Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7] Start niet op na installatie "Ubuntu Skin Pack"*

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Heb onlangs Ubuntu Skin pack gedownload en geïnstalleerd via http://hameddanger.devian...0634192?offset=0#comments

Nu, er werd gevraagd voor een reboot. Maar tijdens het rebooten kom ik in een eindeloze lus terecht.
HP logo is te zien en esc voor de BIOS. Zwart scherm en na 2 seconden herhaalt alles zich weer. Ik raak dus niet tot in Windows 7.

Heb al zitten zoeken voor mensen met een gelijkaardig probleem, maar ik vind niets...
Enig idee om dit te fixen, of enkel met clean install (of is zelfs dit niet mogelijk?)

Alvast bedankt

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11 14:24

ResuCigam

BOFH

Start eens op van een linux live cd, dan kun je de hardware uitsluiten. Als daar namelijk wel alles werkt is je windows installatie kapot.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Inderdaad, je win install is kapot!
Met live-cd bestanden veiligstellen en windows reinstallen.
En niet zo zenuwwachtig doen dat je het overal post:
Afbeeldingslocatie: http://tommynoel.nl/apps/Naamloos.png

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dieter87 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:23:
Enig idee om dit te fixen, of enkel met clean install (of is zelfs dit niet mogelijk?)
Druk gewoon je installatie-cd in de machine en probeer een repair....

Lukt dit niet, dan zul je moeten herinstalleren ben ik bang. Ik hoop verder dat je vooraf een fatsoenlijke backup gemaakt hebt voordat je allemaal belangrijke systeembestanden ging vervangen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Gezien het moment waarop het gebeurd gok ik op een probleem met je MBR. Kwestie van repareren met de installatie DVD. Wel voor de zekerheid even je eventuele andere schijven loskoppelen. En natuurlijk even de bestandjes redden waar je nog geen backup van hebt voordat je aan de slag gaat.

Desktop | Server | Laptop

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even kleine titelfix:

Bios reboot -> [Windows 7] Start niet op na installatie "Ubuntu Skin Pack"

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ondertussen opgelost door in veilige modus te gaan en een herstelpunt te kiezen.
Dev gecontacteerd en er waren inderdaad wat problemen met de huidige versie.

Waarom staat veilige modus niet tussen de andere boot options in mijn bios en is ie enkel te benaderen via F8?
Topic kan dus gesloten worden

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is standaard, al weet ik niet of je veilige modus apart kan toevoegen, volgens mij wel.
Ps. dat is niet van je BIOS maar van Windows ;)
edit: http://neosmart.net/forums/showthread.php?t=6132&page=1
Yes, its very simple with EasyBCD. Add a new entry for W7, default disk letter should be fine (It should match that of the normal entry to boot Windows - you can verify this in View Settings). Give it w/e name you want, like "Windows 7 Safe-Mode". Now go to Advanced Settings page and select that new entry from the drop down.

Now that the correct entry is selected go the Advanced tab. See the safe mode option and dropdown? Now use the drop down to select the safe mode you want, which should be "Safe Mode" or "Safe Mode w/ Networking". Hit Save Settings and you're done.

This might be annoying though if the timeout is set at 30 seconds for the default entry. 2-5 seconds is more than enough time to select the safe mode entry from the menu in an emergency yet less enough to boot the default normal Windows entry without you having to wait too long or press enter every time you boot the computer. You can just as easily adjust timeout from the Edit Boot Menu page.
Topic sluiten doen ze alleen als het uit de hand loopt, anders kan iemand met hetzelfde probleem niet reageren ;)

[ Voor 131% gewijzigd door Raven op 11-07-2011 15:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1