Toon posts:

Telfort Vast bellen & 'wektoon' gedrag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sind een week heb ik Telfort Vast bellen.
Zat daar voor al met internet bij Telfort, nooit problemen gehad (jaren goede ervaring).
Nu met het nieuwe modem, Zyxel, in de eerste week regelmatig geen internetconnectie - al wil ik het daar nu niet over hebben.
De vraag die ik heb betreft de wektoon.

1. Ik bel met mijn DECT via Vast Bellen naar een (of een andere) mobiele telefoon. Op mijn DECT hoor ik twee maal de wektoon, alvorens op mijn mobiel de ringtoon overgaat.
2. Ik bel vanaf een (of een andere) mobiele telefoon naar mijn vaste nummer. Op mijn mobiel hoor ik twee maal de wektoon, alvorens op mijn DECT de ringtoon overgaat.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Compatibiliteit met de DECT?
Instelling van het modem (niets van dien aard gevonden)?
Weet iemand een interessante test te verzinnen?
Bvd!

PS
Neem mij niet kwalijk als ik niet in het juiste forum zit. Nieuw hier en was me niet 1 2 3 duidelijk hoe & wat.
Neem mij ten hand en ik zal gedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je weet dat de overgangstoon en het rinkelen bij telefonie niets met elkaar van doen heeft? Dat hoeft niet synchroon te lopen en doet het ook bijna nooit. Al denken veel mensen dat het geluid van overgaan overeen komt met het rinkelen aan de andere kant ;)

Het overgaan is een geluid dat wordt gegenereerd om je middels audio te laten horen dat de andere kant is bereikt en daar een bel signaal geeft. Meer dan dat is het niet, er is geen relatie in het aantal tonen dat je als beller hoort en het aantal rinkels dat een toestel maakt om aan te duiden dat er een beller is.

Zo kan het prima zijn dat een dect toestel of mobiele telefoon nog het eerste rinkel signaal moet geven en de andere kant al de verbinding hoort overgaan.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 11-07-2011 21:34 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al hoewel niet van de hoed en de rand - dat die twee niets met elkaar te maken hebben wist ik wel.
En hoewel twee tellen (wektonen) op een mensenleven misschien niet veel voorstelt, ik vond dat toch wel een significante vertraging.

Dus alhoewel geen relatie, is een delta van twee wektonen reeel?
Bvd.