Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mancide
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-09 10:30
Ik heb een Linksys WRT54-GL router.
Sedert 2007 draai ik hier DD-WRT op mijn WRT54-GL.
Na jaren trouwe dienst werkt het draadloze gedeelte niet meer. Echter alle netwerkverkeer via ethernet blijft goed werken.

Op de status pagina zie ik de TX errors oplopen en ontvang ik geen enkel packet...
Ook in de site survey krijg geen enkele andere node te zien, hoewel er nog draadloze netwerken in de buurt zijn...

Ik vrees dat de zender module gesneuveld is ;(

Heeft iemand ervaring met WRT54-GL hardware en is het mogelijk de zender module te vervangen?

Wat is een goeie kandidaat om mijn WRT-54GL te vervangen?
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Linksys E3000. Is dit een goeie kandidaat?
Iemand ervaring met DD-WRT hierop?

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50

BHQ

Probeer eerst eens een firmware update (desnoods naar de orginele firmware) of een factory default? Dan weet je in ieder geval zeker of het iets hardwarematigs is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mancide
Ik heb dit weekend al even dezelfde versie van DD-WRT er opnieuw naar toe gestuurd, maar geen effect...

Ik heb wel de config niet gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
Ik heb dit weekend Exact hetzelfde probleem met mijn WRT54G (zonder L) v. 5.1, ook dd-wrt draaiende, ik heb em gewoon full reset gegeven en dat schijnt te werken.
Ik dacht zelf dat het kwam omdat ik hem in de dmz van me modem heb gegooid, en dat misschien er iets op gekomen was van een vulnerability maar daar schijnt niets over te vinden te zijn.

iig, full reset werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 20:02
Heb ik ook al een aantal keren gehad. Even een backup terugzetten indien mogelijk en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mancide
ik heb eerst een backup genomen van de instellingen. Daarna heb ik de instellingen gereset. Toen merkte ik dat het draadloos netwerk terug werkte maar toen stond ie niet beveiligd.
Ik heb mijn instellingen terug gezet en toen had ik plots geen netwerk meer.

Uiteindelijk blijkt dat je de geen WPA2 in combinatie met TKIP mag instellen. De combinatie werkt niet.
WPA2 met AES werkt zonder problemen.
Pagina: 1