Er is vandaag weer een fijne review van een behuizing op de frontpage verschenen, maar wat ik nu alweer mis is een vergelijking met andere behuizingen. Vooral op het gebied van geluidsproductie en warmte zou het fijn zijn als er gelijk een vergelijking met andere kasten te zien is zodat je duidelijker een conclusie kan trekken of een kast stil is of niet. Nu kan de reviewer wel zeggen dat het systeem stil is of goed koelt, maar zonder vergelijking kan ik dat zelf niet uit de meetresultaten halen.
Ik snap dat hier wel wat zaken voor nodig zijn. Voor een goede vergelijking heb je voor iedere test dezelfde hardware nodig. Bij een upgrade van het testsysteem zijn oude testen niet meer te gebruiken als vergelijkingsmateriaal. Maar dat is nu ook al het geval bij andere reviews (zoals de SSD reviews) en lijkt mij dus geen groot probleem.
Verder zal ook de plaatsing van de meetapparatuur belangrijker worden. Er moet iedere keer op dezelfde afstand gemeten worden anders klopt de vergelijking nog niet.
Al met al zou ik het fijn vinden als er een vergelijking bij komt. Dit zou de waarde van een review mijn inziens sterk verbeteren.
Ik snap dat hier wel wat zaken voor nodig zijn. Voor een goede vergelijking heb je voor iedere test dezelfde hardware nodig. Bij een upgrade van het testsysteem zijn oude testen niet meer te gebruiken als vergelijkingsmateriaal. Maar dat is nu ook al het geval bij andere reviews (zoals de SSD reviews) en lijkt mij dus geen groot probleem.
Verder zal ook de plaatsing van de meetapparatuur belangrijker worden. Er moet iedere keer op dezelfde afstand gemeten worden anders klopt de vergelijking nog niet.
Al met al zou ik het fijn vinden als er een vergelijking bij komt. Dit zou de waarde van een review mijn inziens sterk verbeteren.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."