoek op youtube eens naar 'eee pad transformer vs ipad 2' en zet de voor-en nadelen van de Transformer en iPad2 eens op een rijtje en maak dan een rationele keuze...

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik stond voor dezelfde keuze: de iPad2 was voor mijn gevoel iets soepeler en het OS steekt heel netjes in elkaar en ik zou hem aanraden als je echt gaat voor gebruiksgemak. De appstore zit ook voller, Android moet daar nog een inhaalslag maken. De tweaker-factor van de Asus won het echter, je kunt met Android lekker een beetje klooien waar in iOS alles dicht zit. Ook zit je vast aan iTunes, de Asus is drag 'n drop en je kunt zelf je bestanden beheren, dus verplaatsen van/naar SD-kaartjes etc.

Dat is ook meteen de grootste plus (voor mij): je maakt van de 16GB versie met een MicroSD kaartje een 48GB versie, met de dock ben je helemaal los. Op reis neem je dus een externe HD mee en je kunt eindeloos films kijken, bij de iPad ben je gebonden aan wat je met iTunes gesynct hebt.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voordelen iPad, gewicht en erg intuïtief. De nadelen zijn geen flash en de beperkte instelmogelijkheden. Het voordeel van (specifiek) Asus vind ik de service. Als er iets mee is dan doen ze heel erg makkelijk over een RMA.
Ik heb de Apple 2 dagen gehad en hem aan mijn vader door gegeven. Die is er superblij mee, voor mij was het toch te beperkt.

Het is dus gewoon heel erg alle voors en tegens op een rij zetten en een keuze maken. Die is toch individueel.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Pagina: 1