Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 22:07
met mijn nieuwe videokaart (gtx560Ti) heb ik sinds kort vaak last van crashes van games.
ik heb mijn CPU overgeklokt. ik dacht eerst dat daar het probleem lag maar dat was het niet :?

Iedere keer na een tijdje crashen de meeste games, meestal gebeurt dit met DX10/11 games. Vandaag zelfs met COD4 (dx9). bij deze laatste kreeg ik een DirectX error: you have encountered an unrecoverable error...

Een vriend zij laatst er een bekend probleem was met de nieuwere nvidia kaarten, het geheugen zou "corrupt" zijn.. ook zei hij dat ik even moest testen met wat bencmarks en kijken bij welke directX hij crasht. en als hij dan bij crasht, teruggaan voor garantie.
ik dus de 'Heaven' benchmark testen. geen enkel probleem! 8)7

Dus waar ligt dit aan? is dit dus gewoon "corrupt memory" of heeft het met iets totaal anders te maken?

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.. want ik baal er erg van dat ik niet eens fatsoenlijk meer dan een half uur een spel kan spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:45
- Wat voor hardware heb je
- Wat voor spellen
- Wat is de foutmelding
- Wat voor drivers heb je geinstalleerd?
- Heb je oude drivers verwijderd
- Heb je wel eens een verse windows install gedaan
- Wat gebeurt er als jij je systeem niet overclocked

Eerst zelf alles proberen op te lossen. Garantie claimen lijkt me iets te vroeg

[ Voor 25% gewijzigd door Lumics op 11-07-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
- Wat voor hardware heb ik?:
Q9550 @ 3.7 1,25v
Asus GTX560Ti directcu II
Asus P5Q-E
Corsair dominator 2x2GB 1066mhz
coolermaster m700 (mocht je dat ook nog willen weten)

- Wat voor spellen
sinds 1 dag nu dus Cod4.
de games waar ik al langer problemen mee heb:
The witcher 2, Dirt 2/3 en mafia 2 nu nog.. omdat ik lang niet alles heb geinstalleerd ^^
en gek genoeg heb ik nergens last van met crysis en crysis warhead..

- Wat is de foutmelding
bij de the witcher en dirt sluit hij af en zegt hij dat iets.exe has stopped working, searching for a solution (die standaard melding die w7 altijd geeft...)
En bij cod4 dus die melding die ik net gaf.

- Wat voor drivers heb je geinstalleerd?
op het moment heb ik even geprobeerd om nog nieuwere beta drivers te installeren nl: 275.50 (eerst had ik de normale whql driver maar precies hetzelfde probleem dus...)

- Heb je oude drivers verwijderd
nee geloof ik.. of die driver moet dat standaard doen.. ik heb hem er gewoon overheen geinstalleerd zoals ik altijd doe.. (en voorheen werkte het altijd met E8400 met 9800GTX combo )

- Heb je wel eens een verse windows install gedaan
ik draai nu sinds 10 dagen clean.. hiervoor had ik het probleem ook al.. dus ik hoopte dat clean install het probleem zou oplossen.. maar nee dus :?

[ Voor 3% gewijzigd door merijntjuh op 11-07-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Ik zeg alle oude videodrivers verwijderen, daarna de laatsete WHQL drivers installeren, directx updaten naar laatste versie (zie website microsoft) en installeer ook de laatste chipset drivers.

Mocht het nog niet werken, dan eens een volledig MEMTEST uitvoeren. Kijk of het probleem in je geheugen modules zit.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Maar crasht het en kom je terug in je Windows scherm? of crasht het en dat de pc opnieuw opstart?
Probeer eens Prime95 eroverheen te halen.

Ik heb dit in het verleden wel eens gehad, uiteindelijk bleek 1 dimmetje naar z'n grootje te zijn. Waarbij het lezen en schrijven vol met fouten liep. Games crashte, decoderen verliep niet (usenet), stuurprogramma van de videokaart crashte vaak mee.

Probeer eerst een clean driver installatie. Mocht je dan nog het probleem hebben, gooi eens PRime95 erover heen voor 24 uur.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
@ wylana,

dan ga ik dat nu even proberen!
mocht dat dan niet werken ga ik alsnog die memtest draaien.. maar ik denk niet dat mijn geheugen alweer stuk is.. deze latjes zijn nog geen jaar oud!

@ xtr3me4me,

ik kom gewoon terug in mijn windows scherm nadat ik die melding heb gehad dat blabla.exe stopte met werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Nogmaals de vraag; Krijg je de meldingen ook als je het systeem niet hebt overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn het originele games die crashen? Heeft DirectX geen log waar meer info in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
bij de error die ik kreeg met cod 4 over directx staat alleen dat ik in de readme moet gaan kijken voor mogelijke oplossingen.
en ja zonder overklok heb ik hetzelfde probleem...
Ik ga vanavond/morgen even kijken wat de dirt games doen...
Net wel even crysis 2 gespeeld en het verbaasd me dat hij het nu wel goed doet? eerst crashte hij al toen ik net begon met spelen en nu gewoon doodleuk een half uur gespeeld!

dus nogmaals, ik laat morgen even weten of het probleem nu is opgelost door de chipset, nieuwe drivers en directx te updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 03:09
Al eens naar je temps gekeken? Tis tenslotte best warm de laatste weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
die temps zijn ongezond laag als je het mij vraagt..
de gpu wordt tijdens gamen echt maximaal 60 graden..
en de cpu temp is 28 graden en de cores rond de 35 graden :) dus lijkt me niet dat daar een probleem zit!

EDIT: die cpu temp is idle trouwens.. load gaat hij niet over de 48/50 graden heen O-)

[ Voor 17% gewijzigd door merijntjuh op 11-07-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Legale software/ Gedownoad? Dat kan ook een rol spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
verder alles legaal;) anders had ik ook wel andere errors gekregen volgensmij :P
het ligt puur aan dat direct x gedoe volgensmij.. en of het dan legaal of gedownload is moet geen moer uitmaken volgensmij..

Nu heb ik nog wat geprobeerd en het lijkt allemal te werken!
dus drivers helemaal vanaf halen en opnieuw installeren en chipset drivers heeft het probleem dus opgelost! (voor nu nog..)
mocht er verder nog wat zijn laat ik het hier wel even weten.
Pagina: 1