Reviews behuizingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Er is vandaag weer een fijne review van een behuizing op de frontpage verschenen, maar wat ik nu alweer mis is een vergelijking met andere behuizingen. Vooral op het gebied van geluidsproductie en warmte zou het fijn zijn als er gelijk een vergelijking met andere kasten te zien is zodat je duidelijker een conclusie kan trekken of een kast stil is of niet. Nu kan de reviewer wel zeggen dat het systeem stil is of goed koelt, maar zonder vergelijking kan ik dat zelf niet uit de meetresultaten halen.

Ik snap dat hier wel wat zaken voor nodig zijn. Voor een goede vergelijking heb je voor iedere test dezelfde hardware nodig. Bij een upgrade van het testsysteem zijn oude testen niet meer te gebruiken als vergelijkingsmateriaal. Maar dat is nu ook al het geval bij andere reviews (zoals de SSD reviews) en lijkt mij dus geen groot probleem.
Verder zal ook de plaatsing van de meetapparatuur belangrijker worden. Er moet iedere keer op dezelfde afstand gemeten worden anders klopt de vergelijking nog niet.

Al met al zou ik het fijn vinden als er een vergelijking bij komt. Dit zou de waarde van een review mijn inziens sterk verbeteren.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
We zijn net overgestapt op een nieuw testsysteem. Er is dus simpelweg nog geen vergelijkingsmateriaal beschikbaar. Dit zal toenemen naarmate er meer kasten getest worden. Verder meten we altijd op dezelfde manier, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Ok, maar gaan er dan ook vergelijkingen bij komen?

Volgens mij is namelijk het vorige testsysteem ook in meerdere reviews gebruikt, maar die resultaten zijn nooit bij elkaar gebruikt.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Dat is wel de bedoeling ja. We hebben echter nog geen mooie manier om meerdere behuizingen in 1 tabel te verwerken en zodanig te vergelijken. Maar het is wel de bedoeling dat dat er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Aha. Dat is fijn.

Bij silentpcreview.com zetten ze de resultaten van andere behuizingen vaak in een tabel naast elkaar (zie bijv onderaan http://www.silentpcreview.com/article1210-page7.html). Maar dat kan volgens mij wel wat duidelijker. Ik ben benieuwd hoe jullie dit op gaan lossen.

In ieder geval bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Weer een review, maar weer geen vergelijking? Werken jullie hier nog wel aan en gaat dit nog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Er is aan gewerkt en de mogelijkheid is er ook. Je zult op Willem moeten wachten waarom er geen vergelijking is gemaakt met andere behuizingen. Mogelijk waren de resultaten nog niet vergelijkbaar, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 22% gewijzigd door Marc Rademaker op 20-10-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Heb nog een foutje gevonden in het artikel: Op de prestaties-pagina wordt de temperatuur van de CPU-fan gemeten 8)7

edit:
Had ik misschien beter in spel- en tikfoutjes gezet

[ Voor 13% gewijzigd door Big Womly op 20-10-2011 12:36 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Big Womly schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:35:
Heb nog een foutje gevonden in het artikel: Op de prestaties-pagina wordt de temperatuur van de CPU-fan gemeten 8)7
Als je op de tabellen doelt: nee, de gemeten onderdelen staan in de eerste kolom, in de koppen staan de bijbehorende fan-snelheden :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1