Van een Intel 945GCLF2 naar een nog zuinigere moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 13:05
Mijn servertje draait op een intel 945gclf2 met 1gb geheugen en een WD green sata disc van 640gb.

Hierop staat freenas geinstalleerd en hier kun je lekker mee downloaden en natuurlijk je data centraal opslaan.

Omdat dit een dual core atom is kan sabnzbd ook lekker downloaden, repareren en uitpakken op een normale snelheid.

Als het goed is verbruikt mijn moederbordje stressed tegen de 50watt echter ben ik benieuwd of het nog zuiniger kan met zo min mogelijk verlies van performance.

Aangezien ik niet zoveel download de laatste tijd kan het zelfs een single core worden echter wil ik meer schijven toevoegen en zou het het mooiste zijn als er tegen de 4 sata poorten op zitten.

Hiernaast is een gigabit nic ook een vereiste.

Is zuiniger mogelijk? aangezien op mijn moederbordje de verouderde chipset (945) nog meer energie dan de porcessors verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heb je zelf allemaal opgezocht? Het is op GoT de bedoeling dat je zelf probeert een antwoord te vinden voor je een eigen vraag stelt, en dat je duidelijk laat zien wat je wel allemaal gevonden hebt.

Als je dat niet doet lijkt het alsof je zelf geen moeite gedaan hebt - en daar lijkt het hier sterk op.

Om te beginnen zijn er veel reviews van nieuwere Atom borden verschenen die aandacht schenken aan stroomverbruik. Zoals je aangeeft zit het verschil vooral in de chipset. Daarnaast heeft AMD een platform om hiermee te concurreren. Ook dat vind je als je op zoek gaat naar recente reviews.

Maar op GoT hebben we zelfs een heuse BBG (Best Buy Guide) voor zuinige servers:
[BBG aanschaf] Thuisserver
Over het hoofd gezien of gewoon niet gezocht?

Daar staat meer dan genoeg info in. Als je er dan nog niet uitkomt kun je als het gaat om wat te kopen daar een post doen, als het gaat om achterliggende technologie is dit de plek. Maar in alle gevallen verwachten we meer eigen inzet dan je hier toont.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.