My Powerblac Blac g5
Inleiding
Al een hele tijd ben ik van plan om te casemodden. En na 2 jaar wachten, 1 maand voorbereiden en veel motivatie verzamelen, begin ik er maar eens aan. Zoals jullie in de titel al kunnen zien, wordt het een Apple Powermac G5 mod. Waarom, omdat ik na het zien van dit schatje helemaal verliefd was. Wees maar niet bang, het wordt geen kopie van Cyprio. Het (enigste?) idee wat ik van hem meeneem in mijn mod is het zwart spuiten van een G5 kast.Aangezien dit mijn eerste mod is, ben ik niet van plan om halsbrekende toeren uit te halen. Ik kan alvast zeggen dat er geen window in komt, geen losse dingetjes en weinig verlichting. Ik ben op dit moment in het bezit van een Lian-Li PC-P50. Deze heb ik gekocht omdat hij er strak uit ziet en geen window heeft. Mijn PC staat toch grotendeels van het jaar op mijn kamer, en daar hoeft geen kermis gehouden worden.
Sponsors
Ik ben van plan om pas later te beginnen met sponsors. Alhoewel ik in de loop van deze mod misschien wel mensen kan benaderen.Het begin
Het was een mooie maandagochtend. De zon scheen, de vogeltjes floten en daar kwam een TNT busje aan. Ik stond al in de startblokken bij de voordeur, want ik wist dat dit mijn G5 kast was. Eenmaal getekend en de doos voorzichtig open hebben gemaakt, was hij daar dan.
In mijn ogen de mooiste kast van Apple ooit gemaakt.

Een mooie vogelvlucht-shot

De voorkant

De achterkant gefotografeerd met een onwijs goede vastehand.

Tja, niets is perfect, zo ook de rechtervoorkant niet. Er is een hap uit lijkt het wel. Ach, we kunnen het wel maken.
Om meteen de schroevendraaier en de dremel erbij te pakken vond ik nogal overdreven. Eerst maar eens kijken of mijn plannen wel allemaal konden. Alles even opgemeten, SketchUp modelletje van gemaakt en het past allemaal!
Daarn begonnen we dan met het strippen van de kast. Eerst alles losgemaakt wat zo los kon. Daarna met wat voorzichtig geweld zijn 'vestje' uitgedaan met als resultaat 2 aparte componenten. Meteen de rest ook losgemaakt. Het middenstuk duurde wel eventjes, want hier zat het vastgeklikt, daarginds weer vast geschroefd etc. Ook meteen het geweldige dvd-drive concept van Apple verwijderd. Als iemand interesse heeft, stuur maar een DM. Ik heb toch geen DVD-drive nodig.

Ik moet zeggen, Apple heeft al die schroeven goed vastgedraaid. Ik heb met een tang mijn schroevendraaier moeten draaien. Maar na een tijdje draaien krijg je dus dit.

Alvast het idee voor de HDD's in SketchUp uitgewerkt. Zoiets lijkt me wel leuk.

Er kan nog als het nodig is een derde kolom bij. Achteraan (rechts) zijn er 2 80MM fans de HDD's gaan koelen. Misschien maak ik er nog 1 fan van, maar dat zie ik later wel.
Dit was het dan voor vandaag. Misschien dat ik vanavond nog even wat dingetjes ga doen, zoals nameten voor nieuwe ideeën. Morgen komt er weer een update, die met name over de HDD racks gaat.
Tot morgen!