[Pheenet WAS 102R] Consolekabel namaken

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb een Pheenet WAS 102-R Wireless Hotspot waarvan ik de console kabel van kwijt ben. Ik kan de bonnenprinter niet meer aansturen, maar ook het apparaat niet meer terugbrengen in fabrieksinstellingen, want dat moet via de consolepoort.

Nu de vraag: is zo'n kabel na te maken? Ik heb gegoogled, bedrijven gebeld die Pheenet producten leveren, maar ik kom helaas niet verder.

Ik ga ervan uit dat de kabel van RJ11/12 naar een RS232 (serieel) connector geknepen/gesoldeerd/geducktaped moet worden?

Hieronder zie je een plaatje met een schema wat ik heb gekregen van een bedrijf, maar zoals hij zal zei, waarschijnlijk kun je er geen wijs uit...

Afbeeldingslocatie: http://www.sportbotenforum.nl/huib/Console-cable.png

Wie zou mij kunnen helpen? Thanks!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 22:01
Kun je de kabel ook niet los kopen? Misschien in de VS of China? En anders proberen of je het door iemand kunt laten vertalen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het lijkt me zelfs een vrij standaard kabel, DB9 naar RJ11/6P4C, als je daarop zoekt kom je wel e.e.a. tegen. Nu weet ik niet hoe standaard die RJ11 pinlayout is, maar met een beetje mazzel heb je alleen te maken met de send, receive en ground. Die tabel in je plaatje ( 2->2 , 3->3 , 5->5 , en 4 -> ??) lijkt dat ook te suggereren. Die 4 kan een CTS of RTS signaal zijn dat misschien aan de ground moet hangen.

Edit:
2 is receive
3 is transmit
5 is ground
4 is DTR signaal (maar ik weet niet of je die nodig hebt)

[ Voor 11% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-07-2011 17:38 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• WiNlUx
Het is gelukt. Heb een oude kabel met daaraan een DB9 gesoldeerd gemold, en heb daar een mooi RJ11 met een stukje UTP aan gesoldeerd + opnieuw de DB9.

:-)

• WiNlUx
Ik heb nog 2 Word-documenten gekregen van Pheenet, met de PIN-outs. Is er een mogelijkheid deze te uploaden naar dit forum? In bijv. een PDF document. Als ik ze extern beschikbaar maak, kun je er op wachten dat de links over een paar weken niet meer geldig zijn...

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
WiNlUx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:40:
Ik heb nog 2 Word-documenten gekregen van Pheenet, met de PIN-outs. Is er een mogelijkheid deze te uploaden naar dit forum? In bijv. een PDF document. Als ik ze extern beschikbaar maak, kun je er op wachten dat de links over een paar weken niet meer geldig zijn...
Er is een mogelijkheid om een fotoalbum op tweakers te gebruiken, als je genoeg karmapunten hebt. Misschien kun je er schreenshots van maken ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1