• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb vorige week een Sony DSC-HX9V gekocht. Superding :P Het grootste nadeel dat ik eraan kan ontdekken is de USB-aansluiting die proprietair is. Op zich is het geen ramp, want een kabel wordt meegeleverd, maar ik raak die kabels altijd kwijt. Ook als ik op vakantie ga, is het onhandig om voor iedere gadget een aparte kabel mee te sjouwen (ik zal vaak met de koffer slepen, dus iedere gram en iedere kubieke centimeter telt).

Anyway, die proprietaire aansluiting dus. Weet iemand waar ik die kabels kan kopen als reserve? En dan dus niet de gecombineerde USB/AV kabels die je her en der wel tegenkomt, maar gewoon de rare aansluiting aan de ene kant en USB aan de andere kant. De enige die ik heb gezien was bij eoa amerikaanse tent voor een whopping 16 dollar. Voor een kabeltje! Ze durven wel zeg.

Andere mogelijkheid (voorkeur eigenlijk) is een klein adapterstekkertje, net zoals je ook voor mini-naar-micro USB hebt. Maar zoiets voor de Sony-connector kan ik dus helemáál nergens vinden.

Als ik nou zou weten waar ik precies op moet zoeken... typenummer van de kabel bijv, of de naam van de connector, dan zou ik een stuk verder kunnen komen dan "sony usb cable"... Iemand advies?

日本!🎌

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Op eBay is er voldoende voorraad te vinden! Zowel met als zonder AV-mogelijkheid.

Edit: Officiële typenummer blijkt VMC-MD3 te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door alex3305 op 11-07-2011 16:17 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 08:51
En waarom niet gewoon die kabel veilig opbergen en een kaartlezer gebruiken? 9 kansen op 10 is je computer daar al standaard met uitgerust. Sowieso zijn dat soort kabeltjes (zeker die van sony zelf) bijzonder duur.

[ Voor 50% gewijzigd door Teun_2 op 11-07-2011 19:59 ]

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Of een USB stick waar je een SD kaart in kan stoppen? Vind ik zelf de aller makkelijkste manier

Gruwelijk gejatte Icoon!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Teun_2, RZor, goeie opmerking, ware het niet dat de kabel ook gebruikt dient te worden om de accu op te laden. Een externe lader wordt niet meegeleverd (en is (vooral op vakantie) al helemaal onhandig).

alex3305, dankje voor de ebay-link. De naam had ik zelf ook al gevonden, maar ik bedoelde meer de naam van de connector, net als dat de proprietaire connector van een iPod "Apple multiport" ofzo heet, heeft deze Sony-poort ook vast wel een speciale naam waar ik op zou kunnen zoeken voor adapters of alternatieve kabels.

Die €9,25 op ebay is toch ook wel schreeuwend duur voor een simpel kabeltje, zeg nou zelf. Zeker gezien een normale microUSB-kabel ongeveer 1 euro kan kosten ;)

[ Voor 62% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-07-2011 01:12 ]

日本!🎌

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
10 euro is ook relatief erg duur. Laatst heb ik zelfs 40+ euro moeten betalen voor een kabeltje (en USB lader) omdat ik mijn Dell PDMI kabel vergeten was en ik toch mijn telefoon moest opladen. eBay was geen optie en toentertijd had je zelfs die kabeltjes niet op eBay. Overigens staan ze er nu op voor rond de 5 euro, nog steeds duur, maar beter dan de alternatieven.

Moraal van het verhaal; controleer eerst wat voor aansluiting de camera heeft voordat je die koopt, mits je 10 euro te duur vind voor een extra kabel.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nouja, die aansluiting wilde ik juist voor lief nemen, omdat alle andere camera's op andere punten faalden, en dit het *enige* nadeel van de camera was. Dus het is wel degelijk een weloverwogen beslissing geweest. Enige dat ik dus niet had verwacht is dat die kabels zo duur zijn.

Bij een Nederlandse webshop (die ik ivm gezichtverlies in dezen misschien maar beter niet kan noemen :)) durft voor zo'n kabel een mind-blowing €45 te vragen. Ik zou bijna aan een typfout denken, maar ze kosten het dus echt als het "genuine" Sony is...

Anyway, dan anders toch maar een kabel van €5 voor lief nemen. iig bedankt voor het meedenken.

日本!🎌

• brambo1982
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb net de Sony DSC-HX9V gekocht en ben van plan om via eBay een lader en reserve batterij te bestellen.
Kan iemand mij helpen met wat kennis over dergelijke Lithium-Ion batterijen. Waar moet ik qua vermogen op letten? Wat zijn de risico's?

Ben benieuwd naar je expertise. :P
Hieronder een aantal aanbieders met hun producten:

Ik zie op ebay deze staan
en op een Nederlandse site:

of deze

bedankt!

• zo1D
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04-2023
Vraagje aan HX9V eigenaars:

hoe wordt de batterij opgeladen? Ik heb begrepen dat je via de camera de batterij oplaadt?

Maar gaat dit via een rechtstreekse stekker of gaat het ook via een usb kabel, zodat ik een USB adapter kan gebruiken? Dan zou ik ook de batterij kunnen opladen via de camera via een Auto usb oplader? Zou handig zijn voor op onze roadtrip vakantie :p

ty

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
@brambo1982: Ik heb deze van DealExtreme gekocht, en die werkt prima.

@zo1D: opladen kan alléén via USB, want er zit geen aparte lader bij (die kun je overigens wel erbij kopen, voor typerend Sony-bedrag). Wel moet je de proprietaire USB-kabel bij je hebben. Dus als je een generieke USB-lader met een normaal USB-gat hebt, kun je die gebruiken (en die zijn ook *volop* bij DealExtreme te krijgen :P)

[ Voor 51% gewijzigd door _Thanatos_ op 17-09-2011 00:13 ]

日本!🎌

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb voor mijn HX7V deze besteld een tijdje terug. Van de 3 was er 1 DOA, camera detecteerde die ene niet als een "geldige" batterij.

https://discord.com/invite/tweakers

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:46
Is het toevallig dit kabeltje? Gevonden bij dealextreme...

http://www.dealextreme.co...20-more-1-5m-length-40551

Ze hebben trouwens ook een oplader voor 5 dollar... Zoek op ''Cybershot''

[ Voor 18% gewijzigd door aard01 op 23-09-2011 21:52 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee, dat is de "vorige" versie van de eindeloze hoeveelheid verzinsels van Sony ;)

日本!🎌

Pagina: 1