Wat is het probleem bij mijn Laptop/Windows combinatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kan het niet anders verwoorden. Zou het liefst ook dit topic onder het Windows forum zetten.

Ik heb een laptop Dell XPS M1530, T7500, 2GB intern.
Origineel zat er een 160 GB HDD in, die heb ik vervangen door een 320GB HDD, verder geen problemen. Totdat ook die schijf vol begon te lopen.

Ik heb toen een Samsung Spintpoint MP4 640GB HDD gekocht.
Alle schijven zijn 7200rpm.

Ik gebruik Windows 7 Ultimate (upgrade via surfspot). Geïnstalleerd na Win Vista of mijn Dell CD.
Na een paar maanden begon de laptop te haperen. Bleef hangen bij inloggen. Startte niet op. op een gegeven moment ook niet in veilige modus etc... Soms deed hij het ineens weer wel.
Moederboard laten vervangen (thx Dell), maar het bleek uiteindelijk iets met de schijf te zijn?
Een RMA gedaan maar dat duurde zolang dat ik maar een 2e HDD gekocht hebt. Exact dezelfde zodat ik een kopie van de laptopschijf kon maken indien nodig.

Alles weer opnieuw geïnstalleerd en werkte weer als een tierelier. Tot een paar weken geleden weer opnieuw Windows niet ging opstarten, bleef hangen etc...Vooral veel Windows verkenner fouten.

Op een of andere manier is Systeemherstel ook niet mogelijk? hij vind dan geen herstelpunten (terwijl die automatisch worden aangemaakt).

Nu de 2e (3e eigenlijk) HDD geïnstalleerd, maar die geeft binnen een week alweer dezelfde problemen.
In het Bios heb ik al het overbodige al uitgezet. Hij heeft het wel een week goed gedaan.

Het probleem is ontstaan bij òf een Windows update, òf toen ik een 2e profiel ging maken voor mijn vriendin zodat ze haar eigen outlook omgeving heeft (meer als internet en outlook doet ze niet)

Windows start niet meer op. Toch heeft die het van de 10x proberen ineens wel weer een keer gewoon goed gedaan (via de functie laatst bekende juiste config starten, maar dat hielp maar 1x).
Deze keer heb ik niet Norton gebruikt maar MS Security. Maar nogmaals het probleem is er gewoon weer!

Geheugentesten leveren niks op. Heb er al 1 GB uitgehaald, verwisseld. maar geen verbetering.
Ik kom wel tot het inlog scherm, maar en soms tot het bureaublad, maar daarna krijg ik verkenner fouten.
Het inloggen zelf ziet er ook niet altijd goed uit.

Windows herstellen lukt dus niet. Bij controles op fouten (via F8 fout opsporing), geeft hij geen problemen aan?

Nu heb ik dus mijn oude 320GB HDD erin zitten en alles lijkt goed te werken. Ik durf alleen geen Windows updates te draaien.

Samenvatting:
Moederboord is 2x vervangen (al een keer eerder een echt Mobo probleem)
ik heb 4 schijven waarvan er 2 problemen geven (van 2 verschillende winkels)
Huidige schijfcontrole geeft geen fouten aan op de laatste schijf?
Geheugen al verwisseld
Virusscans gedaan op de schijven> geen resultaten

Het is toch niet zo dat een laptop maar met een bepaalde grote van een HDD kan werken? En als dat al zo is, dan moet dat toch meteen gesignaleerd worden bij installatie?

Ik wordt hier helemaal gek van!
Ik wil gewoon Office kunnen gebruiken, Internetten, en Adobe PS Lightroom kunnen gebruiken.
En ik doe er echt niets geks mee, geen vage sites, niet laten vallen gewoon netjes mee omgaan eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je al eens een cleane Windows 7 geinstalleerd? Zonder meuk van Dell?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, dat was de eerste keer via mijn andere Surfspot CD (Vista). Helaas is die Bekrast en ben ik nu gedwongen om Win7 via de Dell cd te installeren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er zowel uiterlijk als in de softwarelijst niks van zag. Win7 laat ik er ook overheen installeren, de enige vereiste is dat er wel een gecertificeerde windows installatie opstaat alvorens ik Win7 kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je vanuit die Windows 7 upgrade geen clean install doen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, daar kies ik dus ook voor (dat probeerd ik in schijnbaar verkeerde bewoordingen te zeggen). vandaar dat ik als Windows opgestart is, niets terugzie van Dell in mijn Windows omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 18:53
readytoflow schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:48:
ik heb 4 schijven waarvan er 2 problemen geven (van 2 verschillende winkels)
De andere schijfjes werken nog steeds goed dus?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
De 2 oude schijven (160GB en 320GB) die werken nog goed ja. Die van 320 zit er nu in. Die heeft echter nog maar 2GB vrije schijfruimte.

