Gezien de titel hoor ik al mensen roepen: De MySQL Query Analyzer (http://www.mysql.com/products/enterprise/query.html) Probleem is alleen dat deze tool heel duur is (2000 dollar). Ik kwam wel een alternatief tegen; Xaprb, maar die is ook heel erg uitgebreid en ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen in dit geval.
Wat ik wil is het volgende:
Een tool die het volgende kan:
1. De uitgevoerde queries kan rangschikken op 'tijd in ms', zodat ik weet welke queries het langst duren.
2. Vertellen hoe vaak een bepaalde query wordt uitgevoerd en de gemiddeld verstreken tijd per query weergeven.
3. Eventueel met adviezen komen hoe ik mijn queries kan verbeteren.
Op basis van punt 1 en 2 kan ik dan bepalen waar ik mijn queries nog moet verbeteren.
In theorie lijkt mij dit niet zo moeilijk, als MySQL in zijn logfiles ook het aantal verstreken ms zet. Volgens mij doet MySQL dit helaas niet. Hooguit dat MySQL een slow query log kent.
Wie weet een goede tool of een goede manier voor mijn drie 'wensen'. Ik kom er niet echt uit.
Wat ik wil is het volgende:
Een tool die het volgende kan:
1. De uitgevoerde queries kan rangschikken op 'tijd in ms', zodat ik weet welke queries het langst duren.
2. Vertellen hoe vaak een bepaalde query wordt uitgevoerd en de gemiddeld verstreken tijd per query weergeven.
3. Eventueel met adviezen komen hoe ik mijn queries kan verbeteren.
Op basis van punt 1 en 2 kan ik dan bepalen waar ik mijn queries nog moet verbeteren.
In theorie lijkt mij dit niet zo moeilijk, als MySQL in zijn logfiles ook het aantal verstreken ms zet. Volgens mij doet MySQL dit helaas niet. Hooguit dat MySQL een slow query log kent.
Wie weet een goede tool of een goede manier voor mijn drie 'wensen'. Ik kom er niet echt uit.