Toon posts:

ATi 6950 Hoge temps ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb zojuist een Asus EAH6950 aangeschaft. Maar als ik naar de temps kijk ben ik een beetje bezorgd.
Het gaat om Temp#2, dat is de MemoryIO. Heb net GTA4 gespeelt, onvg uurtje.

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/2035/somethingi.jpg

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

Groetjes

Paalie

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
Geen probleem. 6950's worden gewoon warm.
Ik heb zelf dalijk twee van die krengen naast elkaar in een kast zitten.
Verwacht hem vandaag (dinsdag) of morgen geleverd te krijgen van Azerty.

Schijnen dat ze in CFX tegen de 92-95 graden aankomen...
Achja... kan de verwarming uit :P

Edit://

Euh ik heb even gegoogled (zoals je zelf ook had kunnen doen) en schijnt dat de meeste mensen niet boven de 75, max 80 uitkomen met gamen.

Welk sub-merk is je kaart?
En hij kan de temps wel hebben dat is het probleem niet maar het is wel lichtelijk raar natuurlijk.

Kan het zijn dat je gewoon enorm kloterige kast hebt? Of dat je kabels in de weg hangen zodat de fans de lucht niet goed kunnen circuleren?

[ Voor 42% gewijzigd door DutchManticore op 12-07-2011 01:02 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Verwijderd

Topicstarter
Ja gegoogled had ik al. Daarom dus dit topic :) Maar sub merk is Asus. Ik heb net eigenlijk alle kabels opnieuw er ingezet.En de Fan aan de voorkant op de bovenste slot gezet. Maar weinig verschil. Het temp verschil tussen GPU en Memio blijft 14-17 graden. Mijn kast is trouwens een cooler master centurion 590.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:31
Hoeveel tijd zat er tussen dat je GTA IV afsloot en de temps checkte ? Als daar langer dan 10 min bijvoorbeeld tussen zat vind ik dit een belachelijk hoge temperatuur voor een kaart die geen donder aan het uitvoeren is en zichzelf heeft gedownclockd, zijn de temperaturen nog (veel) hoger als je gamed ?
Wat is de temperatuur van de kamer waar de PC staat ?

[ Voor 21% gewijzigd door Dylan93 op 12-07-2011 08:51 ]

• cjdmax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier heb ik dus ook last van (Sapphire 6950 x2) met dezelfde kast. De 'eerste' videokaart (dus vidkaart #1 (of #0 indien 0-indexed) is idle ~50 graden en onder full load richting de 75. Dit lijkt aan de airflow te liggen, of misschien aan het feit dat het de 'primaire' videokaart is (?).

[ stiekem OT: Hebben mensen met dezelfde setup ook last van vastlopers (geen bluescreen of VPU crash, incl naar geluid) bij het gamen met Crossfire als de fans niet op 100% staan als de eerste kaart ~75 graden is? Ik weet dat dit net zo goed een driverprobleem kan zijn, maar zou zeer graag horen of anderen ervaring met bovenstaand hebben. ]

[ edit: oplossing: 2 kaarten in deze kast zonder goeie airflow werkt niet goed. Met 1 nu rond de 60 graden full load ]

[ Voor 8% gewijzigd door cjdmax op 13-07-2011 11:31 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25

yzx

cjdmax schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:05:
Hier heb ik dus ook last van (Sapphire 6950 x2) met dezelfde kast. De 'eerste' videokaart (dus vidkaart #1 (of #0 indien 0-indexed) is idle ~50 graden en onder full load richting de 75. Dit lijkt aan de airflow te liggen, of misschien aan het feit dat het de 'primaire' videokaart is (?).

[ stiekem OT: Hebben mensen met dezelfde setup ook last van vastlopers (geen bluescreen of VPU crash, incl naar geluid) bij het gamen met Crossfire als de fans niet op 100% staan als de eerste kaart ~75 graden is? Ik weet dat dit net zo goed een driverprobleem kan zijn, maar zou zeer graag horen of anderen ervaring met bovenstaand hebben. ]
De #1 zal altijd warmste zijn, die werkt het hardste. Ook als je surft op internet gaat die worden gebruikt.

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
Dylan93 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:50:
Hoeveel tijd zat er tussen dat je GTA IV afsloot en de temps checkte ? Als daar langer dan 10 min bijvoorbeeld tussen zat vind ik dit een belachelijk hoge temperatuur voor een kaart die geen donder aan het uitvoeren is en zichzelf heeft gedownclockd, zijn de temperaturen nog (veel) hoger als je gamed ?
Wat is de temperatuur van de kamer waar de PC staat ?
Dat was direct nadat ik ALT+F4 had gedaan. Maar viel me op. Dat de fans maar op 24% draaien @ 75 graden van de Memio. Heb met MSI Afterburner een profile gemaakt. En het gaat al een stuk beter. Wel vreemd dat er zoveel verschil tussen zit dan. Tussen memio en gpu.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:06
GPU temperature en GPU #2 staan op het screenshot als max ingesteld. In de grafiek kun je ook zien dat de temperaturen afnemen. De temp was op z'n max dus 72 resp 89 graden.

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 13-07-2011 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
jaapsander schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:28:
GPU temperature en GPU #2 staan op het screenshot als max ingesteld. In de grafiek kun je ook zien dat de temperaturen afnemen. De temp was op z'n max dus 72 resp 89 graden.
Klopt. Maar hoe warm mag de MEMIO dan worden. Ik heb de fan speed onder het gamen op 60% staan. Nu haalt de memio niet eens de 75 graden meer.
Pagina: 1