Ik heb nog niet gekeken naar de Windows update status. Misschien is die nog niet bijgewerkt en komen de problemen dan pas? Verder staan er exact dezelfde applicaties op als de grotere schijven. Wellicht zelfs nog meer troep dan op mijn nieuwe schijven. Ook gebruik ik op deze schijf al 2 accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

readytoflow schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:33:
De 2 oude schijven (160GB en 320GB) die werken nog goed ja. Die van 320 zit er nu in. Die heeft echter nog maar 2GB vrije schijfruimte.

Ik heb nog niet gekeken naar de Windows update status. Misschien is die nog niet bijgewerkt en komen de problemen dan pas? Verder staan er exact dezelfde applicaties op als de grotere schijven. Wellicht zelfs nog meer troep dan op mijn nieuwe schijven. Ook gebruik ik op deze schijf al 2 accounts.
Een 320 GB schijf die zo vol loopt? En je hebt er niet ontzettend veel onnodige bestanden op staan? Hoeveel is dit aan user files, en hoeveel Windows?

Ik draai Windows 7 Ultimate op een netbook met 160 GB schijf, en daar heb ik 30 GB voor de Windows partitie genomen. Is zat met veel software erop.

Je verhaal heeft nog veel verduidelijking nodig :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik wil best eens kijken wat er zoal opstaat, maar het staat vol met foto's, films, muziek en documenten.Zeker na de geboorte van ons zoontje gaat het hard met de foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Het lijkt er op dat het tijd wordt voor een NASje. Centrale opslag van je gegevens en als backup van de data die op je schijf staat. Zorg er dan natuurlijk wel voor dat je alles op NAS en schijf hebt staan, anders is het geen backup ;)

Als je alleen de mooiste foto's bewaart, dan heb je ook niet zoveel schijfruimte nodig. Maar met een normale Windows installatie zou hij niet zo snel vol mogen lopen. Dat zal dan echt de foto's moeten veroorzaken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
NAS heb ik al met autom Backup ingesteld. Maar ik wil het zolang het enigszins kan ook op de laptop hebben. Dat is nu in totaal zo'n 450GB aan data. het is gewoon zo vreemd dat ik die problemen bij de Samsung schijven heb, en tot nu toe niet bij de andere kleine schijven. Mijn gevoel zegt dat ik meer problemen moet hebben bij een kleinere schijf die voor 99% gevuld is dan bij een grotere die voor 75% gevuld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Inmiddels heb ik de oude schijf er nu alweer bijna een week inzitten. Dat is de schijf van 320GB.
Updates etc..gedraaid. Qua applicaties staat er hetzelfde op als de andere (grotere) schijven.
Ik heb nog helemaal niks gemerkt van problemen of iets dat niet gaat werken. Behalve dan dat ik nu dus nog zonder een hoop documentatie/foto's/ Muziek zit...

Ik heb de nieuwste 640GB HDD nog een keer onderworpen aan een Virus en Spyware scan (Norton). Niks gevonden.

Blijven er 2 mogelijkheden over:
- Een 640GB HDD is niet compatibel met mijn XPS M1530???
- De Cleane Windows7 install waarbij ik eerst mijn Dell CD gebruik geeft toch ergens een bepaalde fout waardoor Windows overbelast wordt en kuren gaat vertonen?

Uit mijn hoofd gezegd heb ik voor die Win7 Installatie namelijk nog mijn Win Vista DVD kunnen gebruiken (die is bekrast geraakt).

Dat laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk?
Ik zou echt niets anders kunnen verzinnen?

[ Voor 7% gewijzigd door readytoflow op 15-07-2011 13:18 ]

Pagina: 1