Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roywaarts
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04-2019
Hey tweakers!

Ik ben voor het eerst hier... ik hoorde dat jullie goede hulp geven op het forum,
maar als ik iets verkeerds doe hoor ik het graag.

Ik maak nu net een maand gebruik van een Samsung Hard disk recorder "Samsung G3 Station"
type: sec-hx-du015ec(b) 1.5 TB

via mijn imac
Mac OS X Versie 10.6.7

Het werkte tot op heden zeer goed! En ik heb al mijn foto's, video's en muziek bestanden op de HDD geplaatst... en je raad het al... mijn imac herkent hem niet meer.. Hoe kan dit?
De HDD is met de bijgeleverde kabels aangesloten (1x USB 1xVoeding)
Het lampje brand constant.

Als ik de hdd op me PC aansluit.. hoor ik het bekende pingeltje en vervolgens wordt de HDD herkent, ik kan hem alleen niet openen omdat hij op mac geformateerd is en niet voor de pc

Wie kan mij helpen... want ik heb die bestanden echt nodig

Ik ben alle hulp zeer dank baar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38
Kijk ook even bij Schijfhulpprogramma op OS X, dan kun je zien of je schijf uberhaupt wel herkend wordt. Daarnaast kun je ook een andere USB poort proberen. Mocht je er nu helemaal niet meer uitkomen dan zijn er programma's waardoor je HFS+ systemen op Windows kunt mounten of eventueel via Linux nog kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roywaarts
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04-2019
Schijfhulp programma ziet hem ook niet, en ik heb al mijn USB porten geprobeerd.
Waar kan ik zo een programma vinden om de HDD te benaderen via mijn pc?

Want als dat lukt....
Wil ik hem graag ook formateren... zodat ik hem voortaan voor me pc gebruik
Maar als ik hem aan me pc heb aangesloten. herkent ie het wel (pingeltje) en er komt een bericht gereed voor gebruik maar ik vind de schijf verder nergens terug..

[ Voor 46% gewijzigd door roywaarts op 11-07-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37
Ook niet in schijfbeheer? Start -> Zoeken/Uitvoeren -> diskmgmt.msc

Waarschijnlijk staat 'ie daar wel tussen met een onbekende partitie. Verder nog niets doen daar als je 'm nog niet meteen wilt formatteren.