Toetsenbord tekens toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

ik heb mij onlangs het toetsenbord Logitech Wireless Illuminated Keyboard K800 aangeschaft.
Speciaal uit Nederland ook opdat het met qwerty zou zijn, zodat ik in sommige spelletjes tenminste weet waar de toetsen zitten (in België verkopen ze enkel in azerty).
Nu ik had niet verwacht dat alle franse tekens weg gingen zijn, wat wel lastig is als ik correct Frans wil chatten en posten.
Op zich niet essentieel, maar is er een manier om sneltoetsen te programmeren om extra tekens in te geven?
Onlangs heb ik een programmaatje gedownload "WinKey" dat er veilig uitzag en mijn pc bijna deed crashen...
Oppassen dus!! Die vond ik hier http://www.hardwaresecrets.com/article/8

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:27
Als je precies weet waar die toetsen zitten, gewoon in Windows je toetsenbord instelling veranderen naar Azerty.
En alle 'verkeerde' toetsen zwart verfen, of de azerty knoppen bestellen op ebay o.i.d.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als je US internal als keyboard layout kiest kun je vrijwel alle internationale letters weergeven met een QWERTY keyboard door key-combinaties te gebruiken.
Voor alle mogelijke combinaties moet je maar zoeken op google.
De combinatie "e geeft bijvoorbeeld ë.

Zelf gebruik ik de standaard US layout, omdat anders een aantal standaard karakters zoals bijvoorbeeld " lastig worden. Voor ë moet je dan AltGr + 138 (num keypad) intypen.

Voor mensen die veel met software werken is standaard US misschien eenvoudiger, maar voor anderen is US international misschien een beter keuze.
Die keuze is persoonlijk, maar voor mij geen NL of AZERTY keyboard _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Flitzer op 11-07-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
SgtElPotato schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:24:
Als je precies weet waar die toetsen zitten, gewoon in Windows je toetsenbord instelling veranderen naar Azerty.
En alle 'verkeerde' toetsen zwart verfen, of de azerty knoppen bestellen op ebay o.i.d.
Dat lijkt mij idd ook de handigste/snelste manier, je kan de indeling van het tobo heel makkelijk veranderen in windows, rechts-onderin de taakbalk. Dan is het idd alleen nog een kwestie van weten hoe een azerty tobo precies in elkaar steekt. Je zou zelf een kleine overlay kunnen maken, zoals je vroeger ook voor Word Perfect had zodat je alle sneltoetsen makkelijk kon herkennen.

Of gewoon een heel goedkoop 2e azerty tobo bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Microsoft Keyboard Layout Creator

Hiermee kun je zelf een installeerbare configurator maken waarmee je gedetailleerd kunt aangeven welk teken onder welke toets zit.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toetsen schilderen ga ik nu niet direct doen op een verlicht toetsenbord van 100 euro...
Ahja en het toetsenbord is dus opzettelijk qwerty dus dat houd ik zo, maar anders was dat een goed idee.

Wat de link van Kalief betreft kan ik het helaas niet installeren omdat windows om een onbekende reden weigert 9 updates te installeren (anderen lukken wel): de fouten dragen code 641 en 80070641, wat ik dus niet goed op google terugvind...

PS: mijn besturingssysteem is Windows 7 Premium 64 bits SP1 etc, in het Frans (om mijn moedertaal te onderhouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van de tips van Flitzer (gewoon US layout gebruiken en Alt-nummercombo's gebruiken voor de é's en ç's enzo) of die van MicGlou, oftwel voor normaal typen in je OS een FR/BE layout instellen en dan gewoon blind typen.

Opschrift op de keys is irrelevant, het gaat puur om de mapping van toetsaanslag naar de OS.

* dion_b typt dit met US 101 setting in OS vanaf een keyb met Argentijns-Spaans layout, vriendin typt op NL QWERTY (anders dan US QWERTY :X ) met linkshandige Dvorak in OS 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ja hoor die tip heb ik gevolgd ;-)
Het is nog wat gokken waar de toetsen zitten maar het vlot.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb gewoon de azerty versie van mijn Logitech G15, en als ik game stel ik alles gewoon in op ZQSD in plaats van WASD. Voor de rest is alles het zelfde, dus geen probleem... Je zou kunnen proberen de juiste toetsen te vinden op ebay maar ik betwijfel of je ze gaat vinden...

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1