Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gebruikersnaam en wachtwoordopslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hoort o.a. bij programmeren alleen eerst dit gedeelte:
Ik ben van plan om een aantal handige tools in een applicatie samen te voegen.
Een van de onderdelen wordt password recovery.

Nu vraag ik mij af waar Windows de gebruikersnaam en wachtwoord combinaties heeft opgeslagen.
Ik weet dat het programma pcwizard het password van de account kan achterhalen dus zou het niet al te moeilijk moeten zijn om dit uit een bestand te kunnen afleiden.

Wat forums afgezocht en het programma ophcrack schijnt dit ook te kunnen.

Alvast bedankt!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Het staat opgeslagen in de SAM database. Is zo makkelijk te kraken als een eierdooier. Simpel met rainbowtables in combinatie met OPHcrack inderdaad.

bron met leesvoer

[ Voor 23% gewijzigd door w4rguy op 11-07-2011 21:13 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Er is een cd(kon-boot) waar je linux en windows gewoon kunt opstarten, met de bestaande gebruiker, en zonder wachtwoord in te geven.(64 en 32 bit).
(dus indien je encryptie hebt die auto mount doet, is dan jammer voor je encryptie).

Windows en linux kun je ook gewoon de wachtwoord wijzigen, hier betaan ook cd's voor, je gooit dus de gebruiker eruit, en maakt gewoon een nieuwe aan.

Verwijderd

Topicstarter
Over de SAM database had ik inderdaad het een en ander opgezocht, blijkbaar moet deze te kraken kunnen zijn. Alleen vraag ik me sterk af of PCWizard ook daadwerkelijk het SAM bestand kraakt gezien deze procedure redelijk langzaam is... Bedankt voor de hulp alvast, ik ga mij eerst meer verdiepen in rainbowtables en het opslaan/vergelijken/etc van wachtwoorden.

Thanks!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

jan99999 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:31:

Windows en linux kun je ook gewoon de wachtwoord wijzigen, hier betaan ook cd's voor, je gooit dus de gebruiker eruit, en maakt gewoon een nieuwe aan.
Nee hoor.
Je doet een password reset, da's wat anders dan je 'gebruiker' eruit gooien. Zou een beetje nutteloos zijn anders, kun je weer niet bij je spullen omdat je de sID hebt weggedonderd.

Oh, en wat bedoel je met die automount? Bitlocker met TPM enabled & domain-based FVE doet Kon-boot nog niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device