Netbook OS en software onsite support bij klanten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_dH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo daar,

Ik heb al een beetje rondgekeken maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb een ASUS netbook net Win7 starter en 2GB ram. Ik wil dit laptopje gaan gebruiken voor bij klanten om onsite support te verrichten. hieronder versta ik bijvoorbeeld: VPN netwerken, Servers beheren, Internet.

Software die ik nu veel gebruik: KeePass, mRemoteNG, Citrix Xenapp client, Dameware, Outlook etc..

Is het handig om er bijvoorbeeld Ubuntu 11.04 op te zetten en via wine een hoop te gebruiken. Het nadeel van Win7 starter is dat er maar 3 applicaties open kunnen staan, dit is wellicht met een truc op te lossen maar desondanks vervelend.

Ik hoor graag wat meningen.

Thanks!
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 10:06
Ik wil je niet meteen neerknuppelen maar als jij support wil leveren weet je zelf toch wel wat je nodig hebt? Kan leuk zijn als wij een pneumatische hamerboor aanraden maar als jij niet weet hoe je dat ding moet gebruiken of er verkeerd mee omgaat kan ie alleen maar schade aanrichten...

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 11-07-2011 16:04 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_dH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10-2024
Ballebek schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:03:
Ik wil je niet meteen neerknuppelen maar als jij support wil leveren weet je zelf toch wel wat je nodig hebt? Kan leuk zijn als wij een pneumatische hamerboor aanraden maar als jij niet weet hoe je dat ding moet gebruiken of er verkeerd mee omgaat kan ie alleen maar schade aanrichten...
Ik dacht al dat ik dit soort reacties zou krijgen maar ik doel er meer op om een beetje te brainstormen. Ik weet wel wat ik nodig heb maar ben benieuwd naar ideeen van anderen. Ik kan bv met nLite een gestripte win 7 pro er op zetten en dan alsnog de software er op installeren die ik gebruik. Maar als Ubuntu Bv. sneller is op het netbookje en ik alles ook gewoon aan de praat krijg is dat ook een optie.

Dit is een beetje wat ik er mee bedoelde, ik hoef niet een kaart met een weg die ik moet nemen. Ben benieuwd naar de alternatieve routes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 10:06
Persoonlijk zou ik zo Ubuntu erop zetten en eventuele Windows tools vanuit Virtual Box uitvoeren of een andere partitie starten (he wacht, dat heb ik zelf nu op dit moment op 1 van mijn machines...)

Qua snelheid maakt Ubuntu of Win 7 op een Netbook weinig uit, ik merk weinig verschil tussen beide.
Ben je onbekend met Ubuntu ga dan eerst lekker stoeien ermee op een andere machine, kan je er goed je weg mee vinden probeer het uit en anders ga je gewoon weer terug naar Win 7 (en aub geen starter, je gaat jezelf haten dat je maar 3 applicaties kan draaien!).

Oh en tools e.d. ligt ook geheel aan wat je gaat supporten.

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 11-07-2011 16:20 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

In het algemeen is Linux bijzonder geschikt voor internet- en netwerk-beheer-achtige dingen. Als je eigenlijk alleen maar Windows applicaties wil draaien heeft het voor jouw weinig zin, maar als je open staat voor alternatieven denk ik dat het een goede keuze is.
Keepass -> draait op linux
mRemoteNG -> krdc
xen -> draait op linux
outlook -> thunderbird
dameware -> ?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zeker met support dingen zou ik voornamelijk kijken naar wat de klant draait.

Technisch kan je alles erop zetten wat je wilt.
Maar persoonlijk zou ik niet zo snel een exchange omgeving laten beheren (/verkopen) door een partij die geen exchange gebruikt.
Bij mijn directeur krijg je geen outlook licentie verkocht als je zelf iets anders draait (wat voor jou goed genoeg is voor ons ook goed genoeg, helemaal als het gratis is)
Zitten je klanten er wel op te wachten dat je voor een simpele vraag eerst virtualbox moet openen om daarna outlook te openen om de vraag te beantwoorden?
Waar zijn de meeste tools in geschreven? Voor bijv windows server beheer zijn afaik de meeste tools nog steeds windows, oftewel als je >90% van je werktijd in windows moet werken waarom dit gaan vertragen met emulatie?

Maar wat zijn jouw redenen om het te willen doen?
Pagina: 1