[win7] Links in configuratiescherm werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vandaag druk bezig geweest om te kijken waarom mijn pc soms traag aanvoelt. Eerst de nutteloze programma's gedeinstalleerd, andere programma's uitgezet dat ze niet bij het opstarten mee opstarten en toen wilde ik gaan 'benchmarken'. Gezocht naar software welke dat kon (http://nl.hardware.info/reviews/1935/system-tools-overzicht) en het bleek dat windows 7 ook een redelijk beeld kon geven. Wilde dat eerst gaan proberen voordat ik van alles ging installeren, maar helaas stuite ik toen op een probleem.

De links in mijn configuratiescherm werken namelijk niet meer. Niet allemaal, maar sommige. Heb van het hoofdscherm even een screenshot gemaakt met daarop de links die wel werken (groen) en die niet (rood). Ook in andere scherm is dit probleem.

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/7731/configuratiescherm.jpg

Iemand toevallig een passende oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:13
Als ik me niet vergis bestaat het configuratiescherm allemaal uit componenten. Wellicht heb je die misschien per ongeluk verwijderd - of de register verwijzingen ernaar?

Misschien moet je systeemherstel proberen. Dat werkt bij dit soort problemen vaak.

[ Voor 20% gewijzigd door X_lawl_X op 11-07-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:07

PCR

Krijg je wel zo'n hover-handje als je over die links heen gaat?

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
handje krijg ik wel en kan klikken wat ik wil, maar niks doet het...

Merk nu ook dat wmp ook niet wil werken, dus denk dat ik de tip van X_lawl_X opvolg en systeemherstel ga doen naar een eerder punt. Hopelijk geeft dat de oplossing.

Edit: Herstelpunt gebruikt en nu werkt het weer. Wel zijn alle programma's terug die ik had verwijderd, dus begin maar weer opnieuw :-(

Edit2: Het lag dus aan het verwijderen van de MSXML 4.0 SP3 Parser doormiddel van Your Uninstaller. Blijkbaar heeft Windows dat nodig om goed te functioneren....

[ Voor 39% gewijzigd door Eppo © op 12-07-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Eppo © schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:38:
handje krijg ik wel en kan klikken wat ik wil, maar niks doet het...

Merk nu ook dat wmp ook niet wil werken, dus denk dat ik de tip van X_lawl_X opvolg en systeemherstel ga doen naar een eerder punt. Hopelijk geeft dat de oplossing.

Edit: Herstelpunt gebruikt en nu werkt het weer. Wel zijn alle programma's terug die ik had verwijderd, dus begin maar weer opnieuw :-(

Edit2: Het lag dus aan het verwijderen van de MSXML 4.0 SP3 Parser doormiddel van Your Uninstaller. Blijkbaar heeft Windows dat nodig om goed te functioneren....
Pfff..je moet natuurlijk ook niet met 3rd party uninstall tools aan de slag gaan O-)
Maar eh..werkte het deinstalleren d.m.v. de 'standaard' uninstallatie methode van Windows niet meer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
werkte ook nog goed, maar your uninstaller haalt net iets meer weg (en blijkbaar dus ook teveel). Vooral bij demo's die maar een x aantal dagen werken is your uninstaller een goed programma. Gewoon laten deinstalleren en je kan de demo weer opnieuw installeren en hebt weer opnieuw de x aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:13
Ik geloof dat dat soort programma's ook 'overbodige' register entries weghaalt. Dat zal ook de reden zijn waarom de verwijzingen niet meer werkte.

Je kan beter de normale uninstaller gebruiken. Bij het gebruik van 3rd party uninstallers / register cleaners gaat het gegarandeerd een keer fout.
Pagina: 1