Linux server als Active Directory

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie kan mij helpen/uitleg geven over het volgende:

Ik ben laatst bezig geweest met het opzetten met een Windows netwerk met Server 2008 en Outlook Exchange.
Hierop draaide een Active Directory en Domein Controller, dit werkte ook allemaal prima.

Nu moet ik alleen binnenkort voor een bedrijf een netwerk opzetten, maar licenties van Microsoft zijn erg duur.

graag wil ik weten of dit ook mogelijk is met Open-Source software zoals CentOS of een andere variant hierop?

wie kan mij hierbij helpen om dit uit te zoeken, of kan mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Google eens op Samba...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik inderdaad iets over gelezen zoals deze pagina hier

maar ik snap het nog niet helemaal is het nu een onderdeel wat je moet installeren in Linux of is het een OS opzichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:44:
[...]

Daar heb ik inderdaad iets over gelezen zoals deze pagina hier

maar ik snap het nog niet helemaal is het nu een onderdeel wat je moet installeren in Linux of is het een OS opzichzelf?
Mijn excuus, maar als je zoiets simpels als dit al niet begrijpt (of kan opzoeken) lijkt het me niet verstandig dat je voor een bedrijf een omgeving gaat opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp je reactie maar ik heb ook alleen even 'vluchtig' gekeken maar ik wil graag weten wat jullie ervaringen enz. zijn en wat de mogelijkheden zijn.

anders had ik namelijk ook geen topic hoeven te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 06:33
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:44:
Het is distro & OS onafhankelijk, dus je kunt het op Debian, CentOS, FreeBSD en weet ik wat nog meer installeren. Zie voor meer informatie ook http://www.samba.org/, daar staat alle informatie die je moeten weten om het werkend te krijgen.

PS: (No offence) Is het wel verstandig dat jij dit voor een bedrijf gaat implementeren als je niet eens weet dat Samba een stukje software is? Natuurlijk zijn er zat howto's te vinden over Samba, maar als er eens een goede vraag komt weet je het niet te beantwoorden omdat je de basis niet kent.

[ Voor 0% gewijzigd door Manuel op 11-07-2011 19:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Manuel schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:48:
[...]

Het is distro & OS onafhankelijk, dus je kunt het op Debian, CentOS, FreeBSD en weet ik wat nog meer installeren. Zie voor meer informatie ook http://www.samba.org/, daar staat alle informatie die je moeten weten om het werkend te krijgen.

PS: (No offence) Is het wel verstandig dat jij dit voor een bedrijf gaat implementeren als je niet eens weet dat Samba een stukje software is? Natuurlijk zijn er zat howto's te vinden over Samba, maar als er eens een goede vraag komt weet je het niet te beantwoorden omdat je de basis niet kent.
het is ook niet de bedoeling dat ik dit alleen ga doen en wil er eerst ook alleen nog maar mee testen voordat er ook nog maar iets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08 16:22
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:49:
[...]

het is ook niet de bedoeling dat ik dit alleen ga doen en wil er eerst ook alleen nog maar mee testen voordat er ook nog maar iets gebeurd.
Samba is eigenlijk alleen een filesharing oplossing, geen domein controller idee. Wat je dan zoekt is LDAP in de vorm van bijvoorbeeld Open LDAP (google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Laatst online: 07-09 01:51
Misschien is Windows Small Business Server 2011 iets voor je? Vast goedkoper dan waar je eerst op uitkwam. Of in Linux, Ebox ?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vraag dat bedrijf nou eerst eens wat ze functioneel willen (kalender + bestanden delen, mailen etc) en kijk daarna pas welke producten er bij passen. En natuurlijk heb je nog een hoop andere zaken er om heen (backup, beveiliging, onderhoud).

Hoewel je misschien in dit geval geld denkt te besparen door opensource producten er neer te zetten, kost het fatsoenlijk opzetten + uitzoeken (welke mailclient, welke backup software) + configuratie (lezen + 300 GoT topics openen + testen) ook erg veel tijd. Natuurlijk is het leuk om te leren, maar het kost jou ook veel tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je vraag is veel te breed. Over dit onderwerp zijn dikke boeken vol geschreven.Het heeft geen zin om dat hier dunnetjes over te doen. Daarom sluit ik dit topic.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.