Acht mainstream- en high-end-kaarten getest

Pagina: 1
Acties:

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45
In de review waarin acht mainstream- en high-end videokaarten getest worden is een fout geslopen. Sta me toe om dit toe te lichten:

In de review, op de pagina over geluidsproductie, hier dus, staat onderaan de pagina de volgende quote:
De drie-slots koelers van Asus bewijzen zich met name in deze test, aangezien de fans slechts amper harder gaan draaien.
Dat is dus heel positief, en wekte mijn interesse waardoor ik wilde weten welke kaart dit precies was. Daarom bekeek ik hem in de benchDB. Zoals je kunt zien staat daar vermeldt dat de kaart over 1GB videogeheugen beschikt.

In de pricewatch staat maar 1 zo'n kaart met 1GB videogeheugen, namelijk deze:
pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5

Los van het feit dat er in de review de hele tijd wordt gesproken over een drieslots koeler, wat natuurlijk tweeslots moet zijn (de kaart in zijn geheel neemt drie slots in beslag), bestaat er geen Asus kaart met zo'n koeler in de 1GB uitvoering. Deze kaart is een tweeslots uitvoering (met een enkelslots koeler dus) die zo te zien zijn lucht naar binnen de kast in blaast.
Ik kan me zo voorstellen dat dit behoorlijk wat impact heeft op de warmte- en misschien ook op de geluidsproductie.

Het is wel duidelijk dat jullie met de 2GB versie hebben getest, dus ik neem aan dat het e.e.a. even aangepast moet worden, waarna het gewoon klopt.
Graag wilde ik deze onduidelijkheid even aan jullie melden :).

[ Voor 5% gewijzigd door Struikrover op 11-07-2011 10:45 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:00
De benchmarkdatabase is niet het uitgangspunt. Welke videokaart er getest is, staat altijd in de review vermeld, op de specificaties-pagina. Ik heb er nu even 2GB van gemaakt in de benchmarkdatabase, maar er zullen geheid meer fouten in staan.

Tevens is het een 2- of een 3-slots-koeler, afhankelijk van hoe je het bekijkt. De koeler begint immers al bij de basis, die contact maakt met de gpu. Wat we aan willen geven is dat de videokaart in totaal 3 slots in beslag neemt.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45
Dat klopt, normaliter staat zoiets ook op de specificatiepagina, maar als je de review bekijkt zie je dat die deze keer ontbreekt. Ook op de ASUS pagina waarin uitgelegd staat welke videokaarten zij beschikbaar stellen om te testen staat niet dat het hier om een 2GB versie gaat. De enige manier waarop dat te achterhalen is, is dus de benchDB te bekijken of de gerelateerde producten in het rechtermenu.
Bij mij zorgde het in ieder geval voor verwarring, dus bij deze: bedankt voor de aanpassing ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Struikrover op 11-07-2011 11:59 ]