Er is een kans dat mijn vrouw over ongeveer een jaar naar de VS gaat om te promoveren. Ik ga natuurlijk met haar mee
en zal dus daar aan de slag moeten. Ik ben met een Bachelor net aan de slag gegaan bij een ICT detacheringsbedrijfje hier in NL. Ik zit niet in software ontwikkeling maar lekker in de techniek/servicedesk/applicatie beheer. Zou wel naar systeembeheerder/projectleider toe willen, maar dat is een lange termijn project. Ik heb een aanzienlijk opleidingsbudget, dus ik heb een jaar om mezelf klaar te stomen om in de VS de arbeidsmarkt te bestormen.
Ik heb twee vragen:
1. Is hier iemand met ervaring als IT-er op de arbeidsmarkt in de VS (ik weet het, nogal groot land
Maar ik weet nog niet waar we terecht gaan komen). Is het moeilijk/makkelijk om daar op dit moment aan de slag te komen?
2. Welke certificaten die ik hier kan halen zijn daar ook nuttig. Wordt ITIL bv daar ook gebruikt? En MSITP ed.
(PS voor jullie met lmgtfy.com aan komen: dat zal ik zeker gaan doen, maar hoopte hier wellicht Amerikaanse tweakers te vinden, omdat ik ze op andere delen van het forum wel eens zie posten)
Ik heb twee vragen:
1. Is hier iemand met ervaring als IT-er op de arbeidsmarkt in de VS (ik weet het, nogal groot land
2. Welke certificaten die ik hier kan halen zijn daar ook nuttig. Wordt ITIL bv daar ook gebruikt? En MSITP ed.
(PS voor jullie met lmgtfy.com aan komen: dat zal ik zeker gaan doen, maar hoopte hier wellicht Amerikaanse tweakers te vinden, omdat ik ze op andere delen van het forum wel eens zie posten)