Mac mini als thuis server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenderks
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-02-2021
ik zoek al langen tijd naar een kleinen weinig verbruikende server voor mijzelf als hobby thuis gebruiken. Ik draai als laptop een Macbook unibody late 2008 met snow leopard erop. Zo kwam ik bij de mac mini met snow leopard server uit. echter heb ik een paar vragen die ik op internet/forum hier niet kan vinden:

- hoe is de standaard ingebouwde fileshare naar een windows machine (lees: Seven ulti+starter en XP pro)?
met linux had ik hier wat problemen mee
- kan ik een iCal en Adresbook ook naar een Windows/ms outlook dorzetten of is dit alleen voor OSX?
- kan ik een Mac ook vanuit windows benaderen via een externbureaublad of heb ik daar perse een extern programma als teamviewer voor nodig?

ps: mocht dit topic compleet verkeerd staan hier, wil meneer admin mij dit even laten weten en niet gewoon verwijderen. ben redelijk nieuw hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
File sharing: http://www.apple.com/serv...eatures/file-sharing.html

WebDav en het bijbehorende CalDav en CardDav zijn open protocollen die zover ik weet gewoon compatible zijn met windows.

Remote Desktop Connection werkt niet voor Mac's, maar er zijn wel programma's beschikbaar als Teamviewer zoals je zelf al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In Mac OS zit Screen Sharing, dat werkt op basis van VNC.
Outlook werkt niet met CalDAV, daarvoor zijn wel plugings beschikbaar.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:21
Ik zou in ieder geval even wachten op Lion, aangezien daar de server versie (grotendeels?) bij in zit.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
cornelisprul schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:34:
Ik zou in ieder geval even wachten op Lion, aangezien daar de server versie (grotendeels?) bij in zit.
De server versie van OS X Lion zit er niet in maar moet je, volgens de geruchten, erbij kopen via de mac app store voor een prijs van ongv. 50 euro.

een mac mini normale versie + osx lion + server pack is waarschijnlijk nog steeds goedkoper dan de huidige OS X 10.6 server mac mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 16:43
ik vermoed dat de mac mini server met Lion Server (ze worden nog altijd als bundle verkocht) ook goedkoper zal zijn, omdat Lion Server minder dan een kwart van de prijs van snow leopard server is.

Naar mijn ervaring met Snow Leopard Server zou ik zeggen: het is prima, als je alleen Mac's in huis hebt. Heb je ook windows, dan wordt 't wellicht wat ingewikkelder allemaal. Ik kan 't je niet vertellen, ik heb alleen maar Mac's :)
Pagina: 1